اختلالات فشار خون بالا در بارداری با خطر CVD مرتبط است


جمعه، 24 فوریه 2023 (هلث دی نیوز) – بر اساس مطالعه ای که در فوریه آنلاین منتشر شد، شواهد ژنتیکی نشان می دهد که اختلالات فشار خون بارداری (HDPs) با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی آترواسکلروتیک، به ویژه بیماری عروق کرونر و سکته ایسکمیک مرتبط است. 16 اینچ شبکه JAMA باز است.

بلال رایس، از مؤسسه ملی قلب و ریه در امپریال کالج لندن، و همکارانش ارتباط HDPs با بیماری های قلبی عروقی را در یک مطالعه ارتباط ژنتیکی گسترده ژنومی با استفاده از تصادفی سازی مندلی بررسی کردند. تخمین های ارتباط ژنتیکی از مطالعات ارتباط ژنومی 122733 مورد برای بیماری عروق کرونر استخراج شد. 34217 مورد سکته مغزی ایسکمیک؛ 47309 مورد نارسایی قلبی؛ و 60620 مورد فیبریلاسیون دهلیزی.

محققان دریافتند که HDP های پیش بینی شده ژنتیکی با افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر مرتبط هستند (نسبت شانس، 1.24). این ارتباط برای هیپرتانسیون حاملگی و پره اکلامپسی/اکلامپسی مشاهده شد (نسبت شانس، به ترتیب 1.08 و 1.06). افزایش خطر سکته مغزی ایسکمیک نیز در ارتباط با HDP های پیش بینی شده ژنتیکی مشاهده شد (نسبت شانس تعدیل شده، 1.27). اثر HDP ها بر بیماری عروق کرونر پس از تنظیم فشار خون سیستولیک (نسبت شانس اثر کل، 1.24؛ نسبت شانس اثر مستقیم، 1.10) و دیابت نوع 2 (نسبت شانس اثر کل، 1.24؛ نسبت شانس اثر مستقیم، 1.16، تا حدی کاهش یافت. ). HDP های پیش بینی شده ژنتیکی با نارسایی قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط نبودند.

نویسندگان می نویسند: “به طور کلی، این نتایج از توصیه های نوظهور برای در نظر گرفتن HDP ها به عنوان عوامل خطر مهم جنسی خاص برای بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک حمایت می کند.”

چکیده / متن کامل

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.
روز سلامتی