در اینجا یک روش است که کمک می‌کند رژیم های کتوژنیک

رژیم های کتوژنیک حتی ممکن است برای دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر فوایدی داشته باشند. مصرف منظم این سبزیها علاوه بر کمک به کاهش قند خون به تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب ناشی از دیابت، کنترل وزن و اشتها و بهبود چربی خون هم کمک میکنند. افرادی که مشکلات سلامتی خاصی دارند، مانند دیابت، باید قبل از شروع این رژیم با پزشک خود مشورت کنند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که وزنتان کم نمی شود، می توانید علت آن را در مقاله چرا لاغر نمیشم؟ بدن شما بعد از اینکه سالها با سیستم سوخت کربوهیدرات ها فعالیت کرده اکنون مجبور است خود را با سیستم جدیدی وفق دهد؛ بنابراین برخلاف انتظارتان این تغییر، یک شبه رخ نمی دهد. در این فرآیند، چربی ها به اسیدهای چرب تبدیل می شوند که به کتون ها تبدیل می شوند. این رژیم باعث میشود چربیها در کبد به کتون تبدیل شوند.

البته برای پسران نوجوان و مردان بین ۱۹ تا ۵۰ سال تا ۷ واحد نیز پیشنهاد میشود. البته منظورمان دمبل های سنگین نیست؛ وزن دمبل ها به گونه ای باشد که شما را به چالش کشیده و به عضله سازی تان کمک کند. البته برخی از علائم هم ممکن است نشان دهند که بدن وارد وضعیت کتوزیس شده. نور انتهای تونل بسیار نزدیکتر از چیزی است که فکر می کنید. هنگامی که سطح قند خون شما پایین است، مغز شما سیگنالی را برای ترشح کورتیزول به آدرنال شما ارسال می کند. مطالعه دیگری در سال 2018 نیز یافته های مشابهی داشته است و گزارش می دهد که رژیم کتوژنیک می تواند سطح قند خون را بهبود ببخشد و مقاومت به انسولین را کاهش دهد. این را می توان به شکل نمک دریایی هیمالیا صورتی، آبگوشت، آبگوشت استخوان و حتی قرص سدیم مصرف کرد. سطوح پایین سدیم در بدن یکی از دلایل اصلی کاهش سطح انرژی و سردرد در هنگام رژیم غذایی کم کربوهیدرات است.

بدون وجود قند زیاد از کربوهیدرات ها، بدن شما شروع به کاهش سطح قند خون و افزایش تولید هورمون استرس، کورتیزول می کند. یبوست: در رژیم کتو محدودیت در مصرف مواد غذایی همچون میوه، سبزی های خاص و غلات وجود دارد. رژیم کتوژنیکِ درمانیِ کلاسیک در دههٔ ۱۹۲۰ میلادی گسترش یافت و یک دهه بعد نیز همچنان رایج بود، ولی با ساخت داروهای ضد صرع، کمکم رو به فراموشی رفت. معمولا مصرف میوه در رژیم کتو به دلیل اینکه دارای کربوهیدرات بالایی هستند رایج نیست ولی میوه های غنی از چربی خوب مانند آووکادو و زیتون نیز پرکاربرد هستند، پر فیبر و کم کربوهیدرات. معمولا سهم چربی 60% ، پروتئین 35% و کربوهیدرات 5% است. اما کاهش وزن زیاد با رژیم کتو معمولا موقتی است، به علاوه این حقیقت که همه این کاهش وزن به خصوص در هفته اول به دلیل سوزاندن چربی نیست بلکه شما آب بدنتان را از دست داده اید.

