ایالت ها به دنبال سرکوب مواد سمی در لوازم آرایشی برای از بین بردن شکاف های نظارت فدرال هستند.


واشنگتن به بیش از ده ایالت دیگر پیوسته است که به دنبال مقابله با مواد سمی در لوازم آرایشی است، پس از یک مطالعه با بودجه دولتی که در آنجا سرب، آرسنیک و فرمالدئید در لوازم آرایش، لوسیون و محصولات صاف کننده مو ساخته شده توسط CoverGirl و سایر برندها نشان داده شده است.

به گفته باونا شاماسندر، استادیار سیاست شهری و زیست محیطی در کالج Occidental، ایالات متحده پس از دهه 1970 در زمینه مقررات شیمیایی متوقف شد. و این یک خلأ قانونی ایجاد کرده است، زیرا نظارت ضعیف فدرال اجازه می دهد محصولات سمی بالقوه ای که در اروپا ممنوع هستند در فروشگاه های آمریکایی فروخته شوند.

Shamasunder گفت: “بسیاری از محصولات موجود در بازار ایمن نیستند.” “به همین دلیل است که دولت ها به ایجاد یک راه حل کمک می کنند – این یک رویکرد تکه تکه است.”

قرار گرفتن در معرض احتمالی مواد سمی در لوازم آرایشی مخصوصاً برای زنان رنگین پوست نگران کننده است، زیرا مطالعات نشان می دهد که زنان سیاه پوست بیشتر از زنان سایر گروه های نژادی از محصولات مو استفاده می کنند و زنان اسپانیایی و آسیایی به طور کلی از مواد آرایشی بیشتر از سیاه پوستان و غیرهسپانیایی ها استفاده می کنند. زنان سفید پوست

قانون ایالت واشنگتن دومین تلاش برای تصویب قانون لوازم آرایشی بدون سموم است، پس از تصویب لایحه ای که قانونگذاران در سال 2022 از ممنوعیت مواد سمی در لوازم آرایشی محروم شدند. در سال جاری، پس از گزارشی که به سفارش قانونگذار و توسط وزارت بوم شناسی ایالتی در ژانویه منتشر شد، قانونگذاران زمینه بیشتری را در اختیار دارند. در این گزارش آمده است که رژ لب Continuous Color Lipstick CoverGirl و پودر زیرسازی Black Radiance Pressed Brands Beauty Markwins از دیگر محصولات برندهای مختلف حاوی سرب هستند.

تیم های تحقیقاتی از زنان اسپانیایی، سیاه پوست و چند نژادی پرسیدند که از چه محصولات زیبایی استفاده می کنند. سپس محققان 50 لوازم آرایشی خریداری شده در Walmart، Target و Dollar Tree را در میان سایر فروشگاه ها آزمایش کردند.

آیریس دنگ، محقق مواد سمی در وزارت بوم شناسی ایالت واشنگتن گفت: شرکت ها مواد نگهدارنده مانند فرمالدئید را به محصولات آرایشی اضافه می کنند. سرب و آرسنیک داستان های متفاوتی هستند. آنها به عنوان آلاینده شناسایی می شوند.

مارک‌های زیبایی مارکوینز به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

میریام ماهلو، سخنگوی شرکت مادر CoverGirl، Coty Inc.، در بیانیه ای ایمیلی گفت: «گاهی اوقات ممکن است آثار اسمی برخی از عناصر به دلیل منشاء طبیعی مواد معدنی در فرمولاسیون محصول وجود داشته باشد، همانطور که قانون قابل اجرا مجاز است.»

نویسندگان گزارش واشنگتن می گویند کشورهای اتحادیه اروپا محصولاتی مانند بنیاد CoverGirl با رنگ تیره را ممنوع می کنند. به این دلیل که آرسنیک و سرب با آسیب مغز و سیستم عصبی و سرطان مرتبط هستند. ماریسا اسمیت، سم شناس ارشد نظارتی ایالت واشنگتن، گفت: «هیچ سطح مطمئنی از قرار گرفتن در معرض سرب وجود ندارد، و فرمالدئید نیز سرطان زا است.

