گزارش سالانه دیوار، آینه ای در مقابل بازار ایران


به گزارش وانانیوز،

دیوار این گزارش را در ۱۱ فصل و پیرامون موضوعات کلی کسب و کار خود منتشر کرده است. دیوار در فصل اول این گزارش از تعداد کاربران خود صحبت کرده است. این پلتفرم تعداد گوشی هایی که اپلیکیشن دیوار را در سال گذشته باز کردند، بیش از ۵۳ میلیون و ۱۰۰ هزار گوشی اعلام کرد. این تعداد گوشی نسبت به سال ۲۰۱۹ ۲۰ درصد افزایش داشته است.

بخشی دیگر از این گزارش به تعداد نصب فعال اپلیکیشن های دیواری می پردازد. طبق آمار کافه بازار در سال ۱۴۰۰ دیوار بیش از ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بار از طریق این مارکت نرم افزاری دانلود و نصب شده است. دیوار همچنین می گوید پس از گذشت ده سال از راه اندازی این پلتفرم، اپلیکیشن دیوار بیش از ۵۰ میلیون بار از طریق کافه بازار نصب شده است.

گزارش سالانه دیوار، آینه ای در مقابل بازار ایران

دیوار در فصل بعدی این گزارش به مخاطبان تبلیغات پرداخته است. بیش از ۲۱۸۰۰۰۰۰ کاربر در سال گذشته تبلیغاتی را روی دیوار ارسال کردند. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۹ ۱۸ درصد افزایش داشته است.

گزارش ۱۴۰۰ Walls در فصل بعدی به تعداد آگهی های ارسال شده در این پلتفرم می پردازد. دیوار می گوید در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار آگهی بر روی دیوار منتشر شده است. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۳۰ میلیون آگهی بر روی دیوار منتشر شده است که نشان دهنده افزایش ۸ درصدی آگهی های منتشر شده بر روی دیوار در سال ۱۴۰۰ است. دیوار در این قسمت زمان ارسال و بازدید از آگهی های دیواری را نیز توزیع کرد و به کاربران خود توضیح داد که چه زمان هایی برای درج آگهی مناسب تر و چه زمان هایی برای مشاهده آگهی ها مناسب تر است.

دیوار در فصل پنجم گزارش سالانه خود به تشریح وضعیت بازدید از این سکو پرداخت. Dewar می گوید در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون بازدید منحصر به فرد از تبلیغات در این پلتفرم انجام شده است که بیش از ۹۳ درصد از این بازدیدها از طریق برنامه Dewar در سیستم عامل اندروید و ۲.۵ درصد از آنها از طریق برنامه Dewar بوده است. در iOS و ۴/۴ ۵ درصد آن از طریق وب سایت بوده است. دیوار همچنین می گوید که بازدیدهای منحصر به فرد از این پلتفرم در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ ۱۲ درصد رشد داشته است.

فصل ششم گزارش سالانه دوار به اخذ اطلاعات تماس در خصوص آگهی ها می پردازد. تعداد اطلاعات تماس کاربران بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون بار دریافت شده است. یعنی این تعداد کاربر برای رفع نیاز خود از طریق تبلیغات دیواری با تبلیغ کننده تماس گرفته اند. دیوار گزارش داد که میانگین تعداد اطلاعات تماس دریافتی مربوط به فهرست‌های گروه «اشتغال و اشتغال» است که به‌طور میانگین برای هر فهرست ۶۳ اطلاعات تماس دریافت شده است. دیوار در این فصل تعداد مکالمات متنی انجام شده در قسمت چت این بستر را نیز به اطلاع کاربران خود می رساند. این پلتفرم گزارش داد که بیش از ۶۹۵,۲۰۰,۰۰۰ مکالمه متنی در ۱۴۰۰ سال روی دیوار انجام شده و کاربران در این مدت بیش از ۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ پیام رد و بدل کرده اند.