کتوز به دلیل اثر ادرارآور قوی آن شناخته شده است. در حالی که کمبود منیزیم برای افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند رایج نیست، حفظ سطوح بهینه آن مهم است. یکی از رایج ترین علائم در هنگام ایجاد تغییرات گسترده در رژیم غذایی، مانند رژیم کتو، سردرد شدید است که همراه با محدودیت کربوهیدرات است. برای مبارزه با سردرد کتو، باید انعطاف پذیری متابولیک بدن خود را بهبود بخشید تا به جای گلوکز، چربی را به عنوان انرژی بسوزانید. ال-کارنیتین: مصرف زیاد چربی از رژیم کتو به این معنی است که اسیدهای چرب بیشتری برای اکسیداسیون چربی باید به داخل میتوکندری منتقل شوند. زمانی که بعد از اولین شروع کتو متوجه کاهش وزن شدید زیاد هیجان زده نشوید.

رژیم کتوژنیک ۷روزه؛ رژیم کتوژنیک ۷روزه رایگان برای کاهش وزن همچنین زمانی که کربوهیدرات را محدود می کنید شروع به دفع آب ذخیره شده می کنید. آب از کربوهیدرات ها در بدن شما ذخیره می شود. علاوه بر موارد فوق، از آنجایی که کربوهیدرات ها به طور طبیعی منبع اصلی انرژی هستند، حذف این منبع انرژی منجر به افزایش میل به مصرف قند، مه مغزی و مشکل در تمرکز می­شود. ممکن است منجر به کتواسیدوز در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 شود که می تواند منجر به کمای دیابتی یا مرگ شود. مطالعات نشان می دهند افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند، با پیروی از رژیم کتوژنیک مقدار قند خونشان کنترل شده و به نتایج مثبتی دست یافته اند.

رژیم کتوژنیک به عنوان یک روش کاهش وزن، کنترل سطح قند خون، کاهش التهاب بدن و حتی درمان برخی بیماریها مورد استفاده قرار میگیرد. هنگامی که بدن شما آب را دفع می کند، شروع به دفع این الکترولیت های ضروری می کنید که برای چندین عملکرد مختلف بدن مانند تولید انرژی، کنترل دمای بدن و عملکرد بهینه مغز ضروری هستند. لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) اغلب کلسترول “خوب” نامیده می شود. تمشک و زغال اخته با وجود دارا بودن همین مشخصات در رژیم کتو جایگاهی ندارند. به عبارت دیگر به جای این­که یک نوع رژیم اتکینز وجود داشته باشد و همه آن را انجام دهند، چند مدل از آن ایجاد شده که اصول واحدی دارند، اما قدری با هم متفاوت هستند تا هرکس بر حسب شرایط خود بتواند آنها را انتخاب کند. رژیم شوک سه روزه یک نوع رژیم غذایی است که با شوک دادن به سوخت و ساز (متابولیسم) شما کار میکند و قصدش آن است که وضعیت تثبیت شده در بدن را بهم بزند.

رژیمی که علاوه بر تاثیر بسیار مثبتی که بر روی لاغری دارد ، فواید بیشماری نیز برای آن ذکر شده است . همانطور که قبلا ذکر شد، زنان مبتلابه PCOS بسیار بیشتر در معرض ابتلابه دیابت هستند و بنابراین بسیار مهم است که از غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا که احتمالا منجربه افزایش قند خون شما میشود اجتناب کنند. رژیم کتو و مشکلات قلبی: همانطور که قبلا اشاره شد یکی از عوارض رژیم کتو کم آبی و از دادن الکترولیت هایی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم است. برای مبارزه با این باید ۳۰۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز مصرف کنید. در حالی که رسیدن به آستانه بالای سطوح سمی دشوار است، اما بهتر است از مکمل های پتاسیم دوری کنید و به منابع طبیعی ذکر شده در بالا پایبند باشید. این رژیم باعث وارد کردن بدن به وضعیتی به نام کتوز میشود که در آن بدن به دنبال منابع جدید انرژی میگردد.