اسمیت افزود: «وقتی این مواد شیمیایی را در محصولاتی که مستقیماً روی بدن ما اعمال می‌شود، می‌یابیم، می‌دانیم که افراد در معرض قرار گرفته‌اند. بنابراین، ما می توانیم فرض کنیم که این قرار گرفتن در معرض اثرات سلامتی دارد.

اسمیت گفت: اگرچه محتوای سرب بیشتر محصولات کم بود، اما مردم اغلب سال‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند و این خطر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

یافته های دپارتمان محیط زیست واشنگتن اصلاً تعجب آور نبود: سایر نهادهای آزمایش کننده مواد نگهدارنده مانند فرمالدئید یا اغلب عوامل آزاد کننده فرمالدئید مانند کواترنیوم-15، DMDM ​​هیدانتوئین، ایمیدازولیدینیل اوره و دیازولیدینیل اوره روشن کننده مو را در محصولات موجود در بازار انتخاب کرده اند. مخصوصا برای زنان سیاه پوست فرمالدئید یکی از مواد شیمیایی است که برای مومیایی کردن اجساد قبل از تشییع جنازه استفاده می شود.

علاوه بر واشنگتن، حداقل 12 ایالت – هاوایی، ایلینوی، ماساچوست، میشیگان، نوادا، نیوجرسی، نیویورک، کارولینای شمالی، اورگان، رود آیلند، تگزاس و ورمونت – در حال بررسی سیاست هایی برای محدود کردن یا الزام افشای مواد شیمیایی سمی هستند. در لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر محصولات مراقبت شخصی.

ملانی بنش، معاون امور دولتی برای گروه کاری محیط زیست، یک سازمان غیرانتفاعی که در مورد محصولات خانگی و مصرفی تحقیق می کند، گفت که ایالت ها به این دلیل عمل می کنند که دولت فدرال اختیارات محدودی دارد.

بنش افزود: «سازمان غذا و دارو منابع محدودی برای پیگیری ممنوعیت مواد تشکیل دهنده داشته است».

کنگره به آژانس حفاظت از محیط زیست اختیارات گسترده ای برای تنظیم چنین محصولاتی نداده است، حتی اگر آلاینده ها و نگهدارنده های مواد آرایشی در نهایت در منبع آب قرار بگیرند. لین برگسون، وکیل در واشنگتن دی سی، گفت: در سال 2021، مردی از کالیفرنیا از EPA درخواست کرد تا مواد شیمیایی سمی در لوازم آرایشی را تحت قانون کنترل مواد سمی ممنوع کند، اما این درخواست رد شد، زیرا لین برگسون، وکیل در واشنگتن دی سی، گفت: زیرا لوازم آرایشی خارج از محدوده صلاحیت قانون است.

او گفت: «قانون در این مورد کاملاً واضح است.

برگسون گفت که مقررات مواد شیمیایی تابع قانون فدرال غذا، دارو و آرایشی و بهداشتی است، اما FDA فقط افزودنی‌های رنگی و مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب را تنظیم می‌کند، زیرا این محصولات ادعای پزشکی کاهش خطر سرطان پوست را دارند.

به عنوان مثال، مینه سوتا با آزمایش جیوه، هیدروکینون و استروئیدها در محصولات روشن کننده پوست، شکاف های نظارتی را پر می کند. همچنین در سال 2013 قانونی تصویب کرد که فرمالدئید را در محصولات کودکان مانند لوسیون ها و حمام های حبابی ممنوع می کرد.

کالیفرنیا قوانین متعددی را تصویب کرده است که مواد تشکیل دهنده و برچسب‌گذاری لوازم آرایشی را تنظیم می‌کند، از جمله قانون لوازم آرایشی بهداشتی کالیفرنیا در سال 2005. قانونی که در سال 2022 به تصویب رسید، از سال 2025 مواد پرفلوئوروآلکیل و پلی فلوروآلکیل را که به‌عنوان PFAS شناخته می‌شوند، در لوازم آرایشی و پوشاک ممنوع می‌کند.

سال گذشته، کلرادو ممنوعیت PFAS در آرایش و سایر محصولات را تصویب کرد.

