32 بهترین روش های روابط رسانه ای بین المللی


اخبار و قدرت رسانه ها از مرزها فراتر می روند و سازمان ها را قادر می سازند تا به مخاطبان در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند. با این حال، ارتباط موفقیت آمیز با خبرنگاران در مناطق مختلف مستلزم ظرافت، آگاهی فرهنگی و رویکردی متناسب است. چه کارآفرین باشید، چه یک حرفه ای روابط عمومی یا یک تأثیرگذار مشتاق، درک تفاوت های ظریف تبلیغات رسانه ای جهانی می تواند به طور قابل توجهی شانس شما را برای تضمین پوشش ارزشمند افزایش دهد. تیم روابط جهانی رسانه بیزینس وایر بهترین شیوه ها را برای معرفی روزنامه نگاران در سراسر جهان به اشتراک می گذارد.

اروپا

سیمونا کولتا، کارشناس روابط رسانه ای پاریس

آندریا بالستروس، متخصص روابط رسانه ای فرانکفورت

  • هنگام ارائه تبلیغات در اروپا، مهم است که به زبان روزنامه نگاری که با آن تماس می گیرید صحبت کنید. داشتن یک تیم چندزبانه برای اطلاع رسانی موفق رسانه های اروپایی، یا ترجمه مطالب توسط افراد بومی کلیدی است.
  • مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) یک قانون حیاتی است که باید از آن پیروی کرد. همیشه قبل از اینکه یک روزنامه نگار را به فهرست رسانه اضافه کنید، اجازه بگیرید و منتظر پاسخ کتبی باشید. چندین کشور در اروپا در حال ارزیابی قانونی بودن فناوری هوش مصنوعی در رابطه با رعایت GDPR هستند. همانطور که این امر همچنان در حال توسعه است، مطمئن شوید که به مقررات GDPR توجه داشته باشید.
  • بر تخصص هر روزنامه نگاری که مطرح می کنید تمرکز کنید تا بتوانید مرتبط ترین داستان ها را پیشنهاد دهید.
  • هنگام قرار دادن در آلمان مهم است که بسیار رسمی باشید. رسانه های آلمانی معمولاً زبان غیر رسمی را دوست ندارند. شما باید خیلی حرفه ای باشید و مستقیماً سر اصل مطلب باشید، از صحبت های کوچک پرهیز کنید و همیشه به موقع برای جلسات یا مصاحبه حضور داشته باشید. طرح ها باید خیلی خوب قالب بندی شوند و به هر سوالی که ممکن است پرسیده شود پاسخ دهند.
  • ارسال اطلاعات رسانه های آلمانی که قبل از تماس با آنها آشنا نیستند، به احتمال زیاد منجر به پاسخگو نبودن آنها می شود.

انگلستان

کاتریونا گیلمور، متخصص روابط رسانه ای لندن

  • هنگام دعوت به روزنامه نگاران در بریتانیا، به گرامر و لحن در ایمیل ها توجه کنید. علامت تعجب و احوالپرسی مانند “هی” می تواند بیش از حد آشنا و غیرحرفه ای خوانده شود، بنابراین بهتر است از احوالپرسی کمی رسمی تر مانند “سلام” یا “عزیز” استفاده کنید.
  • روزنامه نگاران روزانه صدها ایمیل مرتبط با روابط عمومی دریافت می کنند. کمتر، بیشتر است. نظرات ایمیل را در چهار یا پنج جمله خلاصه کنید. مردم بریتانیا به کوتاهی در ارتباطات اهمیت می دهند، بنابراین سعی کنید ایمیل های خود را کوتاه و دقیق نگه دارید. از پراکنده کردن یا درج اطلاعات نامربوط خودداری کنید.
  • به مناطق زمانی، عصرها، آخر هفته ها و تعطیلات احترام بگذارید. پاسخ دادن به ایمیل ها در ساعات تعطیلی در بریتانیا معمول نیست، بنابراین همیشه بازه های زمانی معقولی را برای پاسخ در نظر بگیرید.
  • GDPR در قوانین داخلی پس از برگزیت حفظ شده است، اما بریتانیا استقلال دارد که چارچوب را تحت بازبینی نگه دارد. کسب رضایت قبل از افزودن نام و آدرس ایمیل روزنامه‌نگاران به فهرست‌های پستی به منظور مطابقت با قوانین، مانند سایر مخاطبین اروپایی، مهم است.

