کالیفرنیا از هوش مصنوعی برای شناسایی آتش‌سوزی‌ها قبل از شروع گسترش استفاده می‌کند


هوش مصنوعی و تغییرات اقلیمی نشان‌دهنده دو روشی هستند که انسان‌ها می‌توانند زندگی را که ما آن را روی زمین می‌شناسیم ویران کنند، اما اولی می‌تواند به عواقب دومی نیز کمک کند. اداره جنگلداری و حفاظت از آتش کالیفرنیا (Cal Fire) امروز برنامه جدیدی را معرفی کرد که از هوش مصنوعی برای شناسایی آتش سوزی های جنگلی استفاده می کند. برنامه هوش مصنوعی Alert California که با مشارکت دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو ایجاد شده است، از 1032 دوربین چرخان 360 درجه تغذیه می‌کند و از هوش مصنوعی برای شناسایی ناهنجاری‌های درون فید دوربین استفاده می‌کند. سپس به خدمات اورژانس و سایر مقامات اطلاع می‌دهد تا بررسی کنند که آیا آتش سوزی احتمالی نیاز به پاسخ دارد یا خیر.

به گزارش رویترز، این برنامه که در ماه ژوئیه راه اندازی شد، تاکنون حداقل یک آتش سوزی بالقوه را خاموش کرده است. گزارش شده است که یک دوربین آتش سوزی نوپایی را در ساعت 3 صبح در جنگل ملی دورافتاده کلیولند در شرق سن دیگو ثبت کرده است. هوش مصنوعی جهنم را شناسایی کرد و به کاپیتان آتش نشانی هشدار داد “که حدود 60 آتش نشان شامل هفت موتور، دو بولدوزر، دو تانکر آب و دو خدمه دستی را فراخواند.” Cal Fire می گوید که شعله های آتش ظرف 45 دقیقه خاموش شد.

وب‌سایت فناوری Alert California می‌گوید از اسکن‌های LiDAR گرفته‌شده از هواپیماها و پهپادها برای ایجاد «اطلاعات سه بعدی و دقیق درباره سطوح اسکن‌شده» استفاده می‌کند. این ویژگی را با ویژگی‌های فیزیکی گونه‌های درختی ترکیب می‌کند تا درباره زیست توده جنگلی و محتوای کربن کالیفرنیا بیشتر بدانید. Cal Fire می‌گوید مدل ML از پتابایت‌ها از داده‌های دوربین‌ها برای تمایز بین دود و سایر ذرات معلق در هوا استفاده می‌کند.

این سیستم توسط مهندسان UCSD با استفاده از هوش مصنوعی شرکت DigitalPath مستقر در کالیفرنیا توسعه یافته است. Cal Fire در طول چهار سال گذشته بیش از 20 میلیون دلار در این برنامه سرمایه گذاری کرده است و وعده 3,516,000 دلار اضافی را در آینده نزدیک می دهد.

«در حال حاضر در شرایط آب و هوایی شدید هستیم. نیل دریسکول، استاد زمین‌شناسی و ژئوفیزیک در UCSD که به‌عنوان محقق اصلی این برنامه خدمت می‌کند، به رویترز گفت: بنابراین ما داده‌ها را به آنها می‌دهیم، زیرا این مشکل از همه ما بزرگ‌تر است. ما باید از فناوری برای کمک به حرکت سوزن استفاده کنیم، حتی اگر کمی باشد.» با این حال، Driscoll اضافه می کند که حجم نمونه فعلی برای تعیین اثربخشی کلی برنامه بسیار کوچک است.

می‌توانید «لحاف دوربین» Alert California را در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود بررسی کنید. این وب سایت شبکه ای از نماهای دوربین زنده از راه دور را از سراسر منطقه نمایش می دهد.