هزینه مراقبت با استفاده از همودیالیز خانگی کاهش می یابد


بر اساس سیستم داده های کلیوی ایالات متحده، استفاده از دیالیز خانگی از سال 2017 افزایش یافته است. در همه انواع پرداخت کننده، بیشترین رشد در همودیالیز خانگی مشاهده شده است. دستور اجرایی پیشبرد سلامت کلیه آمریکا (AAKH) هدف از شروع دیالیز خانگی یا پیوند کلیه پیشگیرانه را برای 80 درصد از بیماران مبتلا به بیماری کلیوی مرحله نهایی حادثه (ESRD) تعیین کرده است.

در حالی که مدل‌های پرداخت جدید از مراکز خدمات مدیکر و مدیکید (CMS) به پرداخت‌کنندگان برای دستیابی به نرخ‌های بالاتر دیالیز خانگی پاداش می‌دهد، استفاده از همودیالیز خانگی در بین بیمارانی که پوشش بیمه درمانی Medicare Advantage دارند کمترین میزان را دارد: 1.3% در مقابل 3.0% در میان بیمارانی که دارای پوشش اصلی هستند. پوشش هزینه خدمات مدیکر (FFS) بدون Medicaid.

طی یک جلسه پوستر در جلسات بالینی بهار بنیاد ملی کلیه 2023، استفان دانینگ، MBAو همکاران در Outset Medical، Inc.، San Jose، کالیفرنیا، تخمین‌هایی از هزینه‌های ماهانه هر عضو (PMPM) برای یک طرح سلامت Medicare Advantage و پس‌اندازهای 5 ساله ایجاد شده از طریق تشویق دیالیز در منزل مطابق با هدف AAKH گزارش کردند. . عنوان پوستر بود همودیالیز خانگی می تواند به کاهش کل هزینه مراقبت در میان اعضای مزیت Medicare با ESRD کمک کند.

محققان طرح سلامت Medicare Advantage را با 500 عضو تحت دیالیز مدلسازی کردند. آنها شامل ورودی های CMS 2023 فقط هزینه سرانه دیالیز 9332.69 دلار و اجزای هزینه اعضای دیالیز (بیماری، سرپایی، دیالیز، پزشک و غیره) با استفاده از ابزار قیمت گذاری پیشنهاد CMS بودند. برای انعکاس قدرت مذاکره مربوطه برای برنامه های دیالیز بزرگتر در مقابل کوچکتر با پرداخت کنندگان خصوصی، بازپرداخت دیالیز 337.27 دلار برای هر درمان (27 درصد بالاتر از نرخ پایه FFS 2023) برای همودیالیز در مرکز و 302.75 دلار (14 درصد بالاتر از نرخ پایه) برای هر درمان برآورد شد. ارائه دهندگان دیالیز خانگی منطقه ای

از عوامل تورمی برای سرمایه و هزینه استفاده شد. Literature و آزمایشات معافیت دستگاه بررسی سیستم همودیالیز خانگی Tablo® برای ترسیم سایر فرضیات مدل برای شروع جدید دیالیز، مرگ و میر، پیوند، انتخاب روش، ماندگاری و نرخ رویداد نسبی مورد استفاده قرار گرفت.

در پایان 5 سال مدل‌سازی شده، تخمین زده می‌شود که 172 عضو تحت همودیالیز خانگی Tablo (30%) باشند. میانگین PMPM 5 ساله برای اعضای تحت همودیالیز خانگی (9277 دلار) تقریباً برابر با بیماران تحت دیالیز صفاقی (9319 دلار) بود. هزینه PMPM برای همودیالیز در مرکز 9963 دلار خواهد بود که منجر به صرفه جویی 686 دلاری در PMPM با همودیالیز خانگی در مقابل همودیالیز در مرکز می شود. در طول 5 سال مدل سازی شده، کل پس انداز 1.42 میلیون دلار خواهد بود.

محققان گفتند: «طرح‌های Medicare Advantage برای ملحق شدن به CMS در تشویق دیالیز خانگی برای ارائه‌دهندگان یا اعضا کند بوده است. این تحلیل مدل‌سازی شده صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های برنامه‌های بهداشتی Medicare Advantage از طریق گسترش همودیالیز خانگی با فناوری‌های نوآورانه دیالیز خانگی مانند سیستم همودیالیز Tablo را نشان می‌دهد.

منبع: Dunning S، Aragon MD، Alessandri-Silva A. همودیالیز خانگی می تواند به کاهش هزینه کلی مراقبت در میان اعضای Medicare Advantage با ESRD کمک کند. پوستر شماره 358. چکیده پوستر ارائه شده در جلسات بالینی بهار بنیاد ملی کلیه 2023؛ 11-15 آوریل 2023; آستین، تگزاس