دکتر جاش وب در رهبری برنامه های ضد فرسودگی شغلی برای دانشجویان پزشکی



https://www.youtube.com/watch?v=F1MidrYQhr8

این کابوس آناتومی گری «THE» است – مطالعه در اواخر شب، قهوه زیاد، و حجم کتاب‌های درسی. دانشجویان پزشکی در سراسر کشور دچار فرسودگی شغلی هستند. در واقع، داده های اخیر نشان می دهد که فرسودگی شغلی پزشک بیش از 50 درصد از پزشکان را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار می دهد.

بحران فرسودگی شغلی ملی نه تنها بر پزشک متخصص تأثیر می گذارد، بلکه می تواند تأثیر منفی بر تجربه و نتایج بیمار بگذارد. دانشگاه آتلانتیک غربی (WAUSM) به دلیل “ریشه ای” می رسد – پیشروی برنامه های ضد فرسودگی شغلی با پرداختن به و اصلاح برنامه درسی، و آموزش مهارت ها و تکنیک های مقابله با فشار بالای پزشکی، تا دانش آموزان خود را برای موفقیت آماده کند.

دکتر جاش وب، استادیار گروه پزشکی بالینی آموزش پزشکی در WAUSM، با DocWire News در مورد اینکه چگونه این رویکرد بالادستی می تواند به ارائه مهارت ها و ابزارهای مقابله ای برای دانشجویان پزشکی برای محیط پرفشار آینده کمک کند، صحبت کرد.

اخبار DocWire: لطفاً پیشینه ای در مورد خودتان و تخصصتان به ما بدهید.

دکتر جاش وب: بنابراین، من یک پزشک عمومی روستایی هستم. بنابراین، من آموزش دیدم که در محیطی بسیار روستایی و دورافتاده تمرین کنم تا اساساً هر سطحی از مراقبت های بهداشتی را برای هر چیزی که از در می آید ارائه دهم. بنابراین، از پزشکی اولیه خانواده تا فوریت های پزشکی، رسیدگی به مسائل پیچیده تر و همچنین مشاوره. در واقع هر چیزی که از در عبور می کند، همان چیزی بود که من در آن آموزش دیدم و برنامه تمرینی من برای انجام آن طراحی شده بود.

چه تعداد از دانشجویان پزشکی و کارکنان بهداشت و درمان از فرسودگی شغلی رنج می برند؟ برخی از علل ریشه ای چیست؟

سال به سال در حال افزایش است، به ویژه بیماری همه گیر باعث تشدید حوادث و فراوانی فرسودگی شغلی شده است. بسیاری از مردم بازنشستگی پیش از موعد را انتخاب کردند و تقاضا برای کارکنانشان افزایش یافت. همچنین، تقاضای کلی مراقبت های بهداشتی افزایش یافت. بسیاری از سرویس‌ها از بین رفتند و خاموش شدند یا به فاصله، از طریق سرویس‌های ویدیویی یا تلفن تغییر یافتند. بنابراین، این واقعاً میزان فرسودگی شغلی را افزایش می دهد. من فکر می‌کنم اکنون که کارکنان، پرستاران، پزشکان تا آنجایی که فرسودگی شغلی را تجربه می‌کنند، به 60، 70 درصد فشار می‌آوریم.

چگونه دانشکده پزشکی دانشگاه آتلانتیک غربی به مشکل فرسودگی شغلی رسیدگی می کند؟ چه برنامه هایی در حال اجرا هستند؟

بنابراین، به طور سنتی در مراقبت های بهداشتی، تقریباً آن ذهنیت اردوی نظامی را داشت. برای من سخت بود، برای من سخت بود، پس ما آن را برای شما سخت می کنیم. و متاسفانه، چشم انداز تغییر کرده است. میزان دانش، دانش پزشکی که وجود دارد، به اعتقاد من هر دو سال یک بار دو برابر می شود. واقعاً در حال افزایش است. بنابراین، برای داشتن فردی که در اواخر دهه 70 یا اواخر دهه 80 آموزش دیده است، از دانش آموزان انتظار دارد که همه چیز را حفظ کنند یا از آنها انتظار داشته باشد که بتوانند در بالای حجم کاری خود عمل کنند. خب اوضاع فرق میکنه شاید شما یک سرویس پیجینگ داشتید که با شما تماس می گرفت، اما اکنون با دانشجویان و دستیاران و متخصصان پزشکی یا حتی خودتان کار می کند. انتظار می رود ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق ایمیل و از طریق متن، از طریق چت تصویری در دسترس باشید. بنابراین، خوب، آن نوع اردوگاه نظامی، من آن را انجام دادم، ذهنیت تو آن را انجام دادی وجود دارد.

