اگر رژیم غذایی کتوژنیک خیلی بد است، چرا آمار آن را نشان نمی دهد؟

رژیم کتوژنیک مهدی علیرضالو ماهیچهها از نظر متابولیکی فعال هستند و به افزایش مصرف انرژی روزانه و کاهش افزایش وزن مرتبط با افزایش سن کمک میکنند. می توانید برای اینکه کمتر درگیر این عوارض شوید یک دفعه کربوهیدرات را قطع نکنید و به مرور کم کنید تا بدن عادت کند و برای تولید انرژی چربی بسوزاند. میکروبیوم در همه چیز از عملکرد سیستم ایمنی گرفته تا سلامت روان نقش دارد. در واقع بسیاری از سایتها و پلتفرمها برای محصولات ویژه و خاص خود کد تخفیف در نظر میگیرند. مناقشه بعدی با صنعت غذا بر سر استراتژی جهانی برای دستیابی به این هدف نقطه عطفی برای برخی از شرکتها بود که متوجه شدند شکر و محصولات شیرین اکنون بهطور غیرقابل تغییری در دستور کار تغذیه قرار دارند.

در فصل محصولات تازه، همراه با سبزیجات منجمد، که می توانند به اندازه همتایان تازه خود سالم باشند، به کاهش هزینه های شما کمک خواهد کرد. مواد معدنی: زمانی که تازه رژیم کتوژنیک را شروع میکنید، ممکن است تعادل آب و مواد معدنی در بدنتان دستخوش تغییراتی شود. به طور خاص، برخی از مطالعات نشان می دهد که رژیم کتو کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر کافی را تامین نمی کند. معمولا پزشکان برای افرادی که رژیم کتو کم کالری را برای کاهش وزن انتخاب می کنند، مصرف مکملهای پتاسیم، سدیم، منیزیم، کلسیم، اسیدهای چرب امگا 3، فیبر پسیلیوم و ویتامینهای B، C و E را توصیه میکنند. همچنین با پیروی از چنین رژیم پر چربی، کالری بیشتری مصرف می کنید که از کاهش وزن پیشگیری می کند.

در مقابل، رژیم مدیترانه ای به شما این امکان را می دهد که کربوهیدرات ها، از جمله میوه ها و سبزیجات به مقدار دلخواه همراه با غلات کامل مصرف کنید. از آنجایی که رژیم غذایی کتو مصرف برخی میوهها و سبزیجات را محدود میکند میتواند منجر به کمبود ویتامین و مواد مغذی نیز شود. بنابراین، توده عضلانی بدون چربی را برای سوخت تجزیه میکند. کلارک اشاره می کند که از دست دادن توده عضلانی می تواند قدرت عملکردی را کاهش دهد و خطر سقوط را افزایش دهد. دریافت پروتئین کافی در رژیم کتو برای حفظ توده عضلانی حیاتی است. با این حال، پایبندی طولانی مدت به چنین رژیم محدودکننده ای می تواند دشوار باشد و شما را برای افزایش مجدد وزن باز کند.

البته این نسبت سختگیرانه رژیم کتوژنیک است و میزان آن با توجه به سن، قد، وزن و سلامت جسمی بدن ممکن است تغییر کند. رژیم کتوژنیک همچنین ممکن است به کاهش التهابات جسمی کمک کند و برای بیماران التهابی مانند آرتریت روماتوئید، اسکلروز چندگانه و لوپوس مناسب باشد. پر کردن بشقاب با گوشت و به خصوص گوشت های فرآوری شده، ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه و نقرس را افزایش دهد، که یک نوع دردناک آرتریت است. اما هدف متخصصی که رژیم کتوژنیک را پیشنهاد میکند، بازگرداندن رژیم غذایی آزمودنی به تعادل غذایی متعادلتر است، که احتمالاً قبلاً نامتعادل بود. در حالی که تحقیقات نشان می دهد که این رژیم به کاهش وزن و لاغری یا کنترل بیماری کمک می کند، اما بهتر است بدانید که عوارض رژیم کتوژنیک چیست؟

