نیمی از کارکنان مراقبت های بهداشتی خط مقدم، علائم زیرآستانه PTSD را گزارش می کنند

جمعه، 17 فوریه 2023 (HealthDay News) – طبق مطالعه منتشر شده در شماره فوریه، علائم اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) شایع است و خطر آسیب سلامتی را در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی خط مقدم افزایش می دهد. مجله تحقیقات روانپزشکی.

Bryce Hruska، Ph.D. از دانشگاه سیراکیوز در نیویورک، و همکارانش شیوع علائم زیرآستانه PTSD و ارتباط آن با علائم سلامت جسمی و مشکلات خواب را در بین 852 HCW خط مقدم در طول موج دوم همه‌گیری (ژانویه 2021 تا فوریه 2021) بررسی کردند. .

محققان دریافتند که بیش از نیمی از HCWs (55.3 درصد) علائم زیرآستانه PTSD را تجربه کردند. هنگام تنظیم جمعیت شناسی، ویژگی های شغلی و وضعیت COVID-19، HCW ها با علائم PTSD زیرآستانه علائم سلامت جسمی و مشکلات خواب بیشتری را در مقایسه با HCW هایی که علائم PTSD نداشتند، تجربه کردند. HCWهای مبتلا به PTSD بیشترین آسیب را در سلامت گزارش کردند، اما HCWهایی با علائم PTSD زیرآستانه 88 درصد علائم سلامت جسمانی و 36 درصد مشکلات خواب بیشتر از HCWهایی که علائم PTSD نداشتند گزارش کردند.

هروسکا در بیانیه‌ای گفت: «این یک مطالعه مهم است که آنچه را که کارکنان مراقبت‌های بهداشتی خط مقدم در طول موج دوم همه‌گیری تجربه می‌کردند و همچنان با نزدیک شدن به آغاز چهارمین سال کووید در ایالات متحده تجربه می‌کنند، نشان می‌دهد. در حالی که توجه زیادی به افزایش سطح علائم نشان دهنده تشخیص بالینی شده است، توجه کمی به سطوح علائم تحت بالینی صورت گرفته است. این یک نادیده گرفتن بزرگ است زیرا این سطوح علائم زیرآستانه رایج هستند و اغلب خطر سایر مشکلات سلامتی را به همراه دارند.

چکیده / متن کامل

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.
روز سلامتی