6 مرحله برای راه اندازی کسب و کار کوچک یا کمپین های روابط عمومی راه اندازی


مشاغل کوچک و حرفه ای های نوپا کلاه های زیادی بر سر می گذارند. شما بودجه، حقوق و دستمزد، موجودی، وب‌سایت، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های بازاریابی – و موارد دیگر – را مدیریت می‌کنید در حالی که بر تیم خود نظارت می‌کنید و خدمات مشتری درجه یک را ارائه می‌کنید. بنابراین جای تعجب نیست که روابط عمومی ممکن است به عقب رانده شود.

چرا روابط عمومی ارزش دارد در اولویت قرار گیرد؟ ایجاد یک تصویر عمومی مثبت برای کسب‌وکارتان به شناخت برند کمک می‌کند، شما را در جامعه خود تثبیت می‌کند و سر و صدایی ایجاد می‌کند که همگی منجر به جذب مشتریان بیشتر از طریق خانه شما می‌شوند – چه حضوری یا آنلاین.

در اینجا شش نکته روابط عمومی وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند:

1. داستان خود را تعریف کنید و کمی برنامه ریزی کنید.

چرا کسب و کار خود را راه اندازی کردید؟ چه چیزی شما را با انگیزه نگه می دارد؟ وقت گذاشتن برای نوشتن داستان به شما کمک می کند یک بسته رسانه ای بسازید – بسته ای از اطلاعات در مورد کسب و کار شما که می تواند به راحتی با مطبوعات به اشتراک گذاشته شود. معتبر و قابل ربط باشد. علاوه بر اطلاعات در مورد شما و کسب و کارتان، کیت رسانه شما می‌تواند شامل لوگوی شرکت، عکس‌های عکس، عکس محصول و پیوندهایی به وب‌سایت شما نیز باشد.

علاوه بر این، یک برنامه بازاریابی برای کسب و کار خود تهیه کنید و در یک طرح روابط عمومی قرار دهید. آیا امسال محصولات یا خدمات جدیدی را عرضه می کنید؟ چه کمپین هایی اجرا می کنید؟ آیا شما نقطه عطفی را جشن می گیرید؟ آیا قصد دارید در هر کنفرانسی ارائه دهید یا در یک نمایشگاه تجاری آینده غرفه ای داشته باشید؟ جدول زمانی خود را ترسیم کنید و در نظر بگیرید که چگونه این رویدادها را به مردم منتقل خواهید کرد.

2. توسعه روابط با رسانه ها.

با آماده شدن کیت رسانه ای خود، شروع به ایجاد روابط با خبرنگاران و تأثیرگذاران در صنعت خود کنید تا یک لیست رسانه ای ایجاد کنید. چگونه این مخاطبین را پیدا می کنید؟ پایگاه داده های رسانه های آنلاین و سایت های رسانه های اجتماعی را جستجو کنید. به پوشش خبری رقبای خود نگاه کنید – چه کسی مقالات را نوشته است؟ همانطور که در مورد خبرنگاران تحقیق می کنید، به موضوعاتی که در مورد آنها می نویسند و علایق آنها توجه کنید. اینها باید با داستان شما و علایق مخاطبان هدف شما هماهنگ باشد.

ما همچنین Muck Rack را توصیه می کنیم، یک پلت فرم جامع و شهودی که به شما امکان می دهد روزنامه نگاران را جستجو کنید و ترجیحات آنها را بیاموزید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جلب توجه یک خبرنگار و پوشش ایمن، فهرست 32 نکته ما در رابطه با رسانه را بررسی کنید.

3. شروع به نوشتن بیانیه های مطبوعاتی و به اشتراک گذاری مطالب کنید.

آ بیانیه مطبوعاتی اعلامیه یک رویداد خبری است که می‌خواهید با رسانه‌ها به اشتراک بگذارید تا از طریق رسانه‌ها و قالب‌های مختلف با مخاطبان گسترده‌تری به اشتراک گذاشته شود. آ زمین رسانه ای توضیح مختصرتر و مستقیم تری از اخبار شما است که برای اطلاع رسانی به خبرنگاران استفاده می شود و هدف آن این است که پوشش بر اساس بیانیه مطبوعاتی شما نوشته شود.

