بینگ و مرورگر اج جدید مایکروسافت: هوش مصنوعی به طرز شگفت انگیزی یکپارچه شده است


عصر هوش مصنوعی مولد فرا رسیده است، و تنها در این هفته گوگل و مایکروسافت اعلامیه های مهمی را در مورد محصولات مربوطه خود برای توده ها اعلام کردند. در حالی که گوگل دیروز از “سرویس هوش مصنوعی مکالمه ای آزمایشی” به نام Bard رونمایی کرد، مایکروسافت اخبار کامل تری را در رویداد امروز خود در ردموند، WA به اشتراک گذاشت. مایکروسافت از طریق مشارکت با OpenAI سازنده ChatGPT، مدل‌های مکالمه هوش مصنوعی پیشرفته‌تری را به به‌روزرسانی‌های Bing و Edge اضافه می‌کند.

سخنرانی امروز این شرکت با سرعتی سرسام آور برگزار شد، و دموها به سرعت در حال پخش شدن بودند که زمان کافی برای درک به روز رسانی ها وجود نداشت. خوشبختانه، من توانستم به طور خلاصه یک نسخه آزمایشی کامل را با Dena Saunders از مهندسی بینگ در اینجا بررسی کنم. دیدن همه چیز با سرعت قابل درک تری خوب بود، اما متأسفانه به مجموعه ای از نمونه های متنی محدود می شد. من امروز حدود ساعت 2:15 بعد از ظهر به وقت محلی به نسخه پیش نمایش Bing دسترسی پیدا کردم و همچنین مجبور شدم نسخه Developer Channel Edge را نصب کنم تا ویژگی های جدید امروز را ببینم.

بهبودهای بینگ

به طور کلی، چهار حوزه تغییر جدید در بینگ وجود دارد (و بعداً به Edge خواهیم رسید): جستجو، پاسخ، چت و ایجاد. اولین آپدیت کادر جستجوی جدید است. به جای نوار معمولی طولانی و یک خطی شما، اکنون کادری شبیه به موارد موجود در توییتر یا فیس بوک وجود دارد که از شما می خواهد هر چیزی را از بینگ بپرسید. محدودیت کاراکتر در حال حاضر 1000 است. ایده این است که فرآیند جستجوی پاسخ‌ها را محاوره‌ای‌تر کنیم – شبیه به رویکرد گوگل برای سال‌های اخیر.

هنگامی که درخواست خود را ارسال می کنید، نتایج اکنون کمی متفاوت نشان داده می شوند. در سمت چپ ستونی با «پاسخ‌های» معمولی شما دقیقاً مانند آنچه اکنون در Bing مشاهده می‌کنید، وجود دارد. با این حال، در سمت راست، کادری وجود دارد که توضیح می‌دهد سیستم چگونه این پاسخ‌ها را پیدا کرده و همچنین یک چت را شروع می‌کند. من در ابتدا فکر می کردم این شبیه کاری است که گوگل در پانل های “درباره این جستجو” انجام می دهد، اما اشتباه کردم. این کادر خانه ای برای هوش مصنوعی است و مملو از متنی است که در زمان واقعی ظاهر می شود، با انیمیشن و دکمه “توقف پاسخ دادن” در صورتی که حوصله دیدن توضیحات هوش مصنوعی را نداشته باشید. در زمان پیش‌نمایش تا کنون، این ویژگی‌های جدید در چند جستجوی اول من اتفاق نیفتادند، اما بعداً ظاهر شدند.

چت کنید و در بینگ ایجاد کنید

بخش سوم و چهارم به روز رسانی های جالب تر هستند. به عنوان مثال، چت، روش جدیدی است که می توانید برای مشکلاتی که به دنبال حل آن هستید، راه حل پیدا کنید. می‌توانید از صفحه نتایج Bing با ضربه زدن روی دکمه چت در بالای پاسخ‌ها یا با اسکرول کردن به بالا (تند کشیدن روی صفحه‌های لمسی به پایین) به صفحه چت دسترسی پیدا کنید. وقتی آنجا هستید، می‌توانید مکالمه را درباره جستجوی در حال انجام خود ادامه دهید یا از نماد Broom در کنار فیلد ورودی متن برای تمیز کردن صفحه استفاده کنید.

این صفحه تجلی عملی‌تری از مفهوم کمک‌کننده هوش مصنوعی است – اساساً ChatGPT یا هر ربات چت دیگری است که ممکن است هنگام دریافت پشتیبانی فنی از بانک یا وب‌سایت خرید خود با آن تعامل داشته باشید. اما نتایجی که مدل پرومتئوس بینگ توانسته است به دست آورد قطعاً چشمگیرتر است. خروجی هایی که می تواند برگرداند همراه با ورودی هایی که می تواند بفهمد آن را بسیار متنوع تر و در نتیجه مفیدتر می کند.

