بهبود بهداشت دست فردی و اثرات آن بر عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی: یک مطالعه پیگیری طولانی مدت با استفاده از یک سیستم نظارت الکترونیکی بهداشت دست.


به دست آوردن بینش دقیق در مورد رفتار منحصر به فرد بهداشت دست افراد می تواند نقش مهمی در توسعه موثرترین مداخلات درازمدت رعایت بهداشت دست (HHC) داشته باشد.
برای بررسی تأثیر دو مداخله بازخورد ارائه شده توسط یک سیستم نظارت الکترونیکی بهداشت دست (EHHMS) بر بهبود پایدار HHC، پاسخگویی فردی، و پیشگیری از عفونت‌های جریان خون اکتسابی در بیمارستان (HABSI) و عفونت‌های دستگاه ادراری (HAUTI).
این مطالعه شامل دو گروه دو ساله (در معرض و بدون مواجهه با EHHMS) بود که طی چهار سال در یک بخش داخلی با 142 مراقب و 39 پزشک مشاهده شد. کارکنان مراقبت های بهداشتی (HCWs) بر اساس عملکرد پایه خود به چهار گروه طبقه بندی شدند تا پاسخگویی پیش بینی شده به مداخلات را ارزیابی کنند.
همه کارکنان مراقبت های بهداشتی HHC خود را مستقل از عملکرد خود در طول شروع مطالعه افزایش دادند، به جز تعداد کمی از گروه های با عملکرد پایین با HHC دائما پایین. دو گروه با عملکرد پایین در ابتدا بیشترین پاسخ را به بازخورد گروهی (تغییر هفتگی در HHC 4.4٪ و 3.1٪) در مقایسه با بازخورد فردی (تغییر هفتگی در HHC 1.0٪ و 2.2٪) داشتند. تعداد موارد HABSI در طول دوره مداخله به طور معنی داری کاهش یافت (01/0=P) که بیشترین تأثیر را روی استافیلوکوکوس اورئوس داشت. هیچ تغییر قابل توجهی در HAUTI مشاهده نشد.
مداخلات EHHMS با موفقیت بهبود HHC را حفظ کرد و تعداد موارد HABSI را کاهش داد. همه HCW ها، به جز تعداد کمی، به مداخلات پاسخ دادند. دو گروه با عملکرد پایین در طول خط پایه هرگز به سطوح HHC مشابه گروه‌های با عملکرد بالا نرسیدند، که نشان‌دهنده پتانسیل بهبود بیشتر و نیاز به مداخلات فردی تشدید شده است.
حق چاپ © 2023 نویسنده(های) منتشر شده توسط Elsevier Ltd.. کلیه حقوق محفوظ است.