تلویزیون OLED بی سیم 55 اینچی قابل نصب بر روی هر دیواری است!


یکی از بزرگترین دلایلی که من برای تلویزیونم پایه دیواری ندارم این است که نمی‌خواهم با بی نظمی نصب مقابله کنم. گرد و غبار، حفاری، ماندگاری – همه اینها به من استرس می‌دهد (می‌دانم، می‌دانم، من از بسیاری از مردم حساس‌تر هستم). بنابراین وقتی شنیدم که تلویزیون بی سیم Displace را می توان به هر دیوار یا سطحی بدون پایه وصل کرد، بسیار هیجان زده شدم. این یک صفحه نمایش 55 اینچی OLED 4K است که از فناوری خلاء حلقه فعال برای مکش خود در محل استفاده می‌کند و این شرکت دسته‌هایی را در قاب تعبیه کرده تا بلند کردن آن را آسان‌تر کند. Displace همچنین دارای چهار باتری داخلی است که نیاز به سیم برق را از بین می‌برد، و قابل تعویض هستند، بنابراین لازم نیست قبل از اینکه بتوانید دوباره تلویزیون خود را تماشا کنید، منتظر بمانید تا یک باتری شارژ شود.

از آنجایی که نمونه های اولیه ای که در وگاس دیدیم برای CES طراحی شده بودند، این شرکت می گوید هنوز جزئیاتی در مورد اندازه باتری و زمان شارژ در دسترس نیست. اما آنها گفتند که انتظار دارند کاربران با تماشای شش ساعت تلویزیون در روز، یک ماه زمان اجرا داشته باشند. بخشی از دلیلی که Displace می تواند بدون سیم برق انجام دهد این است که پردازش های بسیار سنگینی را در داخل هواپیما انجام نمی دهد. این اساساً رسانه را از یک ایستگاه پایه استریم می کند که با دستگاه همراه است و رندر را انجام می دهد.

چیز مورد علاقه من در مورد تلویزیون Displace سهولت نصب است. من اجازه نداشتم خودم این کار را امتحان کنم زیرا نمونه های اولیه نسبتاً گرانبها بودند، بنابراین فقط می توانستم ببینم که مدیر عامل شرکت دستانش را به دو شکاف می برد و صفحه را بلند می کرد. به گفته Displace، وزن هر واحد کمتر از 20 پوند است که بسیار سبک است.

مدیر عامل تلویزیون را به پنجره ای برد و وقتی حلقه های خلاء پشتی متوجه شد که با سطحی در تماس است، مکانیسم چرخید و شروع به مکیدن خود روی شیشه کرد. بعد از حدود 8 ثانیه ساکت بود که نشان می داد خودش را چسبانده و ایمن است. سپس توانستم دستگاه را تکان دهم و ببینم که آیا می توانم آن را از جای خود جدا کنم. من خیلی تلاش نکردم، زیرا می‌ترسیدم به نمونه اولیه آسیب برسانم، اما می‌گویم که صفحه نمایش کاملاً ایمن به نظر می‌رسید. من می‌توانم بگویم از نیرویی معادل باز کردن درب یخچال استفاده کردم تا مکش را تکان دهم، اما نشد.

برای جدا کردن تلویزیون، باید یک دکمه را در دو طرف فشار داده و نگه دارید و منتظر بمانید تا حلقه های خلاء به آرامی از هم جدا شوند. این شرکت گفت این مکانیسم با هر سطح صافی کار می کند – حتی اگر بافت کمی مانند دیوار خشک وجود داشته باشد. ما سعی کردیم واحد نمایشی را روی دیوار دیگری قرار دهیم، اما نتوانستیم نقطه ای را به اندازه کافی پهن کنیم که بتواند پنل 55 اینچی را در خود جای دهد.

تلویزیون Displace همچنین دارای یک دوربین پاپ آپ 4K است که در بالای قاب تعبیه شده است و تنها تماس های ویدیویی با وضوح بالا را تسهیل نمی کند. نرم‌افزار سفارشی این شرکت که تلویزیون را تغذیه می‌کند، امکان کنترل ژست‌های حرکتی را نیز فراهم می‌کند، که تنها راه تعامل با تلویزیون است زیرا یک کنترل از راه دور جداگانه وجود ندارد. برای مثال، بالا نگه داشتن کف دست در حین پخش، نمایش شما را متوقف می‌کند، در حالی که استفاده از دو دست برای تقلید یک حرکت کششی می‌تواند موارد روی صفحه را بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کند. اگر چندین تلویزیون Displace دارید، می‌توانید چهار عدد از آن‌ها را در یک مربع مرتب کنید و مثلاً از یک چهارم خاص روی فید بزرگ‌نمایی کنید.

همچنین یک حرکت بسیار شبیه گزارش اقلیت وجود دارد که شامل “گرفتن” محتوا از یک صفحه و “پرتاب” آن به صفحه دیگری در همان نزدیکی است. و اگر انگشت شست را به سمت دوربین بگیرید، حالتی فعال می‌شود که محتوای شما را در حین قدم زدن در خانه در اتاق‌های مختلف دنبال می‌کند. از آنجایی که همه آنها از یک ایستگاه پایه پخش می شوند، چندین صفحه می توانند محتوای شما را از جایی که در اتاق دیگری گذاشته اید، دریافت کنند.

اگر احساس بالندگی می کنید، می توانید چهار تلویزیون Displace را کنار هم قرار دهید تا یک تلویزیون 110 اینچی 8K بسازید. در این سناریو، حاشیه‌های نسبتاً نازک در اینجا می‌توانند به حداقل رساندن اختلال در زمانی که چهار صفحه نمایش به صورت یک‌جا پخش می‌شوند، کمک کند. اما Displace به Engadget گفت که در حال کار بر روی مدل‌های آینده است که می‌توانند بدون حاشیه باشند تا مرزها را به طور کامل حذف کنند. این شرکت همچنین برنامه‌های زیادی دارد، از جمله بررسی مشارکت‌های بالقوه برای ایجاد نوعی شارژ بی‌سیم، و همچنین انتشار یک API که به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی برای سخت‌افزار ایجاد کنند.

در حال حاضر، هر چند، من در حال حاضر بسیار تحت تاثیر این مفهوم هستم و می خواهم. اگرچه تلویزیون Displace با قیمت 3000 دلار نسبتاً گران است. در حال حاضر تنها 100 دستگاه برای پیش‌سفارش موجود است و این شرکت اعلام کرده است که ارسال آن‌ها در دسامبر آغاز می‌شود. مشتاقم یکی را بگیرم تا ببینم سیستم جاروبرقی چقدر در طول زمان دوام می‌آورد – آخرین چیزی که می‌خواهم این است که با سقوط یک تلویزیون 3000 دلاری که اثاثیه، امیدها و رویاهایم را می‌شکند، بیدار شوم.