چگونه یک متخصص تغذیه می تواند به شما در درمان نقرس کمک کند

نقرس چیست؟

نقرس نوعی آرتریت است که باعث التهاب مفاصل و بافت های نرم می شود. نقرس زمانی رخ می دهد که سطح اسید اوریک در بدن بسیار بالا باشد و کریستال های اسید اوریک در اطراف مفاصل و بافت ها تشکیل شود. اگر بدن شما نتواند از شر اسید اوریک خلاص شود یا شرایطی دارید که باعث می شود سطح اسید اوریک بدن شما بالاتر از حد طبیعی باشد، این اتفاق می افتد. اسید اوریک از پورین های موجود در بدن ما و از غذاهای خاصی که می خوریم به دست می آید.

نقرس چگونه در بدن ظاهر می شود؟

علائم نقرس ممکن است همیشه وجود نداشته باشد و ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که شما اصلاً علائمی نداشته باشید. هنگامی که علائم نقرس ظاهر می شود، به آن “شعله ور شدن” می گویند. در غیاب علائم نقرس، این “بهبود” در نظر گرفته می شود. علائم و نشانه های نقرس در مفصل عبارتند از:

عوامل خطر مرتبط با نقرس

بسیاری از عوامل سبک زندگی و رژیم غذایی وجود دارند که ممکن است در ایجاد نقرس نقش داشته باشند از جمله:

• خوردن مقادیر زیادی از غذاهای حاوی شربت ذرت مانند آب نبات، نوشابه، محصولات پخته شده و شیرینی جات
  • مقادیر زیادی از غذاهای غنی از پورین از جمله گوشت قرمز، گوشت اندام و ماهی روغنی مصرف کنید
  • جنسیت – مردان ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به نقرس باشند
  • وجود سایر شرایط بهداشتی مانند:
  • نارسایی احتقانی قلب
  • دیابتی
  • بیماری کلیوی
  • چربی بالا
  • استفاده از داروهایی مانند دیورتیک ها
  • مصرف الکل
  • نوشیدنی های شیرین مانند پاپ، آب میوه، و قهوه/چای حاوی قند زیاد بنوشید
  • خشک کردن

معاینه / تشخیص: بررسی نقرس در بدن

هنگامی که علائم دارید، پزشک شما می تواند به علائم شما دسترسی پیدا کند تا تشخیص دهد که آیا نقرس وجود دارد یا خیر. آنها ممکن است یک آزمایش آزمایشگاهی را برای تأیید وجود اسید اوریک در ناحیه آسیب دیده تکمیل کنند. اگر وضعیت شما بدتر شود، ممکن است به یک دکتر متخصص التهاب به نام روماتولوژیست ارجاع داده شوید که می تواند مناسب ترین برنامه درمانی را برای شما توصیه کند.

تشخیص خود را مدیریت کنید

نحوه درمان نقرس

تغذیه نقش مهمی در مدیریت نقرس دارد. از آنجایی که اسید اوریک از پورین های موجود در بدن شما و همچنین از غذاهایی که می خورید ساخته می شود، تغذیه مناسب برای مدیریت نقرس مهم است. توصیه های غذایی زیر ممکن است به مدیریت علائم کمک کند:

• غذاهای کم چربی اشباع و ترانس را انتخاب کنید – گوشت های فرآوری شده را کاهش دهید، بخش های کوچکی از گوشت/غذاهای دریایی (حدود ۲.۵ اونس) مصرف کنید، از گوشت های اندام اجتناب کنید.
  • پروتئین های گیاهی بیشتری بخورید – غذاهایی مانند لوبیا، عدس، توفو، آجیل، کره آجیل و دانه ها
  • محصولات لبنی کم چرب (مانند بدون چربی، ۱٪ یا ۲٪) و محصولات پنیر کم چرب (۲۰٪ چربی شیر یا کمتر) را انتخاب کنید.
  • سعی کنید هر روز برای ناهار و شام سبزیجات بخورید
  • سعی کنید ۳-۴ وعده میوه در روز بخورید
  • محدود کنید/از نوشیدنی‌های حاوی قند زیاد مانند پاپ، آب میوه و قهوه/چای که قند بالایی دارند اجتناب کنید.
  • غذاهایی که قند زیادی دارند، مانند شیرینی ها، محصولات پخته شده و شیرینی ها را محدود کنید
  • مصرف الکل خود را کاهش دهید – حتی مقدار کمی الکل می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد
  • با نوشیدن ۲ تا ۳ لیتر آب در روز هیدراته بمانید

داروهایی که معمولا برای کمک به علائم نقرس استفاده می شوند

اگر علائم دردناکی دارید، پزشک ممکن است داروهایی برای کمک به تسکین تورم و درد همراه با نقرس تجویز کند. بسته به شدت بیماری، پزشک ممکن است داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن یا داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی را تجویز کند.

