قهوه ، سرطان ، پیشگیری از اختلالات عصبی و مرگ و میر (مطالعه 2017 ー 2021): تغذیه


بنابراین تصمیم گرفتم ادبیات تحقیقاتی اخیر در مورد قهوه را بخوانم ، و معلوم می شود که چند فنجان قهوه در روز بنوشید به نظر می رسد مربوط به کاهش واقعی است علل همه مرگ ها (مستعد خطر مرگ به هر علتی).

CAVEAT: مطالعات اخیر سعی می کنند نشان دهند دلیل ناموفق (در حالی که هنوز با حجم نمونه محدود است) ، بنابراین ممکن است اثرات مفید ناشی از یک شیوه زندگی سالم و رژیم غذایی مرتبط با مصرف زیاد قهوه باشد.

===

مصرف قهوه و مرگ و میر هر دو علل و دلایل: یک متاآنالیز توسط سازندگان احتمالی (کیم 2019)

ما 40 مطالعه از جمله 3،852،651 مورد و 450،256 علت و علت مرگ به طور خاصبه ارتباط غیر خطی بین مصرف قهوه و مرگ و میر ناشی از همه علل ، بیماری عروق کرونر قلب (CVD) و سرطان مشخص شده است. این کمترین خطر همبستگی (RR) در میزان 3.5٪ فنجان در روز برای میزان مرگ و میر کلی (85٪ RR ، 95٪ CI 0.82-00.89) بود.، 2.5 فنجان در روز برای مرگ و میر ناشی از CVD (0.83 = RR ، 95٪ CI 0.80-0.87) و 2 فنجان در روز برای مرگ و میر ناشی از سرطان (RR = 0.96 ، 95٪ CI 0.94-0.99) ، در حالی که واردات اضافی با مرگ و میر بیشتر

===

چندین دهه تحقیق در مورد قهوه به عنوان یک نوشیدنی ضد سرطان (Nigra سپتامبر 2021)

اکثر نشریات ارتباط منفی بین مصرف قهوه و خطر یا توسعه انواع مختلف سرطان نشان می دهند (جدول 3 ، کج). اینها شامل سینه ، دهان و حلق ، ملانوم و غیر ملانوم ، پروستات ، روده بزرگ ، آندومتر ، کبد ، سرطان خون و سلولهای کبدی ، سرطان سلولهای سنگفرشی و سرطان تیروئید و سایر موارد (18 نوع سرطان) است. در عوض ، تداخلات زوجی در سرطان های مثانه ، معده ، روده و ریه مشاهده شده است ، اگرچه تنها برخی از نشریات منتشر شده این ارتباط را پیشنهاد می کنند. با کمال تعجب ، ما فقط 12 نشریه را پیدا کردیم که رابطه مثبت بین مصرف سرطان و قهوه (خط برجسته) را نشان می داد ، همانطور که در برخی از انواع سرطان ، از جمله سرطان ریه ، مثانه ، کبد ، کلیه و معده مشاهده شد.

این به روز رسانی ارقام قابل توجهی را از مطالعات اپیدمیولوژیک ارائه می دهد و نشان می دهد که نوشیدن قهوه در اکثر افراد (شامل جنسیت ها ، قومیت ها و سنین مختلف) در معرض خطر مثبت و عکس سرطان هستند [6, 60]به

===

نوشیدن قهوه و مرگ و میر در ده کشور اروپایی – مطالعه EPIC (Gunter 2017)

شرکت کنندگان: شامل 521،330 مرد و زن ثبت نام در تحقیقات آینده اروپا در مورد سرطان و تغذیه (EPIC). در طول آهنگ متوسط 16.4 سال ، 41.693 مرگ به وقوع پیوستن.

با غیر مصرف کنندگان ، شرکت کنندگان در مقایسه کنید مصرف قهوه به عنوان بالاترین سه ماهه کاهش مرگ و میر را به دلایل آماری تجربه کرد. (مرد: HR = 0.88 ، 95٪ CI: 0.82-0.95 ؛ P-trend <0.001 ؛ زن: HR = 0.93 ، 95٪ CI: 0.87-0.98 ؛ P-trend = 0.009). این یافته ها از کشوری به کشور دیگر تفاوت چندانی ندارد.

فقط در میان زنان ، … رابطه مثبت بین قهوه و مرگ و میر ناشی از سرطان تخمدان (HR 1.12، 95٪ CI: 1.02-1.23 P-trend 0.001).

===

تاثیر قهوه بر سلامتی: مکانیزم افشاگری؟ (Kolb 2020)

سهم استرس اکسیداتیو توسط مواد قهوه در اثرات سلامتی مشهود است.