نکته کلیدی هم در بیانیه های مطبوعاتی و هم در زمینه ها، خبرساز بودن است. چگونه برای مشتریان یا جامعه خود سود می برید؟ چه خدماتی ارائه می دهید؟ اخبار شما چگونه بر مخاطبان هدف شما تأثیر می گذارد؟ چرا باید اهمیت بدهند؟ اگر داده‌ای برای به اشتراک گذاشتن دارید، همیشه اطلاعات قانع‌کننده‌ای برای رسانه‌ها و مخاطبان است.

نکات بیشتری برای ارائه به رسانه‌ها، هم در سطح محلی و هم در سراسر جهان بیاموزید.

روش های مختلفی برای به اشتراک گذاشتن اخبار در دسترس شما وجود دارد. ببینید چگونه کار با یک Newswire، مانند Business Wire، می‌تواند انتشارات مطبوعاتی شما را بیشتر پشتیبانی و تقویت کند.

4. فعال دیجیتال باشید.

اگر کانال های رسانه های اجتماعی را ندارید ایجاد کنید و از آنها برای به اشتراک گذاری اخبار خود استفاده کنید. از رسانه های اجتماعی برای ایجاد روابط با مشتریان، سایر مشاغل در جامعه، رسانه ها و افراد تأثیرگذار نیز استفاده کنید.

نوشته‌های رهبری فکر، تحقیق و پست‌های وبلاگ مهمان را بنویسید و به اشتراک بگذارید. اینها به ایجاد آگاهی از برند کمک می کند و شما را به عنوان یک متخصص در صنعت خود قرار می دهد.

Google Alerts، یک سرویس رایگان، به راحتی تنظیم می شود و به نفع شما استفاده می شود. بر اساس نام کسب‌وکارتان و سایر شرایط مرتبط، هشدارهایی ایجاد کنید و ایمیل‌هایی با پیوندهایی به هر محتوای آنلاین (صفحه‌های وب، مقالات، پست‌های وبلاگ) که این شرایط را ذکر می‌کنند، دریافت خواهید کرد.

5. در اجتماع شرکت کنید.

یک رویداد – کارگاه آموزشی، دمو، برش روبان – در فضای خود برگزار کنید. در یک رویداد یا مراسم اجتماعی صحبت کنید. یک رویداد جمع آوری کمک مالی برای یک موسسه خیریه برگزار کنید، کالاها را اهدا کنید، یا یک مراسم غذاخوری برگزار کنید. با مشارکت بیشتر در جامعه خود، شبکه خود را از جمله اعضای رسانه رشد خواهید داد. جلب حمایت جامعه همچنین باعث ایجاد بازاریابی دهان به دهان برای کسب و کار کوچک شما می شود. هیچ چیز با ارزش تر از شهادت نیست

6. چابک بمانید و به یادگیری ادامه دهید.

به یاد داشته باشید که ذهن باز بمانید و از تست کردن نترسید. امتحان روش‌های مختلف، نوشتن سرفصل‌های مختلف مطبوعاتی، سخنرانی یا شرکت در رویدادهای مختلف… همه این‌ها دانش ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

داده ها گرانبها هستند. علاوه بر پیگیری معیارهای مربوط به تبلیغات، ایمیل و کمپین های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر، حتماً نتایج انتشار مطبوعاتی خود را پیگیری کنید. چند بازدیدکننده به وب سایت شما آمدند؟ چند نفر یک فرم را پر کردند، محتوا را دانلود کردند یا یک تراکنش را تکمیل کردند؟ این داده ها به شما کمک می کند یاد بگیرید چه چیزی کار می کند و کجا باید حرکت کنید.

انتشارات توزیع شده توسط Business Wire شامل NewsTrak Reports است که به شما اطلاعاتی درباره عملکرد بیانیه مطبوعاتی شما و نحوه تعامل مخاطبان با آن ارائه می دهد.

صدای طاقت فرسا؟ به خاطر داشته باشید که آژانس های روابط عمومی وجود دارند که با مشتریان در هر اندازه کار می کنند، یا همیشه می توانید از یک خبررسانی استفاده کنید. (ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم!) در مجموعه وبلاگ ما که هفت دلیل برای کار با اخبار را بیان می کند، بیشتر بیاموزید.

اگر یک استارت آپ هستید، به خدمات ارتباطی عرضه عمومی اولیه ما نگاهی بیندازید. ما ماهیت حساس و حساس به زمان اخبار IPO را درک می کنیم و اطمینان می دهیم که شما تمام الزامات افشای نظارتی را رعایت می کنید.


آخرین نکات PR، IR، بازاریابی و رسانه را در وبلاگ Business Wire دریافت کنید. امروز مشترک شوید!