این حالت باعث کاهش وزن سریعتر میگردد. ایجاد عادت به ورزش به شما کمک می کند انعطاف پذیری متابولیک خود را دوباره به دست آورید و بدن شما را تحریک می کند تا چربی سوزی را هم در حین ورزش و هم در حالت استراحت افزایش دهد. برای بیشتر افراد، خوردن کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز جهت تحریک کتوز کافی است. طبیعی است که به فضا خیره شوید، سردرد داشته باشید و احساس تحریک پذیری کنید. چه چیزی باعث سردرد کتو می شود؟

جایگزینی مواد مغذی و مواد معدنی ضروری، ورزش مکرر، و حفظ یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب مناسب، تضمین می کند که علائم شبه آنفولانزای کتو زودتر از دیرتر کاهش می یابد. هر چند ماست یونانی سنتی با شیر پرچرب تهیه میشود اما امروزه انواع مختلفی با شیر کمچرب نیز تولید میشوند. اگر هرگز از یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب پیروی نکرده اید، مغز شما از کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی خود استفاده کرده است. مصرف کتون های اگزوژن یک راه موثر برای افزایش سطح کتون است، حتی اگر به طور کامل به استفاده از چربی ها به عنوان منبع اصلی انرژی تبدیل نشده باشید. از جمله علائم ورود به کتوز؛ کاهش وزن، تکرر ادرار، آنفولانزا کتوئی، گرفتگی عضلات، کاهش اشتها، افزایش سطح انرژی و تمرکز ذهنی و بوی بد دهان میباشد.

اکثر مردم از رژیم کتوژنیک به دلیل افزایش فعالیت ذهنی استفاده میکنند. به همین دلیل نسخه های متنوعی از رژیم کتو ارائه شد. این نسخه به افرادی که به سختی می توانند از دستور العمل های سخت گیرانه رژیم کتوژنیک پیروی کنند پیشنهاد می شود. آنفولانزای کتویی: بیشتر افرادی که رژیم کتوژنیک را تجربه کردند حتما از عوارض تحت عنوان آنفلانزای کتویی نیز با خبر هستند، گروهی از علائم که سه تا هفت روز پس از شروع رژیم بروز می­کند و سپس برطرف می­گردد و شامل سردرد، ضعف بدنی، خارش، بی خوابی و حالت تهوع می­شود.

این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به سوزاندن چربی به عنوان منبع انرژی ترقیب می­کند. این در مرحله القاء مهم است زیرا شما بدن خود را آماده می کنید تا چربی ها را به عنوان انرژی به جای کربوهیدرات ترجیح دهد . به دنبال تکرر ادرار، از دست دادن الکترولیت ها از بدن بیشتر شده که خود بر وخیم تر شدن علائم دامن می­زند. امروزه در دنیا با شناخت ژن های تاثیر گذار بر پاسخ مواد غذایی در بدن، به دقت درصد کربوهیدرات و چربی در رژیم غذایی تعیین می شود.

همچنین به ترمیم متابولیسم های شکسته کمک می کند. آنها همچنین حاوی مقادیر زیادی کلسیم، منیزیم و سدیم هستند که الکترولیتهای حیاتی هستند که بدن شما برای حداکثر عملکرد مغز و بدن به آن نیاز دارد. اهمیت لبنیات و ماست در رژیم کتو نیز بسیار بالاست، به خصوص ماست یونانی که حاوی مقادیر بالایی پروتئین است. در واقع، این “قند بالا” است که مسئول افزایش میل شما به قند است. با گذشت زمان ، این می تواند به تدریج منجر به افزایش سطح قند خون و انسولین شود ، تا زمانی که این بیماری در نهایت به دیابت نوع 2 تبدیل شود.

