در حال حاضر Epic در تلاش برای وادار کردن اپل به تغییر قوانین پرداخت فروشگاه App خود شکست خورده است


اپیک گیمز تلاش خود را برای وادار کردن اپل به تغییر شیوه های پرداخت اپ استور زودتر از دست داده است. سازنده فورتنایت از دادگاه عالی درخواست کرد که حکم دادگاه استیناف حوزه نهم ایالات متحده را که صدور حکم علیه اپل را به دلیل قوانین اپ استور به تعویق می انداخت، لغو کند. با این حال، طبق گزارش بلومبرگ، قاضی النا کاگان بدون ارائه توضیح این درخواست را رد کرد.

دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم ابتدا این حکم را در ماه آوریل تایید کرد. با این حال، در ماه ژوئیه این حکم را به حالت تعلیق درآورد تا اپل بتواند پرونده را به دادگاه عالی برساند.

پس از یک محاکمه پرفروش بین اپل و اپیک گیمز در سال 2021، یک قاضی دادگاه بدوی حکم داد که اپل قانون رقابت ناعادلانه کالیفرنیا را با مسدود کردن توسعه دهندگان شخص ثالث از هدایت کاربران به گزینه های پرداخت جایگزین، نقض کرده است. قاضی دستور توقف این عمل را صادر کرد.

در سه سال گذشته، شرکت‌ها بر سر موضوع پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای در iOS با هم مبارزه کرده‌اند. Epic خشم اپل (و Google) را برانگیخت وقتی به بازیکنان Fortnite تلفن همراه گفت که اگر سیستم‌های پرداخت iOS و Android را دور بزنند، بر روی ارز V-Bucks درون بازی تخفیف دریافت خواهند کرد. اپل و گوگل تا 30 درصد تراکنش های درون برنامه ای را در iOS و اندروید کاهش می دهند.

دارندگان پلتفرم موبایل به سرعت فورتنایت را از فروشگاه های اپلیکیشن مربوطه خود حذف کردند، Epic از هر دوی آنها شکایت کرد و مبارزات حقوقی همچنان ادامه دارد. پرونده Google (که در آن Match Group به عنوان شاکی درگیر است) قرار است در نوامبر امسال محاکمه شود.

صرف نظر از آنچه در ایالات متحده اتفاق می افتد، اپل و گوگل در حال حاضر مجبور شده اند پلتفرم های خود را برای سیستم های پرداخت شخص ثالث در بازارهای خاصی مانند کره جنوبی و هلند باز کنند. همچنین گزارش شده است که اپل قصد دارد تا سال آینده به فروشگاه های برنامه های شخص ثالث روی آیفون اجازه دهد تا تا حد زیادی از قوانین اتحادیه اروپا پیروی کنند. Epic در حال حاضر برای آن آماده شده است، زیرا فروشگاه اپلیکیشن موبایل خودش آماده راه اندازی است.