چه زمانی باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید؟

تغییرات رژیم غذایی ممکن است به کاهش علائم نقرس کمک کند. اگر مایلید تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد کنید تا ببینید آیا آنها می توانند به مدیریت وضعیت شما کمک کنند، ممکن است وقت آن رسیده که با یک متخصص تغذیه صحبت کنید. متخصصان تغذیه ثبت شده می توانند به شما کمک کنند تا در دنیای تغذیه حرکت کنید و از شما پشتیبانی و توصیه های فردی ارائه کنند. آنها برای کمک به یافتن برنامه غذایی یا الگوی غذایی که برای شما و سبک زندگی شما مناسب است، با شما همکاری خواهند کرد.

کاری که متخصصان تغذیه ما می توانند برای شما انجام دهند

در طول قرار اولیه خود، یک جلسه ۸۰ تا ۹۰ دقیقه ای با یک متخصص تغذیه ثبت شده آگاه و دلسوز دریافت خواهید کرد که به شما کمک می کند احساس حمایت و تحصیل کنید. متخصص تغذیه شما:

• برای کمک به مدیریت علائم نقرس، سردرگمی در مورد اینکه چه، چه زمانی و چه مقدار باید بخورید را از بین ببرید.
  • به شما در برنامه ریزی وعده های غذایی کمک می کند تا به شما در مدیریت بهینه علائم کمک کند
  • حمایت و/یا ارتباط با تیم مراقبت های بهداشتی اولیه، پزشک یا متخصص.
  • اصول اولیه نقرس و افسردگی را توضیح دهد و توصیه های تغذیه ای به شما بدهد.
  • به شما کمک می کند تا احساسات ایجاد تغییرات مورد نیاز برای بهبود سلامت و کیفیت زندگی خود را مدیریت کنید.
  • با درک نحوه خرید، خواندن برچسب‌های مواد غذایی و تهیه غذاهایی که از آن لذت می‌برید، به شما قدرت می‌دهد تا سلامت خود را مدیریت کنید.
  • به شما نکات آشپزی، دستورالعمل های آماده سازی غذا، تغییرات دستور غذا و ایده های میان وعده را ارائه می دهد.

مزایای کار با متخصص تغذیه در Little Nutrition

ما از شما می خواهیم که در مورد نحوه تغذیه بدن خود احساس بهتری داشته باشید و به شما کمک کنیم تا یاد بگیرید که چگونه غذاهایی را که می توانند علائم نقرس و سلامت عمومی شما را بهبود بخشند، ترکیب کنید. برنامه تغذیه کوچک مکانی امن برای دریافت توصیه ها و توصیه های بهداشتی بدون قضاوت است.

متخصصین تغذیه ثبت شده ما رویکردی جامع برای مراقبت از وزن ارائه می دهند و از شما در سفر تغذیه ای شما حمایت می کنند. هنگامی که با یکی از اعضای تیم ما کار می کنید، می توانید او را دایره المعارف غذایی شخصی خود در نظر بگیرید و در مورد سوالات تغذیه خود مشاوره تخصصی دریافت کنید. متخصص تغذیه در مورد شما، نحوه غذا خوردن، ترجیحات غذایی و عدم تحمل شما می آموزد و یک برنامه اقدام شخصی برای کمک به بهبود علائم شما ارائه می دهد.

یک متخصص تغذیه همچنین می داند که خوردن و غذا می تواند یک تجربه احساسی برای شما باشد و به شما کمک می کند تا رابطه خود را با غذا ارزیابی کنید. اگر رابطه شما با غذا ضعیف است، یک متخصص تغذیه می تواند شما را در روند کنار آمدن با غذا و حل مشکل احساسی غذا خوردن راهنمایی کند.