رژیمهای کتوژنیک باعث کاهش سطح انسولین و قندخون میشوند. تشنج کانونی: این موارد از قسمت خاصی از مغز شما شروع میشوند و نام آنها بر اساس بخشی است که اتفاق میافتد. این تنقلات عموماً از گوشت های با چربی کم و پروتئین بالا تهیه میشوند و میتوانند به عنوان منبع اصلی پروتئین در رژیم کتوژنیک مورد استفاده قرار گیرند. صبحانه: فرنی کتو با شیر نارگیل پرچرب، دانه کتان آسیاب شده، دانههای چیا و نارگیل خرد شده که بدون شیرینی تهیه میشود. بهتر است از لبنیاتی که با کمترین میزان کربوهیدرات تهیه شدهاند استفاده کنیم. با این حال بهتر است از مصرف افراطی آن جلوگیری کرد. شود بهتر است به کمک متخصصان تغذیه، رژیمی معقول و متناسب با وضعیت جسمی و معیشتی اجرا شود.. در حقیقت بیش از 20 تحقیق نشان می دهد که این نوع از رژیم به کاهش وزن کمک کرده و برای سلامتی فرد مفید است. خوراکی ها و مواد غذایی مصرفی فرد در طول روز می توانند نیازهای بدن را تامین کنند با این حال بعضی از مشاوران تغذیه معتقدند برای کاهش وزن باید، کربوهیدرات از رژیم غذایی فرد حذف شود.

همچنین برخی پزشکان در خصوص کاهش کربوهیدرات (به همان اندازه که رژیم غذایی اولیه کتو خواستار آن است) که سبب حذف برخی مواد مغذی همانند غلات کامل، سبزیجات خاص و میوه ها می گردد، ابراز نگرانی کرده اند. شما همچنین میتوانید اینها را با بخشهای کوچک یا متوسط جیکاما، که به طور طبیعی کربوهیدرات کمی کمتری دارد، با کمتر از ۳ گرم کربوهیدرات در هر ۱/۴ فنجان (۳۳ گرم) تعویض کنید . برای خرید هر محصول فقط کافیست وارد فروشگاه سایت شوید و محصول خود را آنلاین سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. روغن نارگیل و کره را به هر وعده غذایی اضافه کنید تا چربی دریافتی خود را افزایش دهید.

درحالیکه این رژیم برای همه افراد مناسب نیست، من حقیقتا احساس می کنم نه تنها برای افرادی که اضافه وزنی چشمگیر دارند بلکه برای هر کسی که به دنبال ساده سازی و آسان کردن رژیم غذایی خود با غذاهایی واقعی و خوش مزه است، رژیم غذایی کتوژنیک رگزینه ای عالی می باشد. نتایج تحقیق دیگهای نشون داد، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتن ۳ برابر بیشتر از اونهایی که رژیم دیابت داشتن، وزن کم کردن. به خصوص افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا و دیابت. انواع مختلف توت به خصوص رزبری و توت فرنگی کربوهیدرات کم و فیبر بالایی دارند و در رژیم کتو بسیار استفاده می­شوند. باید توجه داشته باشید که ا انواع شیرین نشده آنها استفاده نمایید. شما باید ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ میلی گرم سدیم را در طول روز هدف قرار دهید. مهم است که میزان نمک مصرفی خود را افزایش دهید زیرا نوشیدن آب بیشتر به طور همزمان باعث دفع سدیم می شود.

میزان مواد غذایی در رژیم دیابت به سن، جنسیت، میزان فعالیت و اهداف مورد نظر شما بستگی دارد اما در عین حال باید همه مواد غذایی مهم را در بر بگیرد. بیشتر بدانید: آیا دیابت بر قلب تاثیری دارد؟ علائم آن ممکن است شامل سردرد، خستگی، گرفتگی ماهیچه و تپش قلب باشد، این علائم در کوتاه مدت برای بسیاری از افراد رخ میدهد. همچنین اگر به دنبال حفظ توده عضلانی خود هستید، رژیم کتوژنیک ممکن است برایتان خوب باشد، اما این رژیم در به حداکثر رساندن رشد عضلانی کمی چالشبرانگیز است.

همچنین یکی از مهمترین ریز مغذی ها برای سلامت مو ویتامین بی است که در این رژیم ممکن است کمتر مصرف شود. همچنین سنگ کلیه و کبد چرب را هم به دنبال دارد. از گوشت های چرب مانند استیک دنده ای، بیکن، سالمون و ران مرغ استفاده کنید. گوشت قرمز و سفید جز غذاهای اصلی در رژیم کتو هستند. غذاهای رژیمی که هیچ گونه قندی ندارند: علت عدم مصرف این غذاها این است که غذاهای رژیمی دارای فرآوریهای بسیار زیادی هستند و عموماً مقدار زیادی قند الکل نیز دارند و از این طریق می توانند بر روی رژیم کتوژنیک اثرگذار باشند و سطح اجسام کتونی را بیشتر کنند. هنگامی که شروع به خوردن یک رژیم کم کربوهیدرات می کنید، سطح انسولین شما به طور طبیعی کاهش می یابد. به طور مثال، سبزیهای برگدار تیره مانند اسفناج، کلم پیچ و سبزیهای کلم پر از ویتامین K و آهن هستند.

