آیا کووید طولانی است؟ یک متخصص تشخیص دشوار آن را بررسی می کند



بسیاری از آمریکایی ها همچنان با علائم کووید طولانی مواجه هستند. پس از منفی شدن آزمایش، التهاب ناشی از ویروس همچنان ادامه دارد و باعث ایجاد مجموعه ای از مشکلات سلامتی می شود. اخبار DocWire صحبت کرد با رافائل کلمن، دکتر، یک پزشک طب یکپارچه و کاربردی، که کووید طولانی را در بیماران خود با استفاده از یک رویکرد چند جانبه از ترکیبی از ترکیبات، تعدیل کننده های طبیعی ایمنی، آنتی اکسیدان ها، درمان IV و روش های دیگر درمان می کند.

اخیراً، دکتر کلمن در مورد کووید طولانی صحبت کرد و گفت، یکی از دلایلی که تشخیص کووید طولانی مدت دشوار است این است که بسیاری از علائم آن مشابه علائم سایر بیماری ها و شرایط است. مه مغزی، زوال شناختی و خستگی شایع ترین علائمی هستند که تقریباً 70 درصد از بیماران مبتلا به کووید طولانی را تحت تأثیر قرار می دهند. این علائم معمولاً در بیماران مبتلا به مشکلات تیروئید، لایم و بیماری خودایمنی نیز دیده می شود. حقیقت برای حل طولانی مدت کووید ممکن است در روده شما نهفته باشد، که بیشتر در میکروبیوم شناخته شده است.

اخبار DocWire: کمی از خودتان و تخصصتان بگویید.

دکتر رافائل کلمن: مطمئن. من یک پزشک داخلی هستم. من سال‌هاست که طب کل نگر و کاربردی را تمرین می‌کنم، و تعدادی کتاب در مورد میکروبیوم و ارتباط آن با طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها نوشته‌ام.

COVID طولانی چقدر برجسته است و برخی از علائم ماندگاری که افراد تجربه می کنند چیست؟

حدود 30 درصد از افرادی که مبتلا به کووید بودند ممکن است برخی از علائم کووید طولانی را داشته باشند. این می تواند برای خستگی، مه مغزی، مشکل در تمرکز، اختلال حافظه، افسردگی، اضطراب، تپش قلب، سرگیجه، نوروپاتی، و طیف گسترده ای از مشکلات باشد.

چرا شناسایی کووید طولانی مدت بسیار دشوار است؟

علائم می تواند بسیار شبیه به بسیاری از بیماری های دیگر مانند اختلالات خود ایمنی، بیماری تیروئید و بسیاری از علائم دیگر باشد.

چگونه کووید طولانی مدت را در بیماران خود درمان می کنید؟

آره منظورم این است که قطعا به یک بیماری التهابی مرتبط است. سیستم ایمنی، به اصطلاح، هرگز به طور کامل خاموش نشده است، و وضعیت مداوم التهاب می تواند باعث طیف گسترده ای از علائم شود، همه چیزهایی که من به آن اشاره کردم. این می تواند بر مغز تأثیر منفی بگذارد و منجر به مه مغزی، اختلال حافظه، افسردگی، اضطراب، حافظه، مشکل در تمرکز و غیره شود. و همچنین می تواند بر قلب تأثیر بگذارد. بنابراین می توانید تپش قلب داشته باشید. ممکن است علائم گوارشی داشته باشید. مجدداً، سیستم ایمنی می تواند به اندام ها آسیب برساند و علائم می تواند به مفاصل آسیب برساند. این می تواند به تیروئید آسیب برساند و به هاشیموتو مبتلا شوید که اتفاقاً بسیار رایج است. بسیاری از افراد مبتلا به کووید طولانی مدت نیز تیروئید کم دارند.

چرا برای درمان طولانی مدت کووید به سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی توصیه می کنید؟

شما باید التهاب را کاهش دهید. خوشبختانه، هر کسی که طب عملکردی، طب طبیعی انجام می دهد، تعداد بی شماری از ترکیبات طبیعی، گیاهان، و بسیاری از ترکیبات وجود دارد که می توانند سیستم ایمنی بدن را تعدیل کنند، این دقیقا همان کاری است که شما می خواهید انجام دهید. چه گیاه باشد، ترکیبات طبیعی مختلف می توانند سیستم ایمنی را کاهش دهند. همچنین، پپتیدها همچنین می توانند سیستم ایمنی را تعدیل کنند. و سپس تمام این ترکیبات التهابی و سیتوکین ها کاهش می یابد، سلامت کلی را بهبود می بخشد و مسائل، علائم، شرایط، اندام هایی را که اتفاقاً تحت تأثیر وضعیت بالای التهاب قرار می گیرند، بهبود می بخشد.

ضمناً من نتوانستم اشاره کنم که میکروبیوم نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. غیرمعمول نیست که هر فردی که مبتلا به کووید درازمدت است، عدم تعادل در میکروبیوم داشته باشد. این تریلیون ها باکتری روده هستند که نقش بسیار مهمی در سلامت ما دارند. و اگر تغییرات میکروبیومی دارید، می تواند منجر به علائم زیادی شود. و بسیاری از علائمی که افراد مبتلا به کووید طولانی مدت دارای این نوع عدم تعادل میکروبیوم هستند. بنابراین باید روی چند چیز تمرکز کنید. شما باید برای التهاب، خودایمنی، سیتوکین های مختلف، نشانگرهای التهابی آزمایش کنید، یا باید میکروبیوم را برای استفاده از پروبیوتیک ها، پری بیوتیک ها، حتی پست بیوتیک هایی مانند بوتیرات، که باکتری های روده تولید می کنند و دارای اثر ضد التهابی بسیار مهمی هستند، بهبود بخشید.

بنابراین باید بسیار جامع باشد. شما باید به همه چیز نگاه کنید و بفهمید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. و همانطور که گفتم، التهاب، خودایمنی، خودایمنی می تواند تیروئید را تحت تاثیر قرار دهد و سپس شما دچار هاشیموتو می شوید که می تواند باعث خستگی و مه مغزی، اختلال حافظه و بسیاری دیگر، ریزش مو شود. به هر حال، بسیاری از افرادی که مبتلا به کووید طولانی مدت هستند، از ریزش مو نیز رنج می برند.

آیا فکر پایانی دارید؟

منظورم این است که فکر می کنم این یک بیماری است، مشکلی که می توان آن را حل کرد. باز هم، من واقعاً معتقدم که باید از یک دیدگاه جامع نگر، از منظر پزشکی کاربردی، به آن پرداخت تا به نتایجی برسد که به نظر من افرادی که مبتلا به کووید طولانی مدت هستند باید دریافت کنند.