آسیا و اقیانوسیه

آی آراکاوا، مدیر روابط رسانه ای آسیا و اقیانوسیه

رونالد چانگ، کارشناس ارشد روابط رسانه ای هنگ کنگ

  • در سرزمین اصلی چین، بیشترین ارتباط با رسانه ها از طریق وی چت است، در حالی که واتس اپ در هنگ کنگ و برخی کشورهای دیگر مانند اندونزی استفاده می شود. در تایوان و ژاپن، LINE اغلب برای اطلاع رسانی رسانه ها، به ویژه برای پیگیری، استفاده می شود. برنامه پیام رسانی را که به صورت محلی در هر کشور استفاده می شود، نصب و استفاده کنید. این تحقیق توسط SimilarWeb به شما در درک بیشتر این موضوع کمک می کند.
  • در ژاپن، Yahoo! به گفته موسسه رویترز برای مطالعه روزنامه نگاری، ژاپن نیوز “پادشاه” اخبار آنلاین در نظر گرفته می شود. آنها با بسیاری از رسانه های خبری آنلاین از جمله تجارت شریک هستند، و برقراری روابط قوی با رسانه های تجاری صنعتی بسیار مهم است.
  • هنگامی که برای رسانه های استرالیایی صحبت می کنید، به شدت سر اصل مطلب باشید و از جملات کوتاه استفاده کنید. آنها صمیمی و دوستانه هستند اما ارتباط مستقیم و واضح را ترجیح می دهند.
  • هند کشوری است با صدها زبان صحبت می شود و 22 زبان اصلی توسط قانون اساسی هند به رسمیت شناخته شده است. انگلیسی به طور گسترده در هند صحبت می شود، اما سعی کنید به زبان محلی منطقه مورد نظر خود صحبت کنید. مانند سایر رسانه ها، در حالی که رسانه های هندی برای شنیدن صحبت های شما بسیار باز هستند، ممکن است داستان شما را پوشش ندهند. اخبار خود را با در نظر گرفتن ایجاد رابطه طولانی مدت به اشتراک بگذارید.
  • آسیای جنوب شرقی دارای چشم اندازهای رسانه ای متنوع با چارچوب های نظارتی، ساختارهای مالکیت و ترجیحات متفاوت است. بنابراین، برقراری روابط خوب با خبرگزاری ها و رسانه های ملی برای شما مهم است.
  • از آنجایی که مخاطبین مدیریت و تحریریه به ندرت در صفحات عمومی آنلاین به اشتراک گذاشته می شوند، جلسات حضوری و قرارهای تلفنی با رسانه ها و تیم های تحریریه مورد نیاز است.
  • به طور کلی، تعامل با رسانه های محلی و سهامداران بالقوه به زبان مادری آنها برای نشان دادن صداقت و اشتیاق بسیار مهم است. این رویکرد حیاتی است، زیرا روزنامه نگاران اغلب مشغول هستند و ممکن است به جای صرف وقت برای درک زبان انگلیسی، نکات خبری را به زبان خودشان در اولویت قرار دهند. به همین دلیل است که مدارهای آسیا و اقیانوسیه ما دارای ترجمه هستند.

آمریکای لاتین

آندریا بالستروس، متخصص روابط رسانه ای فرانکفورت/نماینده رسانه های آمریکای لاتین

  • در آمریکای لاتین، رسانه ها با زبان غیر رسمی با رویکرد شخصی تر راحت تر هستند و ترجیح می دهند. راحت باشید و کاری کنید که آنها احساس کنند شنیده می شوند و احساس آرامش می کنند – تقریباً به گونه ای که گویی به جای شریک تجاری، دوست آنها هستید.
  • هنگام نهایی کردن یک معامله باید بسیار صبور باشید. اغلب اوقات افراد زیادی در یک تصمیم دخیل هستند، بنابراین فقط به این دلیل که وقت خود را می گیرند تسلیم نشوید.
  • یکی از اصلی ترین کانال های ارتباطی در آمریکای لاتین واتس اپ است. آماده باشید که شماره واتساپ شما از شما خواسته شود و انتظار داشته باشید که خارج از ساعات کاری با شما تماس گرفته شود. انتظار می رود که تقریباً بلافاصله پاسخ دهید، حتی اگر با پاسخ نهایی نباشد. این احساس تصدیق می کند و اعتماد را در مشارکت ایجاد می کند.

