معرفی صرافی بین‌المللی بینگ ایکس(BingX)


اگر شما هم به دنیای کریپتوکارنسی‌ها علاقه‌مند باشید، حتماً تابه‌حال با عملکرد صرافی‌های متمرکز ارز‌های دیجیتال نیز آشنا شده‌اید. در سال‌های اخیر با محبوبیت بیشتر رمزارز‌ها در میان مردم، صرافی‌های ایرانی و خارجی بسیاری در حوزهٔ دارایی‌های رمزنگاری‌شده، اقدام به ارائه خدمات کرده‌اند. در این میان می‌توان صرافی بینگ ایکس را یکی از جدیدترین پلتفرم‌های خریدوفروش دارایی‌های دیجیتال دانست که ابزار‌ها و ویژگی‌های مختلفی همچون معاملات آپشن و مشتقات، فعالیت در بازار فارکس، کپی تریدینگ و غیره را در اختیار معامله‌گران حرفه‌ای و کاربران تازه‌کار قرار می‌دهد. در این متن تصمیم داریم یکی از آخرین بازیگران در بازار مبادلات رمزنگاری، یعنی صرافی BingX را برای شما معرفی کنیم. اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی ارز‌های دیجیتال را دارید تا انتهای متن همراه ما باشید.

معرفی صرافی بینگ ایکس

صرافی رمزنگاری BingX فعالیت خود را از سال 2018 شروع کرده و شعبهٔ اصلی آن در کشور سنگاپور تأسیس شده‌است. این صرافی طیف گسترده‌ای از خدمات معاملاتی را به بیش از 5 میلیون کاربر در سراسر جهان ارائه می‌کند. البته بسیاری از کاربران آن در کشور‌های ژاپن، تایوان، کره، ویتنام و روسیه قرار دارند. از ویژگی‌های مهم صرافی متمرکز BingX می‌توان به امکان معامله در بازار‌های مالی جهانی همچون فارکس، شاخص‌های جهانی، کامودیتی‌ها و ارز‌های دیجیتال اشاره کرد. از طرفی خدمات متنوعی ازجمله معاملات اسپات، مشتقات، مارجین و خرید با رمزارز‌های فیات را می‌توانید در این صرافی تجربه کنید.

امکانات و خدمات صرافی متمرکز BingX کدام‌اند؟ 

صرافی بینگ ایکس یکی از معتبرترین پلتفرم‌های معاملاتی در جهان بوده که امکان تبادل ارز‌های دیجیتال را در قالب معاملات اسپات و فیوچرز با کارمزدهای پایین برای کاربران سراسر دنیا به‌خصوص تریدر‌های ایرانی فراهم کرده‌است. در ادامه مهم‌ترین خدمات و امکانات این صرافی متمرکز محبوب را به‌طور خلاصه بررسی می‌کنیم:

خرید رمزارز (Buy Crypto)

اگر نگاهی به گزینه‌های بالا در سایت صرافی بیندازید، اولین بخش که به چشم می‌خورد، خرید رمزارز (Buy Crypto) است. کاربران در این بخش می‌توانند با استفاده از ارز‌های فیات سنتی مختلف، رمزارز‌هایی همچون بیت‌کوین، اتریوم و تتر را به‌صورت مستقیم خریداری کنند. به این نکته توجه داشته باشید که کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های بانکی و در دسترس نبودن ارز ریال، امکان استفاده از این قسمت را نخواهند داشت. از همین رو برای خرید‌وفروش ارز‌های دیجیتال باید استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر را از کیف‌پول خود به صرافی متمرکز BingX منتقل کنید.

بازار اسپات (Spot)

بازار اسپات در این صرافی از دو بخش Spot یا Convert (تبدیل سریع) تشکیل شده‌است. معامله‌گران می‌توانند در بازار اسپات، با کمک اوردر خرید یا فروش، معاملات موردنظرشان را ثبت کنند. همچنین رمزارز‌های خود را در بخش Convert با نرخ تبدیل لحظه‌ای در سریع‌ترین زمان خریداری کرده یا بفروشند.

بازار مشتقات (Derivatives)

بازار مشتقات صرافی از دو بازار جذاب و پرریسک فیوچرز استاندارد (Standard Futures) و پرپچوال فیوچرز (Perpetual Futures) تشکیل شده است. اگر جزء تریدر‌های مبتدی و کم‌تجربه هستید و تمایل داشته که بازار مشتقات را امتحان کنید، بهتر است وارد معاملات استاندارد این صرافی شوید.

