موفق راه برای رژیم کتوژنیک

رژیم جنگجویان کتوژنیک نی نی سایت مرحلهی اول: شما باید هرچه سریعتر گلوکزها را از غذای خود حذف کنید و همینطور کربوهیدراتهایی مانند سبزیجات نشاستهای، دانهها و میوهها به کل کنار گذاشته شوند. همچنین میتوانید حدود نصف فنجان میوه را با سبزیجات غیر نشاستهای، کلاژن و شیر نارگیل ترکیب کنید و یک اسموتی میوه کتو درست کنید.میوه هایی که باید از مصرف آن ها در رژیم کتوژنیک اجتناب کنیداگرچه میوه های کم کربوهیدرات زیادی وجود دارد، اما همه انواع میوه ها نمی توانند در رژیم کتوژنیک قرار بگیرند.به طور خاص، میوههای خشک و آب میوهها مقدار غلیظی از قند و کربوهیدرات را در هر وعده بستهبندی میکنند و هنگام قطع کربوهیدراتها برای رسیدن به کتوز، باید از مصرف آنها بهکلی اجتناب شود.

برای این منظور روزانه باید کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید که این امر سبب میشود، قند خون شما پایین آمده و انرژی بدن شما تحلیل برود. نوعی دارو به نام مهارکنندههای سدیم-گلوکز 2 (SGLT2) برای دیابت نوع 2 میتواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، وضعیت خطرناکی که اسیدیته خون را بالا میبرد. که همگی مواد بالا باید از رژیم غذایی شما حذف شوند. همانطور که گفته شد، در این رژیم باید میزان مصرف کربوهیدرات را به حداقل برسانید و تا حدامکان از خوراکیهایی استفاده کنید که چربی بالایی دارند. بعد از سرد شدن محلول آب و دارچین را از صافی بگذرونید و دو قاشق غذاخوری عسل به معجون صاف شده اضافه کنید (بخاطر داشته باشید که هرگز نباید عسل را در آب داغ اضافه کنیم).

در صورتیکه به ترشی، شکر (بعنوان نگهدارنده یا طعمدهنده) اضافه نشده باشه. میگرن بدون آئورا، یا «میگرن معمولی»، که شامل میگرنهای بدون آئورا میشود. کتوژنیک یا رژیم کِتونزا در اصل یک رژیم و برنامه غذایی است که در آن از چربی بالا استفاده میشود. رژیم غذایی کِتو یا همان کتوژنیک یک برنامه غذائی معروف و جهانی محسوب میشود که لاغری معجزهآسا، محصول معتبر و شناخته شده آن است و افراد زیادی در دنیا خصوصا بازیگران و سلبریتیها بهواسطه استفاده از این رژیم، لاغر شدهاند. رژیم کتو باعث افزایش سطح تری گلسرید میشود که به کلسترول جریان خون مرتبط است. عملکرد انسولین این است که به سلولهای کبدی متصل شده و سبب میشود قند زیادی که در خون وجود دارد، در کبد بهصورت چربی ذخیره گردد.

رژِیم کتو به طور طبیعی قند خون بدن شمارا به واسطه ی نوع غذایی که مصرف میکنید کاهش میدهد.تحقیقات ثابت کرده است که رژیم کتوژنیک حتی از رژیم های کالری سوز تاثیر بیشتری بر روی کنترل و حتی پیشگیری از دیابت دارد. این سبزیجات معمولا کربوهیدرات کمی دارند و میتوان آنها را به میزان متوسط مصرف کرد. نمونهای از این پروتئینها و چربیهای سالم میتوان به آجیلها، دانهها و میوههای خشک، سیب و کره بادامزمینی اشاره کرد. اما سؤال اینجاست که چطور میتوان چربی خورد و لاغر شد؟ اما اگر اهل ورزشکردن با حجم کم هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن شما، یک گرم پروتئین کاربردی خواهد بود.

این رژیم سه روزه، کربوهیدرات کم و پروتئین بالا دارد. مرحلهی پنجم: وقتی سطح کتون بهمرورزمان بالا برود، شما کاهش وزن پایدار و سریعی را تجربه میکنید که سبب میشود، سلامت بدن شما را تضمین کند و در نهایت وزنی پایدار و سالم خواهید داشت. مقاومت انسولین اگر خارج از کنترل باشد میتواند باعث ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم شود.تعداد زیادی از محققین ثابت کده اند که رژِیم کتو،کم کربوهیدرات میتواند به مردم کمک کند سطح انسولین بدن را در سطح مناسب سلامتی کاهش دهند. یکی از فاکتورهایی که میتواند تأثیرات بسزایی در روند کاهش وزن شما در رژیم کتوژنیک داشته باشد، خواب مناسب است. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچربی است که شباهت های زیادی با رژیم های اتکینز و کم کربوهیدرات دارد.