ایالات متحده

جین پریساژنایا، متخصص روابط رسانه ای نیویورک

  • به خبرنگار پیام ندهید حساب های شخصی رسانه های اجتماعی به دلایلی شخصی هستند. ارائه از طریق اینستاگرام، DM-ing و FaceTiming تقریباً هرگز توصیه نمی شود.
  • زنگ بزنم یا زنگ نزنم؟ طبق نظرسنجی Muck Rack’s State of PR 2023، اکثریت قریب به اتفاق (89٪) روزنامه نگاران ترجیح می دهند با متخصصان روابط عمومی از طریق ایمیل 1:1 در ارتباط باشند در حالی که 15٪ ترجیح می دهند تماس تلفنی داشته باشند. با این حال، اگر این یک داستان حساس به زمان است، یک تماس تلفنی ممکن است بهترین باشد.
  • روابط با خبرنگاران را تقویت و حفظ کنید. کارآموز امروز در یک وبلاگ محلی سردبیر فردای نیویورک تایمز است. دنیای رسانه‌ها بسیار کوچک‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، و تبلیغات شفاهی قدرتمند است، بنابراین تلاش و ایجاد روابط طولانی‌مدت مبتنی بر اعتماد، احترام و حقیقت برای سال‌های حرفه‌ای آینده مثمر ثمر خواهد بود.
  • قانون حقوق حفظ حریم خصوصی کالیفرنیا (CPRA) یک قانون حیاتی است که باید در کالیفرنیا و برای هر شرکت رسانه ای که در کالیفرنیا تجارت می کند، رعایت شود. مشابه GDPR، نکته کلیدی این است که همیشه اجازه بخواهید و قبل از افزودن یک روزنامه نگار به فهرست رسانه ها منتظر پاسخ کتبی باشید.

اسپانیایی آمریکایی/لاتین ایکس

پیلار پورتلا، مدیر روابط رسانه ای ایالات متحده / نماینده رسانه لاتین وایر

  • هنگام معرفی جامعه اسپانیایی/لاتین ایکس ایالات متحده، مهم است که از زبان روزنامه نگاری که با آن تماس می گیرید صحبت کنید. اگر رسانه یک نشریه اسپانیایی زبان است، باید به زبان اسپانیایی باشد. داستان هایی که به اشتراک می گذارید نیز باید به زبان اسپانیایی باشد.
  • ترجمه پیام شما کافی نیست. Google Translate یا Alexa کافی نیست. ترجمه تحت اللفظی فقط به نحو ضعیف، از دست دادن کاراکترهای خاص و حتی معانی دوگانه ناخواسته منجر می شود. شما می‌توانید بهترین نیت را داشته باشید، اما یک اشتباه می‌تواند منجر به توهین تصادفی به کسی که به زبان روان صحبت می‌کند، هزینه‌های زیادی را برای شما تحمیل کند و به اعتبار برند شما آسیب برساند. از یک سرویس حرفه ای یا یک سخنران بومی قابل اعتماد در سازمان خود استفاده کنید.
  • علاوه بر ارائه داستان های اسپانیایی به خوبی نوشته شده، ارتباط با رسانه های اسپانیایی به شدت به پرورش و حفظ روابط شخصی بستگی دارد. هنگامی که به زبان اسپانیایی صحبت می کنید، باید یاد بگیرید که چگونه از تمایزات رسمی و ادبی این زبان عبور کنید. بسیاری بر این باورند که مهارت های اسپانیایی زبان کافی است – اما اینطور نیست.
  • به خاطر داشته باشید که همه جوامع LatinX یکسان نیستند. هنگامی که به بازار اسپانیایی زبان می رسید، تلاش های رسانه ای شما باید محلی باشد زیرا هر جامعه از نظر فرهنگی متفاوت است. یک پیشنهاد این است که یا با یک آژانس چندفرهنگی متناسب با بازارهای خاص اسپانیایی شریک شوید یا در تیم ارتباطات داخلی خود به صورت متفاوتی استخدام کنید.