سبزیجات برگ سبز برای رژیم کتو بسیار عالی هستند چرا که علاوه بر اینکه کربوهیدرات بسیار کمی دارند سرشار از ویتامین و ماده معدنی و آنتی اکسیدان هستند. شلغم نیز به عنوان جایگزین سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات در این رژیم کاربرد فراوانی دارد. تس دیلینی خبر غافلگیرکنندهای را از سوی مجری املاک دامنائیک مکآولی دریافت میکند که او نیمی از باغ سیب را از پدری که هرگز نمی شناخت به ارث برده است و خواهر ناتنی دارد که او از او خبر نداشت. در مقایسه با یک رژیم سنتی غربی با مقدار متوسط کربوهیدرات، سدیم بیشتری مصرف نمی کنید. در ابتدا، مغز شما به دلیل کمبود کربوهیدرات نمی داند که انرژی مورد نیاز خود را از کجا پیدا کند. به علاوه آجیل فیبر بالایی نیز دارد و به همین دلیل احساس سیری بیشتری ایجاد می­کند. مصرف آجیل باعث کاهش ریسک بیماری های قلبی و عروقی، انواع خاصی از سرطان، افسردگی می­شود.

برخلاف رژیمهای دیگر که محدودیت زیادی در مصرف غذا دارند، رژیم کتوژنیک به شما اجازه میدهد تا غذاهای خوشمزه و سیرکنندهای مانند گوشت، تخممرغ، پنیر، کره، روغن زیتون، آووکادو، آجیل و دانهها را بخورید. راه دیگر برای جلوگیری از یبوست با رژیم کتو این است که مطمئن شوید چربی ها و پروتئین هایی که می خورید از غذاهای کامل تامین می شوند. این نمونه برنامههای غذایی کم کربوهیدرات هستند که کربوهیدرات ها را به 20 تا 50 کربوهیدرات در روز محدود میکند.

در طول این مرحله، ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا را تجربه کنید که معمولاً به آن ” آنفولانزای کتو ” گفته می شود – به ویژه سردرد و مه مغزی – زیرا بدن شما در حال ترک فیزیکی کربوهیدرات است. هنگامی که به استفاده از چربی (کتون ها) به عنوان انرژی عادت کنید، علائم سردرد کتو به زودی کاهش می یابد. بادام، گردو، دانه چیا و دانه کتان پر مصرف ترین ها هستند. هنگامی که بدن شما در تمام زندگی خود از غذاهای پر کربوهیدرات مانند نان و سبزیجات نشاسته ای استفاده می کند، تبدیل بزرگ به چربی سوزی به عنوان سوخت نیاز به یک دوره تنظیم دارد. رژیم کتوژنیک دوره ای یا (Cyclical ketogenic diet (CKD، در این نسخه، بیشتر روزها رژیم کتوژنیک مصرف می شود اما 1 یا 2 روز در هفته از رژیم غذایی پر کربوهیدرات استفاده می شود. همانطور که این باکتری ها از سبوم تغذیه می­کنند، غلظت آنها به طور چشمگیری افزایش می­یابد که باعث ایجاد جوش های پوستی یا آکنه می­شود.