ضمن اینکه استرس و اضطراب شما را نیز کم میکند. ضمن اینکه باقیمانده چربی و پروتئینهای روزانهای که مصرف میکنید نیز باید متناسب با نیاز شما باشد، نه بیشتر از اندازه و نیاز بدن شما! پس بهتر است که میزان پروتئین دریافتی شما متناسب باشد. افزایش انرژی و گرسنگی نرمال بدن شمارا به یک منبع بهتر و قابل اعتماد تر برای تولید انرژی تبدیل میکند.شما در طول روز احساس انرژی بیشتری خواهید کرد.چربی ها تاثیرگذار ترین ملکول برای سوخت و ساز بدن هستند. درصد زیادی از افراد رعایتکننده رژیم کِتون اظهار کردهاند که رعایت این برنامه غذایی سبب کاهش خوابآلودگی آنها در طول روز و افزایش سطح هوشیاری شده است.

این رژیم آسان نیست؛ اما اگر دستورالعملهای برنامه غذایی آن را بهدرستی انجام دهید، مطمئن باشید که طولی نمیکشد تا چربیسوزی در بدن شما بالا رود. عقیده عموم مبنی بر این که رژیم های با چربی بالا منجر به چاقی و بیماریهای متعدد دیگر نظیر بیماری عروق کرونر قلب، دیابت، و سرطان می شوند، در مطالعات اخیر مشاهده عوارض رژیم کتوژنیک ۷ علائم ورود به کتوز نشده است. مطالعات علمی که بر رژیم کِتون انجام شده، نشان میدهند که میزان کاهش توده عضلانی افراد در این رژیم در مقایسه با سایر رژیمها اندک و ناچیز است. رژیم کتوژنیک از چربی های بدن شما برای تولید انرژی استفاده میکند بنابراین به طور واضح برای کاهش وزن مفید است.

کلی دنبال دستور پخت گشتم و یه دستور خوب پنکیک کتوژنیک پیدا کردم. شما در حالت کلی سوختوساز اصلی بدن خود را از کربوهیدرات یا فراوردههای قندی به دست خواهید آورد. بعد از آن بدن شما انرژی موردنیاز خود را با شکستن چربیها و پروتئینها به دست میآورد که همین امر موجب کاهش وزن خواهد شد. عملکرد رژیم کِتون به اینگونه است که برای کاهش وزن، غذاهای کربوهیدرات دار به کل باید حذف شوند. اولازهمه باید یک هدف واقعبینانه داشته باشید. زیرا اقدام به کاهش وزن میتواند سلامتی شما را تحت تاثیر قرار بدهد و به همین منظور باید از یک رژیم قاعدهمند و درست، تحت نظر مشاور پیروی کنید.

ما تنها محصولات با کیفیت و اصالت را به مشتریان ارائه میدهیم تا شما بتوانید بهطور اطمینانبخشی از آنها استفاده کنید. به همین دلیل شما با کمبود زیادی مواجه میشوید. دلیل ایجاد رژیم گروهی دکترکرمانی چه بود؟ تحقیقات نشان داده است که رژیم کِتون فعالیت آدنوزین را تقویت کرده و سبب ایجاد آرامش در سیستم عصبی افراد میشود. مصرف بیش از حد پروتئین ها در رژیم کتو میتواند با محصولات کتون ها تداخل داشته باشند و در عمل کتوزیس اختلال ایجاد کند. همچنین چربی را در کبد به کتون تبدیل میکند که میتواند انرژی مورد نیاز مغز را تأمین کند. بدن و مغز ما برای زنده ماندن به گلوکز نیاز خواهند داشت و حتی زمانی که شما رژیم کِتون را رعایت میکنید باید گلوکز کافی برای تغذیه شدن سلولهای تخصصی، خصوصا سلولهای مغزی را به بدن خود برسانید.

مرحلهی دوم: بدن شما برای تأمین انرژی خود به دنبال منابع سوخت جایگزین میگردد که شما باید چربیهایی مانند ماهی قزلآلا، آووکادو و روغن نارگیل را جایگزین آنها کنید. ماهی های چرب: ماهی های تن و ماهی سالمون و … مانعی ندارد. ماهیهای چرب همچون ماهی سالمون و تن ماهی نیز از غذاهایی هستند که در این رژیم مجاز به مصرف آنها هستید.کره و خامه که ترجیحا از شیر طبیعی تهیه شده باشند، تخم مرغ و پنیرهای فرآوری نشده همچون پنیر موزارلا و چدار نیز از انواع سالم تغذیه در رژیم کتوژنیک هستند. 2. مرحله تنظیم: در این مرحله، مواد غذایی پرپروتئین همچنان مصرف میشوند، اما میوهها و سبزیجات نیز به رژیم غذایی اضافه میشوند. معمولاً بین 2 تا 3 ماه باید زمان بذارید و با حوصله این میزان اضافه وزن رو از بین ببرید.