دنیا، پویایی که در آن وجود دارد، به قدری تغییر کرده است که دیگر نمی‌توانید این کار را با مردم انجام دهید، زیرا تقاضاها بسیار بالاتر از همیشه هستند. بنابراین، آنچه ما در تلاش هستیم انجام دهیم این است که در حال تلاش برای ایجاد انعطاف‌پذیری در برنامه درسی خود هستیم. و چند کار بود که ما برای آن انجام می‌دادیم، یکی، ما از یک مدل کلاس درس معکوس استفاده می‌کنیم. بنابراین، دیگر انتظار نداریم که دانشجویان بیایند. وقتی من تمرین می کردم، شما از ساعت 8 صبح تا 5 شب سر کلاس می رفتید و در کل راه برای شما سخنرانی می کردند. برای ناهار یک ساعت استراحت داشتی و بعد به خانه رفتی و درس خواندی. و از شما انتظار می رود که توجه کنید و یادداشت برداری کنید و آن کارها را انجام دهید. و برخی چیزها برای برخی از دانش آموزان بسیار آسان است. و یادم می‌آید که در سخنرانی‌ها می‌نشستم و می‌گفتم، خوب، از قبل این را می‌دانم، اما نمی‌توانستم کارهای دیگری انجام دهم یا در مورد مسائل دیگر مطالعه کنم، زیرا باید توجه می‌کردی، باید تمرکز می‌کردی.

و کاری که ما با آن مدل کلاس درس تلنگر انجام داده‌ایم این است که می‌گوییم: «در اینجا اهداف یادگیری شما آمده است. در اینجا اهداف شما هستند. در اینجا چیزی است که ما می خواهیم شما پوشش دهید و آماده کنید.» و ما از دانش آموزان انتظار داریم که این کار را خارج از کلاس انجام دهند. و سپس بر خلاف اینکه وارد کلاس بشیم و هشت ساعت در کلاس بنشینیم و به سخنرانی کسی گوش دهیم و 100 اسلاید را مرور کنیم، ما یک بحث چند هیئت علمی داریم که در آن من به عنوان یک پزشک وارد می شوم و با فیزیولوژیست هایمان و من جفت می شوم. با بیوشیمیست‌ها یا پاتولوژیست‌ها یا فارماکولوژیست‌هایمان جفت می‌شویم، و با دانش‌آموزان بر اساس مفاهیمی که قبلاً برای پاسخگویی واقعی به این سؤالات مرور کرده‌اند، بحث خواهیم کرد تا دانشی را که آنها در مورد آنها پوشش داده‌اند، تقویت کنیم. خود. و همچنین برای رفع هر گونه کاستی. و به عنوان هر کسی که به دانشگاه رفته است، برخی چیزها برای شما آسان است و سپس برخی چیزها آسان نیست.

و داشتن یک رویکرد یک اندازه متناسب با یک برنامه درسی، به هیچکس خدمت نمی کند. دانش‌آموزانی که توانایی برتری دارند، توجه اضافی مورد نیاز را دریافت نمی‌کنند. و دانش آموزانی که در حال مبارزه هستند، توجه لازم را دریافت نمی کنند. بنابراین، آموزش برای همه مناسب نیست. این فقط به نوعی، خوب، این کمترین مخرج مشترک است. بنابراین، با انجام این کلاس درس تلنگر، این مکالمات واقعاً جذاب را داریم که همه در آن شرکت می کنند. ما چندین هیئت علمی در اتاق داریم. ما روی پاورپوینت ها کلیک نمی کنیم و فقط سبک سنتی را می خوانیم. ما واقعاً یک بحث جذاب داریم. و همچنین، فرصت بیشتری را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند که بعد از کلاس بیایند، زیرا آنها در یک روز شلوغ حداکثر حداکثر چهار ساعت و برخی روزها یک یا دو ساعت در کلاس هستند.

اما به آنها اجازه می دهد که به دنبال هیئت علمی بیایند. شاید آنها با فیزیولوژی آن دست و پنجه نرم می کنند، یا شاید با کاربردهای بالینی آن دست و پنجه نرم می کنند. می توانند بیایند و من را ببینند یا می توانند بیایند و یکی از همکارانم را که فیزیولوژیست است ببینند و آن را خراب کنند. بنابراین، واقعاً آن برنامه یادگیری متناسب با فردی را دارد که فوق العاده است. اگر می‌خواهید وارد شوید و روی موضوعات خاصی کار کنید، جلسات اضافی، جلسات داوطلبانه نیز داریم. ما اساتیدی داریم که می توانید وارد شوید و سوال بپرسید. اگر دانش‌آموزان بخواهند وارد شوند و این کار را انجام دهند، می‌توانیم مقدمات امتحان را طی کنیم و انجام دهیم یا مفاهیم دشواری را انجام دهیم. و سپس ما نیز فعالیت های فوق العاده ای برای دانش آموزان داریم. ما به تازگی دولت دانشجویی خود را تأسیس کرده ایم. بنابراین، واقعاً ایجاد تاب‌آوری نیز جامعه است.

