تجربه رادیویی بازطراحی شده YouTube Music به شما امکان می‌دهد ایستگاه‌های کاملاً سفارشی ایجاد کنید


تقریباً هر سرویس پخش موسیقی در بازار یک ویژگی رادیویی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد یک لیست پخش خودکار تولید شده پیرامون آهنگ یا هنرمند مورد علاقه خود ایجاد کنید. با این حال، در بیشتر موارد، این ویژگی ها انعطاف پذیری زیادی را ارائه نمی دهند. شما یک آهنگ یا هنرمند را انتخاب می کنید و پلتفرم بقیه کارها را انجام می دهد – همانطور که در مورد Spotify و Apple Music وجود دارد.

گوگل شروع به ارائه یک ویژگی رادیویی بازطراحی شده در YouTube Music کرده است که این شرکت ادعا می کند کنترل بسیار بیشتری بر تجربه گوش دادن به کاربران ارائه می دهد. در میان ویژگی‌های جدیدی که تجربه تازه‌سازی شده شامل می‌شود، توانایی انتخاب تا 30 هنرمند هنگام ایجاد ایستگاه رادیویی خود است. همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که این هنرمندان چند بار فیلترهایی را تکرار و اعمال کنند که حال و هوای لیست پخش حاصل را تغییر می‌دهد. به عنوان مثال، تعدادی از انتخاب‌ها عبارتند از «سرد شدن»، «درون‌بازی» و «پمپ بالا».

همچنین می‌توانید پارامترهایی را که پس از ایجاد ایستگاه تنظیم می‌کنید، با ضربه زدن روی گزینه «Tune» که در پایین رابط ظاهر می‌شود، پس از گوش دادن به لیست پخش جدید خود تنظیم کنید. طبیعتاً می‌توانید ایستگاه را ذخیره کنید تا بعداً دوباره آن را ببینید. هنگامی که تجربه جدید در دستگاه شما در دسترس است، پیامی را در رابط اصلی مشاهده خواهید کرد که می گوید «ایجاد رادیو». مانند بسیاری از عرضه‌های Google، ممکن است مدتی طول بکشد تا این ویژگی را در مشتری خود ببینید.

به خودی خود، منصفانه است که بگوییم این ویژگی برای متقاعد کردن برخی برای کنار گذاشتن Spotify و Apple Music برای YouTube Music کافی نیست، اما اگر شما جزو 50 میلیون مشترکی هستید که گوگل می گوید به این سرویس دسترسی دارند، ممکن است از شما خواسته شود. برای استفاده بیشتر از آن یا تبدیل نسخه آزمایشی رایگانی که با تلفن خود دریافت کرده اید به اشتراک پولی.