یک چهارم بیماران سرطانی پیشرفته که هشت دارو یا بیشتر مصرف می کنند


دوشنبه، 20 مارس 2023 (HealthDay News) – بر اساس مطالعه‌ای که در شماره 1 آوریل منتشر شد، در میان افراد مسن مبتلا به سرطان پیشرفته، پلی‌فارماسی و تداخلات دارویی بالقوه با افزایش خطر پیامدهای نامطلوب درمان مرتبط است. سرطان.

مصطفی آر. محمد، MBBCh. از دانشگاه روچستر در نیویورک، و همکارانش ارتباط اقدامات دارویی با پیامدهای نامطلوب را در افراد مسن مبتلا به سرطان پیشرفته که درمان سیستمیک دریافت می کردند، ارزیابی کردند. تجزیه و تحلیل شامل 718 بیمار از آزمایش GAP 70+ (سن 70 سال و بالاتر) مبتلا به سرطان پیشرفته بود که قصد داشتند یک رژیم درمانی جدید را شروع کنند.

محققان دریافتند که میانگین تعداد داروها پنج (محدوده، 0 تا 24 دارو) است. بیش از یک چهارم بیماران (28 درصد) هشت دارو یا بیشتر، 67 درصد یک یا چند داروی بالقوه نامناسب دریافت کردند و 25 درصد یک یا چند تداخل دارویی بالقوه عمده داشتند. در بیماران مبتلا به پلی‌فارماسی، میانگین تعداد سمیت‌های درجه 2 9.8 در مقابل 7.7 در بیماران بدون پلی‌فارماسی (87/1=β تعدیل‌شده)، در حالی که میانگین تعداد سمیت‌های درجه ≥3 در بیماران بدون پلی‌فارماسی 2.9 در مقابل 2.2 بود (بتا تنظیم‌شده 0.59 = 0.59). ). احتمال قطع زودهنگام درمان در میان بیمارانی که یک یا چند تداخل دارویی بالقوه عمده داشتند، بیشتر بود (نسبت شانس، 1.59).

نویسندگان می نویسند: «ارائه ابزارهای مداخله ای و غربالگری معنادار برای بهینه سازی استفاده از دارو ممکن است نتایج مرتبط با درمان را در این بیماران بهبود بخشد.

چکیده / متن کامل

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.
روز سلامتی