هیچ تفاوتی در نتایج بعد از جراحی غیر قلبی با کاهش فشار خون در مقابل پرهیز از فشار خون بالا وجود ندارد


1. در این کارآزمایی تصادفی کنترل شده، هیچ تفاوتی در عوارض عروقی پس از جراحی غیرقلبی با راهبردهای افت فشار خون در مقابل پرهیز از فشار خون بالا یافت نشد.

2. در حالی که بروز افت فشار خون حین عمل در گروه پرهیز از فشار خون بالاتر بود، هیچ تفاوتی بین گروه ها در افت فشار خون پس از عمل وجود نداشت..

سطح رتبه بندی شواهد: 1 (عالی)

خلاصه مطالعه: افت فشار خون و فشار خون بعد از عمل با افزایش عوارض عروقی 30 روز پس از جراحی غیر قلبی همراه است. اطلاعات کمی در مورد پیامدهای پس از جراحی با راهبردهای جلوگیری از افت فشار خون و فشار خون بالا وجود دارد. در این کارآزمایی تصادفی کورکور نشده، بیمارانی که تحت عمل جراحی غیرقلبی با عوامل خطر عروقی قرار می‌گرفتند، بعد از عمل با راهبردهای کاهش فشار خون و پرهیز از فشار خون بالا مدیریت شدند. برای پیامد اولیه، تفاوت معنی‌داری در بروز ترکیبی از مرگ عروقی و آسیب غیرکشنده میوکارد پس از جراحی غیرقلبی (MINS)، سکته مغزی و ایست قلبی 30 روز پس از تصادفی‌سازی وجود نداشت. تجزیه و تحلیل زیر گروه با بیماران تحت درمان طولانی مدت با مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACEi) در مقایسه با مسدودکننده‌های گیرنده آنژیوتانسین (ARB) و فشار خون سیستولیک مختلف قبل از عمل یا نمقادیر پپتید ناتریورتیک نوع pro-B ترمینال نتایج مشابهی را با تجزیه و تحلیل کلی نشان داد. به طور خلاصه، بروز افت فشار خون قابل توجه بالینی در گروه اجتناب از افت فشار خون در مقایسه با گروه اجتناب از فشار خون پایین‌تر بود. به عنوان یک محدودیت، درمان کور نشد و پایبندی نسبتاً کمی به استفاده از داروهای ضد فشار خون طولانی مدت حین عمل وجود داشت.

برای خواندن مطالعه در AIM کلیک کنید

عمیق [randomized controlled trial]: در این کارآزمایی تصادفی کورکور نشده، بیماران بالای 45 سال با عوامل خطر عروقی که تحت عمل جراحی غیرقلبی قرار گرفتند، به طور تصادفی در دو گروه افت فشار خون اجتنابی (n=3742) و پرفشاری خون اجتنابی (n=3748) قرار گرفتند. در گروه اجتناب از افت فشار خون، میانگین فشار شریانی حین عمل و فشار خون سیستولیک حین عمل به ترتیب در هدف بیش از 80 میلی‌متر جیوه و 130 میلی‌متر جیوه حفظ شد. در گروه اجتناب از پرفشاری خون، فشار متوسط ​​شریانی حین عمل در 60 میلی‌متر جیوه یا بیشتر حفظ شد و بیماران اجازه داشتند تمام داروهای ضد فشار خون طولانی‌مدت خود را دریافت کنند. برای پیامد اولیه، تفاوت معنی‌داری در بروز مرگ عروقی ترکیبی، MINS غیرکشنده، سکته مغزی و ایست قلبی در 30 روز پس از تصادفی‌سازی وجود نداشت (به ترتیب 13.9% و 14.0% در گروه‌های پرهیز از افت فشار خون و اجتناب از فشار خون بالا). اختلاف ریسک مطلق 0.08 واحد درصد). بر اساس استراتژی‌های تخصیص‌یافته، میانگین پایبندی روزانه به داروهای ضد فشار خون بین 68.3 تا 74.6 درصد در گروه اجتناب از افت فشار خون و بین 56.7 تا 70.4 درصد در گروه اجتناب از فشار خون بالا بود. افت فشار خون قابل توجه بالینی در بیماران کمتری در گروه اجتناب از افت فشار خون نسبت به گروه اجتناب از فشار خون بالا رخ داد (نسبت شانس، 0.74؛ فاصله اطمینان 95٪، 0.66 تا 0.82). این مطالعه تفاوتی در تأثیر مدیریت فشار خون بر عوارض عمده عروقی در بیماران تحت عمل جراحی غیرقلبی نشان نداد.

تصویر: PD

© 2023 2 Minute Medicine, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. هیچ اثری را نمی توان بدون رضایت کتبی بیان شده از 2 Minute Medicine, Inc تکثیر کرد. هیچ مقاله ای نباید به عنوان توصیه پزشکی تلقی شود و توسط نویسندگان یا 2 Minute Medicine, Inc در نظر گرفته نشده است.