در تحقیقات گذشته، مردان چاق که از نسخه اصلاح شده رژیم کتوژنیک، با پروتئین بالا و کربوهیدرات کم پیروی می کردند، در یک ماه حدود 14 پوند وزن کم کردند، در مقایسه با گروه کنترل که با یک رژیم پر پروتئین و کربوهیدرات متوسط حدود 10 پوند وزن کم کردند. توجه داشته باشید که این کمبود مواد مغذی بستگی دارد که چه غذاهایی در این رژیم میخورید. سایر علل اسهال در رژیم کتو شامل کمبود فیبر (فیبر با حجیم کردن مدفوع به دفع اسهال کمک می کند) و غذاهای فرآوری شده کم کربوهیدرات حاوی قند الکلی می باشد. قندهای الکلی می توانند در روده تخمیر شوند و باعث ناراحتی دستگاه گوارش شوند. عدم دریافت فیبر باعث می شود تا هضم غذا به کندی صورت گیرد که در پی آن به یبوست دچار خواهید شد.

مطالعهای که در مه 2018 در Diabetic Medicine منتشر شد نشان داد که رژیم کتو ممکن است به کنترل سطح HbA1C کمک کند (میانگین دو تا سه ماهه سطح قند خون)، این رژیم همچنین ممکن است باعث افت قند خون شود که کاهش خطرناکی در قند خون. باید بگوییم که این نمونه، همانطور که عنوان شده صرفاً جهت آشنایی شما با این رژیم آورده شده است، از این رو پیروی از آن توصیه نمیشود زیرا رژیم غذایی هر کسی بایستی با توجه به شرایط هر فرد طراحی و تجویز شود. شواهد تجربی از مطالعات حیوانی نشان داد که مصرف رژیم غذایی غنی از قند منجر به تغییرات بیوشیمیایی مرتبط با CHD میشود، مانند افزایش تری گلیسیرید خون، افزایش چسبندگی پلاکتها و تجمع چربی در کبد.

Th is da᠎ta h᠎as been cre ated by GSA Content᠎ G​en erat or᠎ D​emover᠎si​on​.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب افراد مبتلا به دیابت نوع 1 معمولاً در صورت مصرف بیش از حد انسولین و عدم مصرف کربوهیدرات کافی، قند خون پایین را تجربه می کنند. این مساله ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که داروهای انسولین مصرف می کنند نیز رخ دهد. قبل از اینکه درباره مصرف خرما در رژیم کتوژنیک توضیح دهیم، ابتدا بهتر است بداین که ارزش غذایی خرما (کالری، قند و کربوهیدرات) چه میزان است. از جمله رژیمهای کتویی که در ایران مطرح شده است. ناگفته نماند، طبق گفته کلینیک های غذایی، رژیم غذایی مدیترانه ای با تعدادی دیگر از فواید سلامتی، از جمله کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و بیماری پارکینسون، انواع خاصی از سرطان و بیماری قلبی مرتبط است. او توصیه می کند که منابع کم کربوهیدرات پتاسیم از جمله آووکادو و اسفناج را به رژیم غذایی اضافه کنید – و همچنین منابع کم کربوهیدرات فیبر مانند دانه های چیا و بذر کتان (حتما از دانه کتان آسیاب شده برای بهترین فواید سلامتی لذت ببرید)..

انواع مختلفی از این متد وجود دارد که در برخی از آنها اجاره مصرف ۵۰۰ کالری در روزهای روزهداری به فرد داده میشود. مصرف زیاد پروتئین های حیوانی ادرار را اسیدی تر می کند و سطح کلسیم و اسید اوریک را افزایش می دهد. این ترکیب شما را بیشتر مستعد ابتلا به سنگ کلیه می کند، در حالی که اسید اوریک بالا می تواند خطر ابتلا به نقرس را افزایش دهد. این رژیم مناسب ورزشکاران است و کربوهیدرات در این رژیم بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. حضور کربوهیدرات ها بعد از ورزش موثر است. برخی از غنیترین منابع فیبر مانند میوههای پر کربوهیدرات، سبزیجات نشاستهای، غلات وحبوبات از رژیم غذایی حذف میشوند زیرا کربوهیدراتهای زیادی را فراهم میکنند.