برای مثال، می‌توانید به آن بگویید که برنامه‌های سفر یا برنامه‌های غذایی را با پارامترهای خاص ایجاد کند و در واقع فهرستی از کارهایی که هر روز باید انجام دهید یا تهیه کنید به شما می‌دهد. دموهایی که من دیدم شامل “برنامه سفر 3 روزه برای اسنوکوالمی” یا “برنامه غذای گیاهی با شکلات موجود در دسر” بود و هر بار بینگ برنامه های درخواستی را به زبان انگلیسی ساده و خوانا تحویل می داد که نه تنها شرایط را برآورده می کرد بلکه به آن اشاره می کرد. منابع آن همچنین خیلی طول نکشید تا سیستم نتایج را به دست آورد – ما فقط باید بین پنج تا ده ثانیه در لپ تاپ دمو سرفیس صبر کنیم. هنگامی که سیستم در حال پردازش است، دکمه «توقف پاسخ دادن» را نیز مشاهده خواهید کرد تا از انتظار برای نتایج خودداری کنید، فقط در صورتی که زمانتان کم باشد.

من از بینگ خواستم تا برنامه های سفری را برای یک سفر خانوادگی شش روزه به لس آنجلس پیشنهاد کند، که در تعطیلات هفته گذشته من مفید بود. قبل از اینکه به نتایجی که انتظار داشتم دست پیدا کنم، دو تلاش با عبارات متفاوت طول کشید، اما بینگ به آنجا رسید. مقاصد و مناظری را پیشنهاد داد که پسر عموی من نیز توصیه کرد، که خوب است، اگرچه هنوز برنامه را به دقت بررسی نکرده ام تا ببینم آیا از نظر جغرافیایی و زمان بندی منطقی است یا خیر.

تصویری از یک پنجره چت در Bing جدید که یک عبارت جستجو را نشان می دهد

من همچنین از یکی از دستورات پیشنهادی در پیش‌نمایش استفاده کردم تا بینگ یک تمرین 30 دقیقه‌ای برای من ایجاد کند، بدون استفاده از تجهیزات بدنسازی و بدون دراز و نشست، روی بازوها و شکم تمرکز کند. طرح حاصل از چندین تمرین، شامل سه ست 10 تکراری شیب، کرانچ و غیره، همگی درست به نظر می رسید. بینگ برای تولید این برنامه از نشریات مختلف بیرون کشید و منابع آن را به عنوان کلماتی که به این معنی بود ذکر کرد.

مانند سایر دستیاران مکالمه، چت بینگ قادر به درک زمینه است. در دمو، ساندرز پس از درخواست یک برنامه سفر 3 روزه برای Snoqualmie، درخواست مکان هایی برای عکاسی کرد و بینگ با مکان های دیدنی در همان منطقه پاسخ داد. پس از پرس و جوی من در مورد تمرین 30 دقیقه ای برای شکم و بازوها، من “چقدر حدود یک ساعت” را دنبال کردم و بینگ در واقع آنقدر باهوش بود که به من گفت تمرینات بیشتری اضافه کنم، کارهای بیشتری را برای انجام دادن پیشنهاد داد، و همچنین پیشنهاد می‌کنم تمرین اولیه را دوبار انجام دهم.

من سؤالات بعدی زیادی را برای جستجوهای دیگر انجام دادم و فهرست کردن همه آنها برای همیشه زمان می برد. کافی است بگوییم که مکالمات به طور کلی بسیار طبیعی و غنی به نظر می رسید، به گونه ای که تعداد کمی از چت ربات های هوش مصنوعی به آن دست یافته اند.

مرورگر Edge با یک مجموعه قوی از هوش مصنوعی داخلی
با Edge جدید، یک دکمه در سمت راست بالا به شما امکان می دهد به ویژگی چت جدید Bing در مرورگر خود دسترسی پیدا کنید. اما فراتر از پاسخ دادن به سوالات شما بدون نیاز به ترک صفحاتی است که در حال مرور آن هستید. Edge می‌تواند به درک سایت‌هایی که در آن نگاه می‌کنید کمک کند و تحقیق یا چند کار را بسیار آسان‌تر کند.