مهم نیست که کجا در سفر سلامتی خود هستید، متخصص تغذیه شما می تواند با انگیزه، حمایت و مسئولیت پذیری به شما کمک کند تا به اهداف خود برسید.

مروری بر خدمات غذایی

چند بار مراجعه برای مشاهده تغییرات در سلامتی من توصیه می شود؟

جواب کوتاه: اکثر مشتریان ما گزارش می دهند که پس از ۳ تا ۵ قرار ملاقات جداگانه در یک دوره ۳ تا ۶ ماهه، تغییرات قابل توجهی در غذا و سلامت خود مشاهده می کنند. با این حال، برخی از مشتریان نیاز به قرار ملاقات های دو هفته ای دارند تا بتوانند با الگوی غذایی جدید خود آشنا شوند. برخی از مشتریان تنها به یک یا دو قرار ملاقات نیاز دارند. متخصص تغذیه شما یک برنامه درمانی توصیه شده را در قرار ملاقات اولیه به شما ارائه می دهد.

پاسخ طولانی: این واقعاً بستگی به این دارد که چه تعداد از نگرانی‌های مربوط به سلامت و سبک زندگی باید مورد توجه قرار گیرد. مهارت‌ها و آموزش‌های بیشتر در مورد برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی، آماده‌سازی وعده‌های غذایی، و خرید مواد غذایی ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد تا بتوان عادات قوی را به کار برد. علاوه بر این، ممکن است در طول ملاقات شما با متخصص تغذیه، زیربناهای احساسی مانند رژیم غذایی ناشی از ضربه، غذا خوردن احساسی، استرس، تصویر ضعیف بدن کشف شود و ممکن است لازم باشد روی آنها نیز کار کنید. ما همچنین مشاوران و درمانگرانی داریم که می توانند به شما کمک کنند تا بر چالش های روزانه مدیریت استرس، اضطراب، افسردگی، غم و اندوه و کشمکش های روابط غلبه کنید. روان درمانی ابزاری است که در ترکیب با تغییرات رفتاری سالم به موفقیت می رسد.

آیا قرار ملاقات های من تحت پوشش بیمه درمانی منیتوبا یا بیمه درمانی تمدید شده است؟

Manitoba Health خدمات یک متخصص تغذیه ثبت شده خصوصی را پوشش نمی دهد. با این حال، اگر بیمه درمانی را از طریق کارفرمای خود تمدید کنید، ممکن است پوشش خدمات یک متخصص تغذیه و درمانگر ثبت شده را داشته باشید. اگر از پوشش خود مطمئن نیستید، می توانید با دفتر ما ۱-۲۰۴-۵۱۵-۷۴۶۶ تماس بگیرید و ما می توانیم موضوع را برای شما بررسی کنیم. علاوه بر این، اگر طرح شما امکان صدور صورت‌حساب مستقیم را فراهم می‌کند، خوشحالیم که قرار ملاقات شما را مستقیماً صورت‌حساب می‌کنیم و در عین حال پول خرد را تا حد امکان پایین نگه می‌داریم.

هزینه قرار ملاقات چقدر است؟

قرارهای اولیه بین ۸۰ تا ۹۰ دقیقه و هزینه آن ۱۸۵ دلار است
قرارهای بعدی ۵۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد و ۱۳۰ دلار هزینه دارد

چگونه می توانم با یک متخصص تغذیه وقت بگیرم؟

برای رزرو قرار ملاقات با یکی از متخصصین تغذیه یا درمانگران ثبت شده ما، می توانید:
تلفن: ۲۰۴-۵۱۵-۷۴۶۶
ایمیل: [email protected]
رزرو آنلاین: https://alittlenutrition.janeapp.com/

بعدا من را نصب کن

متخصصان تغذیه برای نقرس در وینیپگ

منابع:

متخصصان تغذیه در کانادا (۲۰۱۵). بولتن قلم: دستورالعمل های خوردن برای نقرس. دسترسی از: پست (pennutrition.com)

انجمن آرتریت (۲۰۲۱). نقرس و تغذیه. دسترسی از: نقرس تغذیه | انجمن آرتریت

CDC (2020). نقرس؛ دسترسی از: نقرس | آرتریت | مرکز کنترل بیماری