کمبود خواب با معدل پایین در دانشجویان مرتبط است


در یک مطالعه چند نهادی، محققان دانشگاه کارنگی ملون دریافتند که به ازای هر ساعت از دست دادن خواب شبانه، میانگین نمرات پایان ترم (GPA) برای دانشجویان سال اول به طور متوسط ​​0.07 کاهش یافته است. اثر در منتشر شد مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم.

مطالعات قبلی ثابت کرده‌اند که خواب (مقدار کلی و منظم) یک پیش‌بینی‌کننده مهم برای سلامت کلی است و بسیاری از دستورالعمل‌ها به نوجوانان توصیه کرده‌اند که هر شب 8 تا 10 بخوابند، بسیاری از دانش‌آموزان هنوز کوتاه‌مدت هستند و الگوهای خواب نامنظم را تجربه می‌کنند.

دیوید کرزول، دکترای ویلیام اس. دیتریش دوم، استاد روانشناسی و علوم اعصاب در کالج علوم انسانی و اجتماعی دیتریش، در یک بیانیه مطبوعاتی اخیر اظهار داشت: «مطالعات روی حیوانات نشان داده‌اند که خواب چقدر برای یادگیری و حافظه مهم است. در اینجا ما نشان می دهیم که چگونه این کار به انسان ترجمه می شود. خواب شبانه کمتری که دانشجوی سال اول در ابتدای ترم مدرسه داشته باشد، معدل پایین تر را در پایان ترم، حدود 5 تا 9 هفته بعد، پیش بینی می کند. کمبود خواب ممکن است به توانایی دانش آموزان برای یادگیری در کلاس های دانشگاه آسیب برساند.

دکتر کرزول و تیم محققانش نوشتند: «با توجه به نقش مهمی که خواب در یادگیری و حافظه بازی می‌کند، در اینجا ما این کار را برای ارزیابی اینکه آیا مدت خواب شبانه تغییر در معدل پایان ترم را پیش‌بینی می‌کند، گسترش می‌دهیم.»

این تیم بیش از 600 دانش آموز را که از دستگاه های نظارتی استفاده می کردند که الگوهای خواب شبانه آنها را ثبت می کرد، ارزیابی کردند. به طور متوسط، دانش آموزان هر شب 6.5 ساعت می خوابیدند که کمتر از مقدار توصیه شده برای افراد هم سن و سالشان است. اما در کمال تعجب محققان دریافتند دانش‌آموزانی که کمتر از 6 ساعت می‌خوابند، عملکرد تحصیلی خود را کاهش می‌دهند.

دکتر کرزول اظهار داشت: «وقتی زیر شش ساعت کم می‌شوید، بدهی هنگفتی به خواب انباشته می‌شوید که می‌تواند سلامت دانش‌آموز و عادات مطالعه را مختل کند و کل سیستم را به خطر بیندازد. برای از بین بردن این اثر، همچنان ادامه داشت.»

علاوه بر این، حتی در هنگام کنترل عواملی مانند عملکرد تحصیلی گذشته، چرت زدن در طول روز، نژاد و جنسیت، هیچ یک از این عوامل تأثیری که خواب منظم و کافی شبانه بر معدل دانش‌آموزان داشت، نداشت.

به گفته دکتر کرزول، این مطالعه «نشان می‌دهد که کاهش خواب شبانه شما هزینه‌های واقعی بالقوه‌ای برای توانایی شما برای یادگیری و موفقیت در دانشگاه دارد. بودجه بندی برای اهمیت خواب شبانه ارزش واقعی دارد.»