خاورمیانه

متیو آلینسون، مدیر روابط جهانی رسانه

  • رسانه های سراسر خاورمیانه تمایل دارند اخبار مربوط به منطقه را منتشر کنند، بنابراین بهتر است اگر بتوانید یک رابطه (در صورت وجود) با خاورمیانه، کشوری در منطقه، یا نام شرکت مستقر در آنجا را در عنوان خبر خود برجسته کنید.
  • در روز یکشنبه (اولین روز کاری هفته در خاورمیانه) یک خبر ارسال نکنید یا پیشنهادی ایجاد نکنید. اگر رسانه های چاپی را هدف قرار می دهید، زمان بندی نقش مهمی ایفا می کند. هرگونه انتشار خبری پس از ساعت 4 بعد از ظهر (حداکثر) به وقت محلی (8:00 صبح به وقت شرقی) شانس کمتری برای دریافت توسط رسانه های چاپی دارد.
  • اگر شانس ملاقات حضوری با یک روزنامه نگار یا ناشر را دارید، نوشیدن قهوه عربی سنتی وجود دارد و اگر بازدیدکننده آن را ننوشد، زیرا بخشی از مهمان نوازی عربی است، می توان آن را توهین آمیز تلقی کرد. همچنین، لباس های کلاسیک حرفه ای و محافظه کار توصیه می شود.

کانادا

متیو آلینسون، مدیر روابط جهانی رسانه

  • روزنامه‌نگاران کانادایی از دوستانه‌ترین روزنامه‌نگاران جهان هستند، اما اگر زمانی را برای خواندن و درک آنچه که یک روزنامه‌نگار خاص در مورد آن می‌نویسد، قبل از ارائه مطلب خود اختصاص ندهید، می‌تواند به سرعت تغییر کند. مانند بسیاری از روزنامه‌نگاران، روزنامه‌نگاران کانادایی نیز در طول روز غرق در میدان‌ها هستند، بنابراین روزنامه‌نگاران شما باید دوستانه، به خوبی تحقیق شده و برای صنعت یا جغرافیایی که پوشش می‌دهند موضوعیت داشته باشد.
  • قانون ضد هرزنامه کانادا (CASL) به عنوان برخی از سخت ترین قوانین ضد هرزنامه در جهان توصیف شده است و ارزش آگاهی از آن را دارد. مجازات برای نقض قانون شدید است. برای مثال، قانون، هر پیامی را که از طریق رسانه دیجیتال ارسال می‌شود، ملزم می‌کند که یک گزینه انصراف واضح داشته باشد. همچنین برای هرگونه «پیام الکترونیکی تجاری» به رضایت گیرنده نیاز دارد. استثنائاتی وجود دارد و هنگامی که یک شرکت نام تماس و آدرس ایمیل را در وب سایت خود ارائه می دهد، رضایت ضمنی را می توان در نظر گرفت، که اکثر شرکت های رسانه ای انجام می دهند. همانطور که گفته شد، طرح خودکار/برنامه ریزی شده یک پیشنهاد مخاطره آمیز است و باید از آن اجتناب کرد.

تعامل موفقیت آمیز با خبرنگاران در سراسر جهان مستلزم درک عمیق تفاوت های فرهنگی، ترجیحات زبانی و چشم اندازهای رسانه های منطقه ای است. این که آیا اروپا، بریتانیا، آسیا-اقیانوسیه، آمریکای لاتین، ایالات متحده، جوامع اسپانیایی/لاتین ایکس ایالات متحده، خاورمیانه یا کانادا را هدف قرار می دهید، هر منطقه چالش ها و فرصت های منحصر به فرد خود را ارائه می دهد. صرف زمان برای سفارشی کردن رویکردتان ضروری است برای ایجاد روابط معنادار با روزنامه نگاران و افزایش شانس شما برای تامین پوشش رسانه ای.

بیشتر بدانید

بینش و توصیه های اضافی از حرفه ای های رسانه

نکاتی برای Pitching در سطح بین المللی از AFP و FPA

ابزارهای رسانه و روزنامه نگاری Business Wire را کشف کنید

توزیع جهانی بیانیه مطبوعاتی با بیزینس وایر

درباره لیست های توزیع Business Wire بیشتر بیاموزید


آخرین نکات PR، IR، بازاریابی و رسانه را در وبلاگ Business Wire دریافت کنید. امروز مشترک شوید!