مکمل ها می توانند تا حد زیادی به تبدیل شما به یک دستگاه با سوخت چربی کمک کنند، اما مهم است که هرگز از مکمل ها به عنوان جایگزینی برای کمبودهای غذایی استفاده نکنید. این مکمل دیگری است که به تحرک چربی کمک می کند و به شما کمک می کند سریعتر به کتوز تبدیل شوید. به عنوان مثال، اگر قبل از مصرف کتو از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی میکردید و مقادیر زیادی سبزیجات سبز مصرف میکردید (یا یک مکمل سبزی با کیفیت بالا مصرف میکردید)، این احتمال وجود دارد که علائم شما بسیار کوتاه مدت یا حتی وجود نداشته باشد.

یک جواب صریح برای این سوال وجود دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ : روغن ماهی یک ضد التهاب طبیعی قوی است. استفاده از روغنهای سالم برای رژیم کتو ضروری است، بنابراین روغن شاهدانه، روغن زیتون فوق بکر و روغن نارگیل را توصیه میکنیم. شما باید ۶۵ تا ۷۰ درصد از کل کالری خود را از چربی ها دریافت کنید. شما میتونید از مواد غذایی مثل انواع گوشت ها ، تخم مرغ، سبزیجات کم کربوهیدات استفاده و مصرف میوه ها و سایز سبزیجات رو هم محدود کنید. با آنکه میتوان مصرف سبزیجات را با برخی از مواد غذایی مانند کره، پنیر، خامه، گوشت و…

در مورد رژیم های غذایی به جرات میتوان گفت یک رژیم مشخص در افراد با ویژگی های فیزیکی مشابه و سبک زندگی یکسان نیز مشابه نیست. در حالی که کمی کربوهیدرات دارند اما میتوان آنها را در رژیم غذایی کتوژنیک جای داد. وظیفه اصلی انسولین این است که قند را به سلول ها منتقل کند تا آنها بتوانند از آن به عنوان سوخت استفاده کنند و قند اضافی را در چربی ذخیره کنند. بدن شما شروع به سوزاندن گلیکوژن (گلوکز ذخیره شده) برای سوخت می کند.

ورزش سرعت شروع استفاده از چربی به عنوان منبع اصلی انرژی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و به کاهش علائم سردرد کتو کمک می کند. به طور متوسط، سردرد کتو از ۲۴ ساعت تا یک هفته ادامه خواهد داشت. سردرد کتو چقدر طول می کشد؟ سدیم در نهایت مایع بیشتری را به داخل کلیه های شما می کشد تا برای دفع آب آماده شود. انسولین کمتر در بدن به معنای وجود سدیم کمتر است. ایمنی رژیم دوکان را از نظر علمی بررسی نکردهاند و نگرانیهایی در مورد افزایش مصرف پروتئین و فشار آن روی کلیه و سلامتی استخوانها وجود دارد. محققان در سال 2008، برای بررسی اثرات کاهش مصرف کربوهیدرات بر بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، یک مطالعه­ ی 24 هفته­ ای انجام دادند. این مقاله به بررسی ماجرای استپ وزن در کتو و راه حلهایی برای آن میپردازد. This has ᠎been g​en er​at ed with G SA Conte​nt Generator Demoversion!

افزودن سدیم از طریق رژیم غذایی بهترین راه حل است. یک راه خوب برای مبارزه با این علائم این است که زمانی که شروع به کار می کنید تا حد امکان از کربوهیدرات کم استفاده کنید. اگر شرایط استفاده از رژیم کتوژنیک را داشته باشید و برای بازه زمانی کوتاه از کتوژنیک استفاده کنید، مشکلی پیش نخواهد آمد. در رژیم فستینگ 24 ساعته نوع قبلی شما تنها به مدت یک روز کامل در هفته فستینگ میکردید؛ اما در این نوع رژیم، ممکن است چند بازه 24 ساعته فستینگ را تجربه کنید. رژیم کتو 28 روزه، رژیمی غذایی بلند مدت تر نسب به بازه 7 روزه است که با صلاح دید مشاور تغذیه می توانید از این رژیم استفاده کنید و به تناسب اندام برسید. رژیم کتوژنیک، رژیم کتو، رژیم کیتو یا کتون زا یک برنامه غذایی با چربی بالا می باشد؛ در این رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط است.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد رژیم آنلاین بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.