وقتی استرس دارید، وقتی مضطرب هستید، وقتی مشکل دارید، اگر می‌توانید به یک همکار یا همسال خود بروید و بگویید: “هی، من فقط دارم سخت می‌روم.” بنابراین، ایجاد فعالیت‌های اجتماعی، چیزهایی مانند آتش‌سوزی یا سفرهای غواصی یا لذت بردن از زیبایی و طبیعتی که گرند باهاما ارائه می‌دهد. و همچنین کمک به دانش آموزان برای ساختن یک جامعه مادام العمر. بنابراین، هنگامی که آنها در کلرادو اقامت دارند، می‌توانند با کسی که چهار سال با او تحصیل کرده‌اند، که در فورت لادردیل کار می‌کند، تماس بگیرند و بگویند: «هی، من این دستور دهنده واقعاً سخت را دارم و نمی‌دانم چگونه باهاش ​​کنار بیا. حال شما چطور است؟ می‌توانی اینجا به من کمک کنی؟» بنابراین، ما واقعاً در تلاش هستیم تا بخشی از تاب آوری آن جامعه را ایجاد کنیم. ما برنامه‌های فعالیت بدنی زیادی را در اینجا در مدرسه ارائه می‌کنیم، فرصت‌های ورزشی برای ورزش، فرصت‌هایی برای مشارکت اجتماعی، پاک‌سازی ساحل، خدمات اجتماعی.

و همچنین با این برنامه درسی تلنگر به دانش آموزان این امکان را می دهد که بگویند اگر ساعت 10 صبح است، تمام شب را بیدار مانده اید و برای امتحان درس می خوانید، مجبور نیستید هشت ساعت به کلاس بروید. می‌توانید بروید و کمی بخوابید یا مواد غذایی بخرید یا واقعاً آن نیازهای شخصی را که بسیاری از ما در روزهای کاری 8، 10، 12 ساعته می‌یابیم، برطرف کنید. تو مثل اینکه من حتی وقت ندارم لباس هایم را بشورم و از خودم مراقبت کنم.

ابزارهای بهینه کارکنان مراقبت های بهداشتی برای رشد در یک محیط پرفشار چیست؟

ابزارهای بهینه، من فکر می‌کنم واقعاً توانایی داشتن اجتماع، ارتباط، توانایی خود انعکاس و درک… نکته مهم در مورد فرسودگی شغلی این است که بتوانی آن را از زمانی که شروع می‌کند، زمانی که شروع به احساس فرسودگی می‌کنی، درک کنی، و سپس داشتن ابزاری برای رفع آن بنابراین، من فکر می کنم آن را تشخیص می دهم، زیرا روش قدیم این بود که سر خود را دفن کنید و کار کنید، کار کنید، کار کنید، کار کنید، کار کنید، کار کنید. و ناگهان، مردم متوجه می شوند که مضطرب هستند، افسرده و فرسوده شده اند، اما این بسیار پایین است.

موتور در حال سوختن است، برخلاف دیدن چراغ چک موتور که شش ماه پیش روشن شد، و واقعاً به آنها یاد می دهیم که چراغ چک موتور را پیدا کنند و تشخیص دهند که چه کاری باید انجام دهند. و پرداختن به فرسودگی شغلی اجتماعی است، خواب است، مدیریت استرس، مدیریت اضطراب، مراقبت شخصی، تغذیه کافی است، همه چیزهایی که معمولاً در پزشکی مانند، آه، من دو روز است که نخوابیده ام و سه روز است که غذا نخورده ام. هفته ها و همه این چیزها چیزهای قدیمی بود که ما در پزشکی از آن عبور می کنیم و بعد متوجه شدیم که این سالم نیست. و تقاضاها بیشتر است، بنابراین توانایی مقابله با آن استرس ها بسیار بالاتر است. بنابراین، ما در تلاش هستیم تا دانش‌آموزان را قادر به تشخیص زودهنگام آن نشانه‌های فرسودگی شغلی، آن نشانه‌های استرس، و قادر به دستیابی و تشخیص آنچه که نیاز دارند، قبل از تبدیل شدن به یک نوع ماموریت حیاتی، داشته باشند.

آیا فکر پایانی دارید؟

و سپس من فکر می کنم چیز دیگر فقط داشتن سیاست های درهای باز است. ما در اینجا مشاوره فوق‌العاده و خدمات دانشجویی فوق‌العاده‌ای داریم که به نوعی نظارت است و مراقب دانش‌آموزان است. آنها آنجا هستند تا کمک کنند و در صورت نیاز به آن کمک کنند. و واقعاً فقط آن حس جامعه را ایجاد کنید که همه شما تنها نیستید و شکست ناپذیر نیستید و از شما انتظار نمی رود که پزشکی قدیمی، کامل، بی عیب و نقص باشید، پزشکی که هیچ مشکلی ندارد، آن را تشخیص دهد. که همه ما مشکل داریم و شما در مورد پزشکان تلویزیون کلاسیک خود، دکتر هاوس یا کارکنان Grey’s Anatomy فکر می کنید، آنها به هیچ یک از مسائل خود نمی پردازند، که این برنامه ها را سرگرم کننده می کند، زیرا کسی مشکل مواد مخدر دارد یا کسی نسبت به کارکنان دیگر بد است، یا دیگران را بد می کند. انجام کاری خارج از بیمارستان که نباید انجام می دادند. و تلویزیون فوق العاده ای ایجاد می کند، اما برای پزشکان بزرگ در دنیای واقعی نمی سازد.