گزارش سالانه دیوار، آینه ای در مقابل بازار ایران

فصل هفتم گزارش سال دیوار به موضوع جست و جوی دیوار می پردازد. پراید بیشترین جستجوی کلمه کلیدی روی دیوار در سال ۱۴۰۰ بود. پس از پراید که با بیش از ۲۴ میلیون جستجو در صدر جدول جستجو قرار دارد، کلمات کلیدی مبل، کبوتر، سگ، موتور، طلا و دوچرخه در دسته بندی کلمات کلیدی جستجو شده زیر قرار دارند. پست های دیوار در مورد کلمات کلیدی جستجو شده، این جستجوها از جانب کاربران بوده و ربطی به درج آگهی با موضوع این کلمات کلیدی ندارد. لازم به ذکر است که دیوار اخیرا به منظور حفظ حقوق حیوانات، درج آگهی خرید و فروش حیوانات خانگی را در پلتفرم خود ممنوع کرده است. به این ترتیب جستجوی کلمات کلیدی حیوانات خانگی مانند کبوتر، سگ، گربه به معنای درج آگهی های مربوط به معاملات این حیوانات نیست. همچنین لازم به ذکر است که در میان کلیدواژه های پر جستجو در بین دسته های اصلی، دسته «خودروها» بیشترین سهم را از کلمات جستجو شده داشته است.

دیوار در قسمت بررسی آگهی می گوید بیش از ۲۹۶ میلیون و ۱۰۰ هزار بار آگهی های خود را دیده است. این نماها شامل تبلیغات تازه منتشر شده یا آگهی های ویرایش شده روی دیوار است. همچنین در فصل بعدی دیوار به موضوع گزارش کاربران پرداخته و اعلام کرد که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار آگهی توسط کاربران بر روی دیوار گزارش شده است که “تکرار تبلیغ” «بیشتر بودن قیمت از ارزش واقعی کالا یا خدمات»، «غیرقانونی بودن آگهی» و «عدم وجود کالا یا خدمات» از مهم‌ترین دلایل رد آگهی‌ها هستند. دیوار همچنین می گوید که تعداد کاربران مسدود شده نسبت به سال ۲۰۱۹ ۵ برابر شده است. این پلتفرم می‌گوید افزایش تعداد تعلیق و مسدود شدن کاربران در مکالمات متنی یا دسترسی به برنامه به دلیل تمرکز بیشتر دیوار بر جلوگیری از رفتارهای مخرب یا غیرقانونی از جمله آزار و اذیت و کلاهبرداری است.

فصل دهم گزارش سال ۱۴۰۰ دیوار به کاربران غیرشخصی دیوار می پردازد. این فصل از گزارش به کاربرانی می‌پردازد که با استفاده از پنل‌های مختلف آگهی ارسال می‌کنند یا کالاهایی را در زیرمجموعه عمده‌فروشی می‌فروشند یا دارای علائم تجاری در دسته‌های خدمات و استخدام و کاریابی هستند. دیوار اعلام کرد که در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر غیرشخصی در دیوار فعال بوده اند و در صورتی که این تعداد حداقل به ده متر مربع فضا برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز داشته باشد، برای ادامه کار این تعداد کاربران، مساحتی ۱۴ برابر بزرگتر از مساحت بازار بزرگ تهران است.

فصل آخر این گزارش نیز به تعداد افراد شاغل در دیوار می پردازد. ۱۳۴۰ نفر تعداد افراد شاغل در دیوار و شرکت های زیرمجموعه این پلت فرم است.

شایان ذکر است که این گزارش حاوی اطلاعات کلی و البته جامعی از کسب و کار Dewar در سال گذشته است که به صورت جداگانه به موضوعات مختلفی پرداخته و رفتار این پلتفرم در سال ۱۴۰۰ را به کاربران خود گزارش کرده است. نسخه کامل این گزارش را می توانید در آدرس زیر مشاهده کنید اینجا بخوانش.