از آنجایی که رژیم کتو چندین غذا را محدود می کند، به ویژه میوه های غنی از مواد مغذی، غلات کامل و حبوبات، ممکن است مقادیر توصیه شده ویتامین و مواد معدنی را تامین نکند. در نتیجه، کتوژنیک خواران مزایای یک رژیم غذایی غنی از فیبر، مانند شل کردن منظم و حمایت از فلور میکروبی روده را از دست می دهند. از طرف دیگر به فلور میکروبی سیستم گوارشی شما کمک میکند. در رژیم کتو انسولین بدن شما(هورمون ذخیره ی چربی در بدن) به اندازه ی کافی کاهش میابد و بدن شما را به یک ماشین سوخت چربی تبدیل میکند. معمولاً در همه جا بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص در رژیم روزانه توصیه شده است.

مطمئن شوید که مقدار زیادی آب مینوشید تا به بدنتان کمک کند با این علائم کنار بیاید. از طرف دیگر، فنوفیبرات، که کاربرد بالینی در درمان صرع ندارد، خواص ضد صرعی در موشهای بالغ از خود نشان دادهاست که قابل مقایسه با رژیم کتوژنیک است. اگر مستعد سنگ کلیه هستید و برای شما نگران کننده است، با پزشک خود در مورد مصرف مکمل صحبت کنید. مصرف همه سبزیها بجز سیب زمینی. نکته : مصرف سرکه سیب به کنترل قند خون کمک شایانی می کند توصیه میشه قبل از وعده ها به همراه یک لیوان آب میل بشه. در رژیم کتوژنیک، میتوانید از سیب زمینی و حبوبات به مقدار خیلی کم و کنترل شده مصرف کنید.

اگر همچنان این عارضه وجود داشت، سعی کنید سبزیجات با فیبر بالا مصرف کنید. به عنوان جمع بندی باید گفت رژیم کتوژنیک میتواند برای کسانی که به دنبال کاهش وزن و بهبود سلامتی خود هستند، یک راه حل موثر باشد، اما بهتر است قبل از شروع این رژیم با پزشک مشورت کرده و رژیم را با دقت و صحیح اجرا کنید. از سوی دیگر، سالامی و فلفلی از نظر فنی کتو دوست هستند اما به عنوان غذاهای فوق فرآوری شده خطراتی را به همراه دارند. رژیم غذایی سرشار از غذاهای سالم کم کربوهیدرات، مانند آووکادو، آجیل و سبزیجات غیر نشاسته ای، مواد مغذی بیشتری نسبت به گوشت های فرآوری شده و غذاهای کتو فراهم می کند. ما روشهای پرداخت متنوعی را برای راحتی شما فراهم آوردهایم.

این ممکن است به این واقعیت مرتبط باشد که پروتئین به تنهایی برای عضله سازی موثر نیست. همانطور که قبلا اشاره کردم، مطمئنا رژیم غذایی کتوژنیک برای همه افراد مناسب نیست و مواقعی وجود داشته که حتی برای من هم مناسب نبوده است. وقتی میوهها، غلات کامل و سبزیجات نشاستهای را در رژیم غذاییتان کاهش دهید، تعجبآور نیست. بسیاری از غنیترین منابع فیبر، مانند لوبیا، میوه و غلات کامل، در رژیم کتوژنیک محدود شدهاند. به عنوان مثال، تحقیقات اهمیت غلات کامل را برای کنترل وزن و همچنین دوره های قند خون بالا برجسته می کند. در حالی که برخی تحقیقات اولیه نشان میدهد که رژیم کتو ممکن است برای برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیخطر و موثر باشد، اما خطر کاهش قند خون، بهویژه برای افرادی که انسولین مصرف میکنند، وجود دارد، و رژیم کتو گروههای غذایی خاصی را حذف میکند که برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است.