قهوه یک غذای گیاهی است و بیشتر غذاهای فنولیک مصرف شده در کشورهای در حال توسعه از قهوه تامین می شودبه

پیشنهاد شده است که جزء فنولیک قهوه اثرات مشابهی را برای سلامتی با سبزیجات یا میوه ها نشان می دهد.

مسیرهای اصلی تأثیرات شیمیایی فنولیک از غذاهای گیاهی و همچنین قهوه بر سلامتی است فعال کردن سیستم Nrf2 برای پاسخ محافظتی سازگاربه کد ژنتیکی وابسته به Nrf2 برای پروتئین های حاوی آنتی اکسیدان ، سم زدایی ، ترمیم DNA یا بافت ضد التهابی.

پختن قهوه سبز توانایی تحریک مسیر Nrf2 را افزایش می دهد. علاوه بر این ، قهوه تیره از این نظر قدرت بیشتری نسبت به قهوه نرم دارد، هنگامی که در داخل بدن تجزیه و تحلیل می شود [68,70,71]به

===

اثرات حفاظتی محافظ عصبی ترکیبات بیولوژیکی قهوه: مروری (جامعه 2021).

مهم این است که به نظر می رسد مصرف قهوه نیز در ارتباط باشد کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماریهای عصبی مانند بیماری آلزایمر ، پارکینسون و بیماری آلزایمربه

مطالعات گسترده in vitro و in vivo نشان داده است که قهوه و ترکیبات قوی بیولوژیکی آن دارای اثرات محافظتی عصبی هستند که نشان دهنده پتانسیل پیشگیرانه و / یا درمانی آنها برای شرایط عصبی مختلف است (شکل 3). در میان آنها ، کافئین بیشترین تحقیقات را داشته است مفید [neuroprotective] اثرات مصرف قهوه می تواند تا حد زیادی (اما نه به تنهایی) به دلیل کافئین باشد.به با این حال ، گزارش های متعدد نشان می دهد که سایر ترکیبات کافئین ممکن است اثرات پیشگیری کننده ای داشته باشند ، و این نشان می دهد که قهوه بدون کافئین ممکن است در شرایط عصبی م effectiveثرتر باشد. به نظر می رسد اسید پلی فنولیک (به عنوان مثال ، اسید کلروژنیک و کافئیک اسید) و تریگونلین بهترین هستند.، اما برخلاف کافئین ، مطالعات اپیدمیولوژیک یا گزارشات بالینی در مورد اثرات محافظتی آنها در بیماریهای تخریب کننده عصبی وجود ندارد.

===

اکنون ، در پشت صحنه ، اکثر مطالعات هیچ مدرکی پیدا نمی کنند دلیل:

مطالعه تصادفی مندلی در مورد مصرف قهوه و کافئین (Cornelis 2018)

مطالعات اپیدمیولوژیک همچنین نشان می دهد که مصرف قهوه ممکن است خطر ابتلا به CVD ، مرگ و میر CVD و عوارض و مرگ و میر را کاهش دهد ، اما با 3 تا 5 فنجان در روز (با اشاره به ارتباطات غیر خطی) بیشترین خطر را کاهش می دهد. [14]به نوردستگارد و نوردستگارد [43] هر سه این نتایج را بررسی کنید 112،509 امروز و توجه به a الگوی مشابهی با مصرف قهوه در پیگیری 6 ساله همراه بود ، اما هیچ دلیلی برای دلیل آن وجود نداشت.به

مصرف قهوه و بیماریهای قلبی عروقی: یک مطالعه تصادفی مندلی (2021 یوان)

متاآنالیز ارتباط اپی ژنوم در سراسر اپی ژنوم با مصرف قهوه و چای (Karabegović 2021)

  • مطالعات EWAS نشان می دهد که قهوه (اما نه چای) باعث تغییر متیلاسیون DNA (و در نتیجه ژنتیکی) 11 سایت خاص CpG می شود که برخی از آنها به علت (از طریق تجزیه و تحلیل MR) مربوط به دیابت نوع 2 ، BMI ، WHR ، سطح کلسترول ، CHD ، تری گلیسیرید ، بیماری کبد چرب. با این حال ، هنگامی که محققان از روش MR استفاده کردند ، انرژی آماری / اندازه نمونه کافی نبود تا نشان دهد که مصرف قهوه تأثیر مستقیمی بر سایت cg14476101 (نقطه عطف) دارد.

========

خلاصه: ممکن است دردناک نباشد و نوشیدن حداکثر 3.5 فنجان قهوه در روز ، حداقل تا زمانی که شواهد زیادی آشکار شود ، کمک کند. (و ممکن است مایل به نوشیدن چای سبز نیز نباشید.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *