میوزیت بدن درگیر همراه با بیماری‌های «بی‌نظیر» همراه است

تشخیص زودهنگام بیماری‌های همراه در میوزیت داخل بدن می‌تواند از برخی از عوارض بالقوه جلوگیری کند و ممکن است مراقبت‌های بستری را بهبود بخشد.

Bhaskar Roy، MD، MBBS، MHS توضیح می دهد که طیف کاملی از بیماری های همراه میوزیت بدن (IBM) تنها در گذشته اخیر مورد توجه قرار گرفته است. او می گوید: «دیسفاژی در IBM می تواند ناتوان کننده و بالقوه کشنده باشد، اما از نظر تاریخی نادیده گرفته شده است. بیماری‌های همراه با IBM در بستری، تصویر بزرگ‌تری از عوارض مربوط به IBM ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه IBM با سایر میوپاتی‌های التهابی متفاوت است. علاوه بر این، بار دیسفاژی را در بیماران مبتلا به IBM نشان می دهد که نیاز به قرار دادن لوله گاستروستومی آندوسکوپی از راه پوست (PEG) بیشتری داشتند و قسمت های بیشتری از پنومونی آسپیراسیون را تجربه کردند.

به گفته دکتر روی، IBM تظاهرات بالینی متفاوتی نسبت به سایر میوپاتی های التهابی دارد و بیماران مبتلا به IBM به ایمونوتراپی ها پاسخ نمی دهند. علاوه بر ناتوان کننده ضعف عضلات نامتقارن، IBM می تواند منجر به اختلال بلع و افزایش زمین خوردن شود. علاوه بر این، برخی از بیماری های همراه IBM هنوز به طور کامل شناسایی نشده اند. شکاف دانشی در مورد تأثیر بیماری‌های همزمان مختلف در IBM وجود دارد.

دیسفاژی بار بزرگی را در IBM ایجاد می کند

برای مطالعه منتشر شده در روماتولوژی بالینی و تجربیدکتر روی و همکارانش پایگاه داده نمونه ملی بستری (NIS) را بررسی کردند و عوارض بالقوه بیماری‌های همراه مرتبط با IBM را ارزیابی کردند. او می گوید: «ما همچنین آنها را با سایر میوپاتی های التهابی مقایسه کردیم. ما از استراتژی‌های جستجوی مبتنی بر کد ICD برای شناسایی این گروه استفاده کردیم و بیماران مبتلا به اختلالات عصبی عضلانی متعدد یا انواع مختلفی از میوپاتی‌های التهابی را حذف کردیم.

تیم مطالعه موافق است که دیسفاژی بار بزرگی را در IBM ایجاد می کند. دکتر روی خاطرنشان می کند: “خطر آسپیراسیون در بیماران مبتلا به IBM سه برابر بیشتر است.” پزشکان باید مراقب احتمال بروز پنومونی آسپیراسیون در بیماران مبتلا به IBM باشند، زیرا آنها بیشتر مستعد نیاز به قرار دادن لوله PEG برای حفظ تغذیه ایمن هستند. خطر زمین خوردن برای بیماران مبتلا به IBM در یک محیط بستری بالا است و ارائه دهندگان مراقبت باید مراقب باشند.

او توضیح می‌دهد که ارزیابی صحیح بلع و تغییرات مناسب رژیم غذایی می‌تواند برای جلوگیری از عوارض مربوط به دیسفاژی مفید باشد و اضافه می‌کند که قرار دادن لوله PEG ممکن است گزینه ایمن‌تری برای تغذیه در یک محیط مناسب باشد. او می‌گوید: «پزشکان باید در مورد خطر پنومونی آسپیراسیون آگاه باشند و علائم اولیه دیسترس تنفسی و/یا علائم تنفسی باید به دقت بررسی شوند. هنوز مشخص نیست که چرا بیماران مبتلا به IBM افزایش نرخ سپسیس را تجربه کردند، اما ارائه دهندگان مراقبت باید به دنبال علائم اولیه این بیماری باشند.

سیستم قلبی عروقی اساساً در IBM تحت تأثیر قرار نمی گیرد

تیم مطالعه مشاهده کرد که برخی از این عوارض مختص IBM بوده و تحت تأثیر تغییرات مربوط به سن یا جنسیت قرار نگرفته است. علاوه بر این، این مطالعه تأیید می کند که سیستم قلبی عروقی اساساً در IBM تحت تأثیر قرار نمی گیرد. (جدول).

دکتر روی خاطرنشان می کند: “تحقیق ما نشان می دهد که بیماران مبتلا به IBM در مقایسه با سایر میوپاتی های التهابی، بیماری های همراه منحصر به فردی دارند.” همچنین بر کیفیت زندگی ضعیف در بیماران مبتلا به IBM منعکس می شود. این مطالعه آگاهی را در مورد بیماری های همراه بالقوه در IBM و عوارض مرتبط با آنها افزایش می دهد. تشخیص زودهنگام می تواند از برخی از عوارض احتمالی جلوگیری کند و ممکن است مراقبت های بستری را بهبود بخشد.

دکتر روی و همکارانش مایلند مطالعات اختصاصی در مورد جنبه پاتومکانیستی دیسفاژی در IBM و چگونگی بهبود آن را ببینند. او می‌گوید: «ما اخیراً بار دیسفاژی را در IBM تشخیص داده‌ایم. مداخله زودهنگام ممکن است به طور قابل توجهی کیفیت زندگی را بهبود بخشد. به طور مشابه، نیاز به درک بهتر اختلال راه رفتن در IBM وجود دارد. تنها مطالعات محدودی بر روی اختلال راه رفتن متمرکز شده‌اند و تا به امروز هیچ دستگاه کمکی اختصاصی که مخصوص بیماران مبتلا به IBM باشد وجود ندارد.

در نهایت، دکتر روی می‌گوید: «علی‌رغم تمام تلاش‌های ما در دو دهه گذشته، هیچ درمان تایید شده‌ای برای IBM وجود ندارد». ما قطعاً نیاز به درک بهتر پاتوفیزیولوژی بیماری و کارآزمایی‌های بالینی بیشتر روی IBM داریم.»

The post میوزیت بدن درگیر همراه با بیماری‌های مشترک «بی‌نظیر» اولین بار در هفته نامه پزشک پدیدار شد.