اکسیژن تکمیلی پس از عمل در پیوند کبد با کاهش خطر عفونت مرتبط نیست

1. در بین بیمارانی که تحت پیوند کبد قرار گرفتند، سطح بالاتر اکسیژن تکمیلی پس از عمل در کاهش خطر عفونت بی تاثیر بود.

سطح رتبه بندی شواهد: 1 (عالی)

خلاصه مطالعه: عفونت‌های پس از جراحی به دلیل بروز و تأثیرات وخیم بر پیامدهای بیمار همچنان یکی از مسائل مهم مراقبت‌های بهداشتی هستند. دستورالعمل های عمل بین المللی قبل از عمل که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) مشخص شده است، شامل ارائه 80 درصد اکسیژن الهام گرفته شده (FiO) است.2) بعد از عمل برای همه بزرگسالان. عفونت پس از عمل به ویژه در زمینه پیوند به دلیل سرکوب سیستم ایمنی نگران کننده است. هیپراکسیژناسیون به منظور افزایش تنش اکسیژن بافتی پیشنهاد می شود که در نهایت می تواند نوتروفیل ها را از طریق اکسیداسیون از بین ببرد و پاسخ ایمنی طبیعی بدن را تقویت کند. این کارآزمایی تصادفی کنترل شده با هدف ارزیابی اثربخشی و ایمنی ارائه FiO بالا انجام شد2 به گیرندگان پیوند کبد در دوره بلافاصله پس از پیوند. در مجموع 193 شرکت کننده که قصد داشتند بدون هیچ گونه عفونت فعال، بدخیمی، ایست قلبی در حین پیوند، یا انفارکتوس حاد میوکارد تحت پیوند کبد قرار گیرند. شرکت کنندگان به طور تصادفی برای دریافت 80% یا 28% FiO تقسیم شدند2 به مدت شش ساعت بعد از عمل پیامد اولیه ارزیابی شده در این مطالعه، بروز عفونت در دوره 30 روزه پس از عمل بود. همه بیماران پروفیلاکسی آنتی بیوتیکی دریافت کردند. نتایج این مقاله نشان داد که بیمارانی که به طور تصادفی به دریافت 80 درصد FiO تقسیم شدند2 بیشتر دچار عوارض شدید می شدند و بستری طولانی تری در بخش مراقبت های ویژه داشتند. تفاوت معنی داری از نظر مرگ و میر، مدت بستری در بیمارستان و عملکرد کبد مشخص نشد. به این ترتیب، این مطالعه از استفاده از هیپراکسیژناسیون بعد از عمل برای پیشگیری از عفونت پس از پیوند کبد پشتیبانی نمی کند.

برای خواندن این مطالعه در BMC Medicine اینجا را کلیک کنید.

مطلب مرتبط: تأثیر هیپراکسیژناسیون در حین جراحی بر عفونت محل جراحی در جراحی کولورکتال

عمیق [Randomized Controlled Trial]:

مطالعه حاضر از داده‌های شرکت‌کنندگان بزرگسالی استفاده کرد که قرار بود تحت پیوند کبد قرار گیرند. بیماران در صورت داشتن عفونت فعال، بدخیمی، ایست قلبی در حین پیوند، بیماری مزمن انسدادی ریه یا انفارکتوس حاد میوکارد از مطالعه خارج شدند. شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی با دریافت 80 درصد FiO تقسیم شدند2 یا 28٪ FiO2 به مدت شش ساعت بعد از عمل بیماران و ارزیاب‌های پیامد به این تکلیف کور شدند. صرف نظر از تکلیف، FiO2 می توان برای اطمینان از اشباع اکسیژن شریانی بیش از 92 درصد افزایش داد. پیامد اولیه ای که در این مطالعه بررسی شد، بروز عفونت در دوره 30 روزه پس از عمل بود. معیارهای پیامد ثانویه شامل مرگ و میر 90 روزه پس از عمل، مدت بستری پس از عمل در بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه، عوارض ریوی و عملکرد کبد است که توسط آنزیم‌های کبدی و نسبت نرمال شده بین‌المللی (INR) تعیین می‌شود. همه بیماران پروفیلاکسی آنتی بیوتیکی و ضد قارچی دریافت کردند. در تمام مراحل پیوند از کبد اهداکننده مرده استفاده می‌شود، و پس از مرگ مغزی از کل اندام‌ها استفاده می‌شود. تحلیل های آماری شامل مدل رگرسیون لجستیک بود. نتایج این مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان متعلق به 80 درصد FiO بودند2 این گروه بیشتر از شرکت کنندگان در FiO 28 درصد دچار عوارض شدید شده و بستری طولانی تری در ICU داشتند.2 گروه (24 درصد در مقابل 23.2 درصد). هیچ تفاوت معنی داری در مورد مرگ و میر بیماران یا عوارض ریوی مشاهده نشد. این مطالعه در نهایت به این نتیجه رسید که بیماران به دلیل عدم کارایی، نباید هیپراکسیژناسیون بعد از عمل را برای پیشگیری از عفونت به دنبال پیوند کبد دریافت کنند. با این حال، محدودیت‌های متعددی در این مطالعه وجود دارد که برای بهبود روش‌شناسی‌های آتی باید به آنها اشاره کرد. به عنوان مثال، از آنجایی که این مطالعه در یک مرکز واحد انجام شد، این ممکن است بر تعمیم‌پذیری این نتایج به جمعیت وسیع‌تری تأثیر بگذارد. همچنین، برخی انحرافات از FiO وجود داشت2 درصدی که به دلیل اشباع ناکافی اکسیژن اولیه شناسایی شدند. جالب توجه است که یافته های این مطالعه با تحقیقات قبلی انجام شده در مورد هایپراکسیژناسیون در زمینه پیوند در تضاد بود. به این ترتیب، مطالعات آینده برای بررسی هیپراکسیژناسیون پس از عمل باید با در نظر گرفتن این محدودیت ها انجام شود.

تصویر: PD

© 2023 2 Minute Medicine, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. هیچ اثری را نمی توان بدون رضایت کتبی بیان شده از 2 Minute Medicine, Inc تکثیر کرد. هیچ مقاله ای نباید به عنوان توصیه پزشکی تلقی شود و توسط نویسندگان یا 2 Minute Medicine, Inc در نظر گرفته نشده است.