تصویری از مرورگر Edge که گزارش فصلی Gap Inc را در سمت چپ و یک ستون Discover در سمت راست نشان می‌دهد. در بخش سمت راست، یک مکالمه اولین گفتار چت را نشان می دهد

در جریان سخنرانی امروز خود، مایکروسافت نشان داد که چگونه می‌تواند از بینگ برای خلاصه کردن گزارش فصلی Gap Inc استفاده کند و نه تنها نکات کلیدی، بلکه نکات مهم مالی را نیز استخراج کند. وقتی پی‌دی‌اف را از صفحه روابط با سرمایه‌گذار Gap باز کردم و از بینگ (در Edge) خواستم نکات کلیدی را به من بدهد، در مورد عملکرد شرکت در بخش‌های قابل هضم به من گفت. سپس «نکات مهم مالی» را درخواست کردم و سیستم به من شش امتیاز داد که شامل فروش خالص، زیان خالص، حاشیه ناخالص، زیان عملیاتی، وجه نقد و معادل‌های نقدی و جریان نقدی آزاد بود. هر آیتم مقدار دلار و همچنین نحوه آن را در مقایسه با عملکرد سال گذشته فهرست کرده است.

جالب‌تر این است که Edge می‌تواند گزارش درآمد شرکت دیگری را نیز بدون نیاز به باز کردن برگه دیگری از این پنجره چت پیدا کند و نتایج را با هم مقایسه کند. همچنین می‌توانید به مرورگر بگویید که جدولی برای تجزیه و تحلیل دو شرکت در کنار هم ایجاد کند. این واقعیت که این در طی آزمایش خودم از Edge جدید کار کرد، من را بسیار تحت تأثیر قرار داد، و می‌توانم ببینم که از آن برای مقایسه مشخصات تلفن‌های جدید در آینده استفاده می‌کنم.

در نهایت، حداقل برای این مقاله کاربردی امروز، من تابع جدید Compose را بررسی کردم که می‌توانید از آن برای ارائه پست‌ها، ایمیل‌ها یا مقاله‌ها استفاده کنید. از بینگ خواستم ایمیلی برای من بنویسد تا تهیه کننده ویدیوی ما برایان اوه را متقاعد کنم که با من در این سفر کاری به مایکروسافت در سیاتل بیاید. گزینه های مختلفی برای پارامترهایی مانند لحن (خنده دار، حرفه ای، معمولی، اطلاعاتی یا مشتاق)، قالب (بند، ایمیل، پست وبلاگ یا ایده ها) و طول (کوتاه، متوسط یا طولانی) وجود داشت. در پایین دکمه “ایجاد پیش نویس” وجود دارد که متن را در کادری در زیر آن ارائه می دهد، که در زیر آن دکمه ای برای “افزودن به سایت” وجود دارد. با کلیک بر روی آن، کلمات ایجاد شده به وب سایتی که مکان نما شما در آن قرار دارد ارسال می شود.

نثر به دست آمده مانند آن خوانده می شود که یک انسان آن را نوشته است، با دستور زبان و نقطه گذاری مناسب (به جز در جاهایی که نادیده گرفتن قواعد دستوری طبیعی تر است). من لحن را روی “خنده دار” گذاشتم و در حالی که برخی از تلاش های هوش مصنوعی در کمدی به نوعی ارزشش را داشت، اما نسبتاً ظریف بود. به عنوان مثال، در انتهای یک نامه 4 پاراگرافی که فضایل سیاتل و مایکروسافت را تمجید می کرد، سیستم نوشت: “خب، چه می گویی؟ داخل هستید یا خارج هستید؟ لطفاً بگویید بله، زیرا من قبلا بلیط شما را رزرو کرده ام و اتاق هتل. شوخی کردم، این کار را نکردم.”

این سبک من نیست، اما قطعاً چیزی است که ممکن است یک انسان تا حدی خنده دار بنویسد. برای هر کسی که تا به حال با ChatGPT بازی کرده است، این تا حدودی آشنا خواهد بود. ادغام در مرورگر، که امکان انتقال آسان محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را به مثلاً ایمیل ها و سایت های رسانه های اجتماعی فراهم می کند، کارها را بسیار راحت می کند.

احساس می‌کنم به سختی سطح کارهایی که Bing و Edge جدید می‌توانند انجام دهند را خراشیده‌ام، و زمان محدود من با پیش‌نمایش تا کنون به سختی کافی به نظر می‌رسد. من قصد دارم به آزمایش ویژگی های به روز شده ادامه دهم و ببینم زندگی با یک خلبان هوش مصنوعی در سفرهای وب خود چگونه است، بنابراین مطمئناً این آخرین چیزی نیست که در مورد آخرین محصول مایکروسافت می نویسم.