از طرفی در استاندارد فیوچرز امکان معامله شاخص‌ها، جفت ارز‌ها و کامودیتی‌ها نیز وجود دارد. همچنین کاربران امکان استفاده از اهرم تا 150 برابر دارایی خود را در معاملات هر دو بازار خواهند داشت.

قابلیت کپی تریدینگ (CopyTrading)

گزینه بعدی در سایت صرافی BingX، امکان انجام معاملات به‌صورت کپی تریدینگ است. در این بخش کاربران مبتدی می‌توانند معاملات تریدر‌های با تجربه و حرفه‌ای را کپی کنند. درواقع کاربران این صرافی با استفاده از پلتفرم CopyTrading، معاملات خود را براساس معاملات تریدر‌های موفق در دو بازار اسپات و فیوچرز انجام می‌دهند. این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که بخشی از سود کاربران در این حالت، به معامله‌گران حرفه‌ای تعلق خواهد گرفت.

قابلیت تمرین با اکانت دمو

با ثبت‌نام در صرافی بینگ ایکس، حساب شما با ۱۰۰,۰۰۰ واحد توکن مجازی VST شارژ می‌شود. درواقع این توکن ارز مجازی صرافی بوده که به کاربران اجازه می‌دهد بدون استفاده از رمزارز‌های واقعی، در پلتفرم دمو خریدوفروش ارز‌های دیجیتال را تمرین کرده و تجربه کسب کنند. هر واحد توکن VST معادل یک دلار بوده و قابلیت برداشت ندارد. برای تمرین ترید با این توکن، باید به بخش استاندارد فیوچرز رفته و Account VST را انتخاب کنید.

قابلیت اتصال اکانت به سایت تریدینگ ویو (Tradingview)

در این روش به‌راحتی می‌توانید حساب کاربری خود در صرافی را به سایت معروف تریدینگ ویو متصل کرده و خریدوفروش ارز‌های دیجیتال را در این سایت انجام دهید. درواقع این قابلیت بی‌نظیر صرافی، این امکان را فراهم کرده‌است تا مدیریت معاملات خود را در Tradingview نیز انجام دهید.

دسترسی به بازار فارکس

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب صرافی BingX دسترسی به بازار جهانی فارکس خواهد بود. کاربران به آسانی می‌توانند برخی از نماد‌های معروف فارکس را در این بخش معامله کنند.

پشتیبانی از زبان فارسی

کاربران ایرانی برای استفادهٔ آسان‌تر از امکانات و خدمات متنوع این صرافی، می‌توانند در قسمت زبان سایت، فارسی را انتخاب کنند. تیم توسعه‌دهندهٔ صرافی بینگ ایکس نیز بخش فارسی را به گروه پشتیبانی تلگرامی خود اضافه کرده تا کاربران فارسی‌زبان بتوانند سؤالات خود را در آنجا مطرح کنند. هم چنین می توایند از سایت بینگ ایکس ایران جهت برطرف کردن سوالات خود استفاده کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، در سال‌های اخیر با افزایش محبوبیت ارز‌های رمزنگاری‌شده، تقاضا برای صرافی‌های امن و کاربرپسند بسیار زیاد شده‌است. صرافی BingX به‌عنوان یک پلتفرم جامع و معتبر، تجربهٔ یکپارچه‌ای را برای خریدوفروش بیش از 500 رمزارز مختلف و معاملات فارکس در اختیار کاربران خود می‌گذارد. خرید و فروش ارز دیجیتال در اپلیکیشن صرافی بینگ ایکس براحتی بوده و این صرافی که در بین کاربران ایرانی نیز بسیار پرطرفدار شده‌است، یکی از پیشروترین صرافی‌های متمرکز ارز‌های دیجیتال در جهان، با بیش از 5 میلیون کاربر جهانی است.

صرافی بینگ ایکس تاکنون سخت‌گیری خاصی نسبت‌به تریدر‌های ایرانی از خود نشان نداده است. از طرفی امکان استفاده از خدمات صرافی به زبان فارسی وجود داشته و علاوه‌بر این، یک تیم پشتیبانی مخصوص کاربران فارسی‌زبان، آمادهٔ پاسخگویی خواهد بود. همچنین این امکان فراهم شده‌است تا کاربران ایرانی در صورت نیاز، با مدارک کشور ایران مراحل احراز هویت خود را در صرافی انجام دهند. آیا شما تابه‌حال تجربهٔ کار با BingX را داشته‌اید؟