بیماران نقرس در معرض افزایش خطر عود نقرس پس از جراحی ارتوپدی


یک مطالعه نشان داد که در طول دوره بعد از عمل، میزان عود نقرس در بیماران مبتلا به هیپراوریسمی (افزایش سطح اسید اوریک در خون) یک سال پس از جراحی در بیمارانی که تحت روش‌های ارتوپدی قرار می‌گرفتند، افزایش یافت. این مطالعه در نشریه منتشر شد مجله جراحی و تحقیقات ارتوپدی.

محققان یک مطالعه گذشته نگر مبتنی بر بیمارستان را برای بررسی ویژگی های بالینی شعله های نقرس حاد بعد از عمل در بیماران با سطوح مختلف اسید اوریک تحت عمل جراحی ارتوپدی، شناسایی عوامل خطر برای عود نقرس در اولین سال بعد از عمل، و ارائه یک پیشگیری و تشخیص بیماری انجام دادند. ارجاع.”

با استفاده از داده‌های ژانویه 2018 تا دسامبر 2020، بیماران بر اساس داشتن هیپراوریسمی یا سطح اسید اوریک طبیعی به گروه‌هایی تقسیم شدند. مردان در صورتی که سطح اسید اوریک سرم آنها ≥7.0 میلی گرم در دسی لیتر بود، به عنوان مبتلایان به هیپراوریسمی طبقه بندی می شدند و اگر سطح آن ها 6.0 میلی گرم در دسی لیتر بود، زنان دارای هیپراوریسمی در نظر گرفته می شدند. بیماری های همراه بیمار، سطح اسید اوریک سرم، شاخص های التهابی، و میزان عود پیگیری پس از آن بین گروه ها مقایسه شد.

به طور کلی، 64 بیمار که تحت روش های مختلف ارتوپدی قرار گرفتند و عود حاد نقرس را در طول دوره بعد از عمل تجربه کردند، در این مطالعه وارد شدند. از این تعداد 26 نفر در گروه سطح اسید اوریک و 38 نفر در گروه هیپراوریسمی بودند. شش بیمار قبل از جراحی حمله نقرس را تجربه کردند و 58 بیمار باقی مانده پس از جراحی دچار عود حاد نقرس شدند.

در مقایسه گروه سطح اسید اوریک نرمال با گروه هیپراوریسمی، نسبت کاهش اسید اوریک، تعداد گلبول های سفید و سطح پروتئین واکنشی C در زمان شعله ور شدن نقرس به طور قابل توجهی بالاتر بود. بیماران گروه هیپراوریسمی که دارای بیماری های همراه مانند دیابت بودند یا کسانی که نیاز به دیورتیک داشتند، بیشتر احتمال داشت که عود نقرس حاد را تجربه کنند.

بیماران هیپراوریسمی نیز بیشتر احتمال دارد که عود نقرس را در بیش از 1 مفصل تجربه کنند، زیرا 84.6 درصد از بیماران با سطح اسید اوریک طبیعی درگیری تک مفصلی را نشان دادند در مقایسه با تنها 47.4 درصد در گروه هیپراوریسمی. پس از دوره پیگیری 1 ساله، عود نقرس در افراد مبتلا به هیپراوریسمی به طور قابل توجهی بیشتر از افراد دارای سطح اسید اوریک طبیعی بود (44.7٪ در مقابل 11.5٪). نشان داده شد که وجود توفی، رسوبات سنگ مانند اورات مونوسدیم در مفاصل، یک عامل خطر مستقل برای عود نقرس در طی یک سال است.

محققان نتیجه گرفتند: “پایش سطح اسید اوریک برای جلوگیری از حملات حاد نقرس در طول دوره بعد از عمل و عود در طول دوره پیگیری 1 ساله بسیار مهم است. حفظ سطح اسید اوریک خون مناسب در طول دوره بعد از عمل در بیماران تحت جراحی ارتوپدی ضروری است.