متا در حال آوردن کانال هایی شبیه به تلگرام به اینستاگرام است


متا هدف خود را بر روی کپی کردن یک برنامه پیام رسانی جدید گذاشته است: تلگرام. مارک زاکربرگ به تازگی «کانال های پخش» را به نمایش گذاشت، یک ویژگی جدید اینستاگرام که پیام رسانی یک طرفه را به برنامه می آورد. این شرکت در حال آزمایش این ویژگی با تعداد معدودی از سازندگان است و قصد دارد عملکرد مشابه تلگرام را به فیس بوک و مسنجر نیز بیاورد.

کانال‌های پخش به سازندگان این امکان را می‌دهند که به‌روزرسانی‌ها را در صندوق ورودی دنبال‌کنندگان خود پخش کنند، درست مانند کانال‌های تلگرام. کسانی که به کانال ها می پیوندند می توانند به پیام ها واکنش نشان دهند و در نظرسنجی ها رای دهند، اما نمی توانند مستقیماً در گفتگو شرکت کنند. به عنوان مثال، مارک زاکربرگ در “Meta Channel” خود به اشتراک گذاشت که از این فضا برای “اشتراک‌گذاری اخبار و به‌روزرسانی‌ها در مورد تمام محصولات و فناوری‌هایی که در Meta در حال ساخت هستیم، استفاده خواهد کرد.” علاوه بر به‌روزرسانی‌های متنی، سازندگان می‌توانند کلیپ‌های صوتی، عکس‌ها و سایر محتواها را نیز به اشتراک بگذارند.

در حال حاضر، به نظر می رسد که فقط زاکربرگ و حدود ده ها سازنده دیگر به این ویژگی دسترسی دارند. گروه اولیه شامل اسنوبردیست کلوئی کیم، جنگنده جیو جیتسو، مکنزی درن، و حساب کاربری تانک سیناترا است. این شرکت می گوید که سایر علاقه مندان به استفاده از این ویژگی می توانند ثبت نام کنند تا برای دسترسی زودهنگام در نظر گرفته شوند.

اگرچه متا کانال ها را به عنوان یک “آزمایش” توصیف می کند، به نظر می رسد این شرکت نسبتاً روی این ویژگی سرمایه گذاری کرده است. ویژگی‌های اضافی، از جمله امکان افزودن یک سازنده دیگر به چت و اجرای AMA، در حال حاضر در حال کار است. متا همچنین قصد دارد در ماه های آینده آزمایش این کانال ها را در فیس بوک و مسنجر آغاز کند.