پاسخ: پیامدهای طولانی کووید در یک سال پس از عفونت خفیف SARS-CoV-2: مطالعه کوهورت سراسری


ویراستار عزیز

ما از Ngo و Rendell برای نظرات متفکرانه و بحث کامل در مورد یافته های ما و منبع داده استفاده شده تشکر می کنیم. ما به کاوانا و کورمیر به طور مفصل پاسخ داده‌ایم، اما می‌خواهیم خلاصه کنیم که مطالعه ما بر تحلیل کمی بیماران کووید خفیف در سطح جمعیت متمرکز شده است و چشم‌انداز وسیعی به آن می‌دهد. نتایج ما نشان داد که برخی از علائم در اواخر دوره باقی مانده است، و ما تصدیق می کنیم که کسری از بیماران ممکن است علائم را برای مدت طولانی حفظ کنند و کیفیت زندگی آنها به خطر بیفتد.

اهمیت علائم ذهنی است و تأثیر آنها بر عملکرد روزانه بیماران ناشناخته است. ما نتایجی را در مورد تمام علائم بررسی شده ارائه کردیم که محققان را قادر می‌سازد بر روی علائم مورد علاقه تمرکز کنند.
با توجه به مزیت واکسیناسیون در جلوگیری از کووید طولانی مدت، ما خطر تنگی نفس طولانی مدت را برای بیماران واکسینه شده در مقایسه با گروه کنترل واکسینه نشده به طور قابل توجهی کمتر می بینیم. با این حال، تفاوت برای اختلال شناختی از نظر آماری معنی‌دار نبود و بنابراین نمی‌توانیم فرضیه صفر مبنی بر اینکه واکسینه نشده و واکسینه نشده دارای نرخ بروز یکسانی هستند را رد کنیم. در دسترس بودن داده‌ها این مقایسه‌ها را به 30 تا 90 روز پس از عفونت محدود می‌کند و ما موافقیم که اندازه‌گیری اثرات واکسن‌ها بر پیامدهای طولانی کووید در بیماران خفیف برای مدت طولانی‌تر، درک ما از مزایای آن‌ها را افزایش می‌دهد.