و به عنوان مثال، افرادی که معمولاً قبل از شروع رژیم کتو از یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات استفاده میکنند، ممکن است نسبت به افرادی که معمولاً رژیم غذایی با کربوهیدرات کم تا متوسط مصرف میکنند، مدت بیشتری طول بکشد تا وارد کتوز شوند. این علائم به عنوان آسیب کتو یا فلو کتو شناخته میشوند و معمولاً در چند روز یا هفته اول رخ میدهند. این اتفاق تنها در ۳ یا ۴ روز اول میافتد. نکته مهم: به یاد داشته باشید که نان، ماکارونی، کلوچه، کراکر یا خمیر پیتزا از هر یک از اینها تهیه شده است. نکته مهم: مراقب کاسرولها و دیگر انواع غذاهای از پیش ساخته شده حاوی این سبزیجات باشید که باعث افزایش کربوهیدرات میشود. اگر فردی دو مورد از موارد روبرو مانند نورهراسی، احساس تهوع، یا ناتوانی در انجام کار یا مطالعه برای مدت یک روز در وی ظاهر شود، آنگاه لزوم انجام آزمایش تشخیص بیماری بیشتر میشود.

پس آیا رژیم کتوژنیک، یک رژیم معجزه گراست یا تنها یک مد روز است؟ در طول روز برای شما که قرار است رژیم کِتون را اجرایی کنید ممکن است بارهاوبارها احساس گرسنگی داشته باشید که در ادامه ما میان وعدههای مناسبی را برای شما توصیه خواهیم کرد. منظور از رعایت فستینگ در رژیم کتوژنیک یعنی در زمانهایی که روزه نیستید، از مواد غذایی این رژیم مصرف کنید. نکته آخر اینکه کربوهیدرات خالص به معنای جمع کل کربوهیدراتهای غذایی شما منهای مجموعه فیبر مورداستفاده است که ما توصیه میکنیم حتما مصرف کربوهیدرات کل را زیر ۳۵ گرم و کربوهیدراتهای خالص را زیر ۲۵ گرم در نظر بگیرید. اما نکته جالب اینجاست که در رژیمهایی که پروتئین دارند، این میزان ازدسترفتن عضله خیلی بیشتر است.

همچنین کمبود خواب میتواند بهراحتی باعث ازدستدادن بافت عضله شما بشود که توصیه میکنیم حتما خواب و استراحت خود را نیز در طول این رژیم رصد کرده و بهبود ببخشید. تمام مواردی که در این قسمت برای شما ذکر شد کمک میکند تا شما در زمان ورزش و در دوره رعایت رژیم کتوژنیک، نهتنها عضله از دست ندهید، بلکه کالری مناسبی را دریافت کرده و حجم عضلات خود را نیز افزایش دهید. بنابراین بسیار مهم است که تغذیه در پریودی شما شامل چه مواردی باشد و برای مدیریت مقدار خونی که در دوران قاعدگی از دست میدهید کدام منبع غنی را در نظر میگیرید. زمانی که ۵ الی ۱۰ درصد از وزن خود را از دست بدهید موجب میشود که دیدی خوب و مثبت به این رژیم پیدا کنید، اما عجول نباشید.

عضلات بیشتر به این معنی است که شما در حالت استراحت هم کالری بیشتری میسوزانید و این افزایش کالریسوزی باعث تقویت متابولیسم میشود. در نهایت به چند نکته اشاره میکنیم که اگر تصمیم به رعایت این رژیم داشتید، بدون شک برای شما مفید هستند. بنابراین باید این نکته را نیز در نظر بگیرید. اگر راهنمای شروع رژیم کتوژنیک برای شما مفید بود، لطفاً این مطلب را با سایر دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید. رژیم کتوژنیک میتواند چربیهای اضافه که با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است، را از بین ببرد. یعنی شما چربیهای اشباع نشده سالم میخورید تا بتوانید چربیهای بدن خود را بسوزانید. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم رژیم کتوژنیک با کاهش کربوهیدرات، اضافهکردن چربیهای سالم و غیراشباع، سبب میشود که شما کاهش وزن مناسبی داشته باشید. Po᠎st was g​enerated with t​he he lp of G​SA Con᠎te​nt  Generator DEMO.

کیستهایی در اطراف آن ساخته میشود. تنوع غذا در این رژیم کم نیست و شما میتوانید غذاهای دلخواهتان را در آن بگنجانید، البته اگر حاوی چربی سالم باشد. شیر بدون لاکتوز در واقع کم لاکتوز هست و در هر صورت فرایند کتوزیس رو مختل میکنه. رژیم کتو برخلاف رژیمهایی که در آنها میزان مصرف چربی کم میشود، عمل میکند ولی در مواردی حتی بسیار بیشتر از این دسته رژیمها موثر بوده است. ولی هر چه این کربوهیدراتها با گلوکز کمتری باشند، شما نتیجه بهتری خواهید گرفت. ولی انتخاب فعالیت های سبک مانند یوگا و پیاده روی گزینه مناسبی است. شما همچنین باید آب زیاد بنوشید، الکترولیتهای خود را تکمیل کنید، پروتئین و چربی کافی بخورید، به تدریج کربوهیدرات خود را کاهش دهید، استراحت و خواب کافی داشته باشید و فعالیت بدنی مناسب انجام دهید.