اما کارشناسان ایمنی مصرف کننده می گویند که ایالت ها نباید خلأ ایجاد شده توسط مقررات فدرال را پر کنند و یک رویکرد هوشمندانه تر مستلزم آن است که دولت فدرال مواد آرایشی را تحت یک فرآیند تأیید قرار دهد.

در این میان، ایالت‌ها در حال نبرد سختی هستند، زیرا هزاران ماده شیمیایی در دسترس تولیدکنندگان است. لوری والریانو، مدیر اجرایی آینده بدون سم، یک سازمان غیرانتفاعی که در مورد سلامت محیط تحقیق و حمایت می‌کند، گفت: در نتیجه، شکافی بین آنچه مصرف‌کنندگان برای حفاظت نیاز دارند و توانایی تنظیم‌کننده‌ها برای اقدام وجود دارد.

والریانو گفت: «سیستم‌های فدرال از این نظر ناکافی هستند که نیازی به استفاده از ایمن‌ترین مواد شیمیایی ندارند. در عوض، آنها مواد شیمیایی خطرناک را در محصولات مراقبت شخصی مانند PFAS، فتالات ها یا حتی فرمالدئید مجاز می کنند.

وی گفت: علاوه بر این، سیستم ارزیابی ریسک دولت فدرال ناقص است، “زیرا تلاش می کند تعیین کند که چه میزان خطر ناشی از قرار گرفتن در معرض سموم قابل قبول است.” در مقابل، رویکردی که ایالت واشنگتن امیدوار است وضع کند، خطرات را ارزیابی می‌کند و می‌پرسد که آیا مواد شیمیایی ضروری هستند یا جایگزین‌های امن‌تری وجود دارد – یعنی در وهله اول از مواد سمی در لوازم آرایشی جلوگیری می‌شود.

این بسیار شبیه رویکرد اتحادیه اروپا است.

مایک رسنبرگ، مدیر ارزیابی خطر آژانس مواد شیمیایی اروپا در هلسینکی، گفت: «ما حدود و محدودیت‌هایی را در مورد این مواد شیمیایی اعمال کردیم.

راسنبرگ گفت که از آنجایی که تحقیقات نشان می دهد فرمالدئید باعث سرطان بینی می شود، اتحادیه اروپا آن را به همراه سرب و آرسنیک در محصولات زیبایی ممنوع کرده است. 27 کشور اتحادیه اروپا نیز برای آزمایش ایمنی محصولات با یکدیگر همکاری می کنند.

فلوریان کولمی، سخنگوی اداره فدرال حمایت از مصرف کنندگان و ایمنی مواد غذایی در آلمان، گفت: در آلمان، سالانه بیش از 10000 محصول آرایشی مورد بررسی قرار می گیرد. و به همین جا ختم نمی شود. Kuhlmey افزود، امسال، آلمان حدود 200 نمونه خمیر دندان کودکان را از نظر فلزات سنگین و سایر عناصر ممنوعه در اتحادیه اروپا برای لوازم آرایشی بررسی خواهد کرد.

این قانون در واشنگتن، ایالت را به سمت رویکرد اروپایی تر برای مقررات مواد شیمیایی سوق می دهد. در صورت تصویب، به خرده فروشانی که محصولاتی با مواد ممنوعه می فروشند تا سال 2026 فرصت می دهد تا سهام موجود را بفروشند.

دکتر چینا استیل جانسون، متخصص پوست در منطقه آتلانتا، گفت، در عین حال، مشتریان می توانند با جستجوی محصولات زیبایی طبیعی از خود محافظت کنند.

استیل جانسون گفت: “بسیاری از محصولات دارای عوامل آزاد کننده فرمالدئید هستند.” اما این چیزی نیست که مشتریان بتوانند روی یک برچسب پیدا کنند. پیشنهاد من – و این در مورد غذاها نیز صدق می کند – این است که مواد کمتر بهتر است.

KHN (خبر سلامت قیصر) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در KFF (بنیاد خانواده قیصر) است. KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).

نوشته مایکل اسکاتوروKaiser Health News یک سرویس خبری غیرانتفاعی است که مسائل بهداشتی را پوشش می دهد. این یک برنامه مستقل از سرمقاله بنیاد خانواده قیصر است که به Kaiser Permanente وابسته نیست.