پاسخ: دستورالعمل ها باید زمان مورد نیاز پزشکان را برای درمان در نظر بگیرند


ویراستار عزیز،

ما این مقاله تحلیلی را با علاقه فراوان خواندیم. زمان نقش اصلی را در امکان‌سنجی جنبه‌های اصلی مراقبت‌های اولیه ایفا می‌کند و مقاله دو حوزه از کار خودمان را به ذهن آورد که زمان مورد نیاز برای درمان (TNT) می‌تواند مفید باشد.

شبکه ایمنی، یا توصیه برای حمایت از خودمراقبتی در صورت لزوم و تشویق کمک طلبی در مواقع ضروری، به عنوان بهترین روش در نظر گرفته می شود، اما تمایل دارد که به طور ضعیف، با عجله و در پایان مشاوره ارائه شود (1). زمان اختصاص داده شده در طول مشاوره نیز برای عملی کردن توصیه‌های شبکه ایمنی مورد نیاز است (2)، برای مثال، توضیح استدلال بالینی، بررسی درک بیمار، و موافقت با یک برنامه پیگیری. یک TNT مطلوب برای این توصیه‌ها می‌تواند نشان دهد که زمان اضافی محدودی برای گنجاندن آنها در مشاوره مورد نیاز است. به همین ترتیب، یک TNT نامطلوب می تواند به اولویت بندی موثرترین اجزای شبکه ایمنی از نظر زمان کمک کند.

ثانیاً، احساسات روده ای به عنوان “میانبرهای” ذهنی برای هدایت تصمیم گیری در مراقبت های اولیه توصیف می شوند. آنها به سرعت تجربه بالینی و دانش بیمار را ترکیب می کنند تا به یک احساس هشدار یا اطمینان در مورد سلامتی بیمار دست یابند که می تواند بیشتر مورد بررسی قرار گیرد (3،4). در سال های اخیر، ما شاهد افزایش آگاهی در مورد اینکه استفاده از احساس روده در مراقبت های اولیه رایج است و افزایش تدریجی پذیرش «احساس روده» GP، برای مثال با گنجاندن آن به عنوان یک معیار ارجاع مستقل برای تشخیص سریع سرطان، بوده ایم. مراکز (5،6). با توجه به شواهدی که برای سودمندی احساسات روده وجود دارد، TNT می‌تواند با نشان دادن صرفه‌جویی در زمان ممکن از این شیوه تفکر سریع، برای تقویت موردی برای گنجاندن آنها در مسیرهای ارجاع به طور گسترده‌تر استفاده شود.

با این مثال‌ها، ما از پیشنهاد نویسندگان حمایت می‌کنیم که TNT می‌تواند به یک معیار ارزشمند در سناریوهای بالینی با منابع محدود، مانند مراقبت‌های اولیه تبدیل شود. ما معتقدیم که می تواند به اندازه تعداد مورد نیاز برای درمان (NNT) برای تصمیم گیری های درمانی مفید باشد (7).

(1) Evans J، Ziebland S، MacArtney J، Bankhead CR، Rose PW، Nicholson BD. درک و عملکرد پزشکان عمومی از شبکه ایمنی برای تظاهرات بالقوه سرطان: یک مطالعه کیفی در مراقبت های اولیه BJGP 2018; 68 (672): e505-e511.
(2) فریدمن اسمیت سی، لون اچ، وونگ جی، نیکلسون بی دی. بهینه‌سازی توصیه‌های پزشکان عمومی برای تسهیل مراقبت از خود و پیگیری سریع بیماران در مواقعی که تشخیص نامطمئن است: بررسی واقع‌گرایانه «شبکه ایمنی» در مراقبت‌های اولیه. کیفیت و ایمنی BMJ 2022؛ 31:541-554.
(3) فریدمن اسمیت سی، درو اس، زیبلند اس، نیکلسون بی دی. درک نقش احساسات روده پزشکان عمومی در تشخیص سرطان در مراقبت های اولیه: یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز شواهد موجود. BJGP 2020; 70 (698): e612-e621..
(4) فریدمان اسمیت سی، مولر کریستنسن بی، ساند اندرسن آر، هابز FDR، زیبلند اس، نیکلسون بی دی. استفاده پزشکان عمومی از احساسات روده هنگام ارزیابی خطر سرطان: یک مطالعه کیفی در مراقبت های اولیه انگلستان. BJGP 2021; 71 (706): e356-e363.
(5) Dolly, SO, Jones, G., Allchorne, P. et al. اثربخشی کلینیک تشخیص سریع گای (RDC) در تشخیص سرطان و شرایط جدی در بیماران با علائم مبهم. Br J Cancer 2021; 124، 1079-1087.
(6) نیکلسون BD، Oke J، Friedemann Smith C، و همکاران. مسیر مشکوک سرطان (SCAN): پروتکلی برای ارزیابی استاندارد جدیدی از مراقبت برای بیماران مبتلا به علائم غیراختصاصی سرطان. BMJ Open 2018; 8:e018168.
(7) کوک آر جی، ساکت دی ال. تعداد مورد نیاز برای درمان: اندازه گیری مفید بالینی از اثر درمان. BMJ 1995; 310:452