علائم دیابت نوع ۲ چیست؟

دیابت نوع ۲ در صورت عدم کنترل می تواند عوارض زیادی برای سلامتی ایجاد کند. بدون درمان، دیابت نوع ۲ به دلیل عوارضی که ایجاد می کند می تواند کشنده باشد. بنابراین تشخیص سریع در اینجا از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال، گاهی اوقات بیمار از علائم دیابت بی اطلاع است. بنابراین بدون آزمایش ادامه می دهند تا زمانی که واقعاً احساس بدی کنند. به هر قیمتی باید از این امر اجتناب کرد. به همین دلیل دانستن علائم دیابت نوع ۲ مهم است.

علائم احتمالی دیابت نوع ۲ ناشی از سطح قند خون بالا به شرح زیر است:

* افزایش گرسنگی (مخصوصاً بعد از اتمام غذا).

* افزایش تشنگی

* خشکی دهان به طور غیر قابل توضیح.

* تکرر ادرار.

* کاهش وزن بی دلیل با وجود داشتن اشتهای خوب و احساس گرسنگی طبق معمول.

* خستگی. خیلی زود احساس خستگی می کنید، احساس ضعف می کنید.

* دید شما دائماً تار می شود.

* سردردهای غیرقابل توضیحی پیدا می کنید.

* شما هوشیاری خود را از دست می دهید (این به ندرت اتفاق می افتد، اما اتفاق می افتد).

اگر فکر می کنید هر یک از این علائم را دارید، باید فورا با پزشک خود تماس بگیرید. این یک بیماری است که نباید با آن دست و پا زد. اگر علائم را نادیده بگیرید، خود را در معرض خطر بزرگی قرار می دهید.

اگر در مورد علائم خود مطمئن نیستید، همچنان باید با پزشک خود مشورت کنید. او می تواند ماهیت دقیق علائم دیابت نوع ۲ را برای شما توضیح دهد.

مشکل اصلی دیابت نوع ۲ این است که علائم یا اصلا ظاهر نمی شوند یا آنقدر تدریجی ایجاد می شوند که ممکن است فرد متوجه بروز آنها نشود. به همین دلیل گفته می شود که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ حتی نمی دانند که به آن مبتلا هستند. رفتن به یک معاینه پزشکی پیشگیرانه، حتی اگر کمی مشکوک باشید، از اهمیت بیشتری برخوردار است. در بیشتر موارد، دیابت تا زمانی که علائم به طور کامل آشکار نشود، تشخیص داده نمی شود. در این مرحله، بیماری در حال حاضر در مرحله پیشرفته است. بنابراین زودتر گرفتن آن یک مزیت بزرگ به نفع شما خواهد بود.

در اینجا علائم دیگری وجود دارد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ ممکن است ایجاد کنند:

* بریدگی ها و زخم ها زمان بیشتری برای التیام دارند.

* فرد دچار خارش پوست بخصوص در اطراف اندام تناسلی می شود.

* عفونت های مخمری شایع تر می شوند. این در واقع نتیجه مستقیم سطوح بالاتر قند خون است – مخمر عاشق قند است.

* افزایش وزن (بله، با لیست قبلی در تضاد است، اما اتفاق می افتد).

* آکانتوز نیگریکانس – پوست اطراف گردن، زیر بغل و کشاله ران تیره و مخملی می شود.

* گاهی اوقات دست ها و پاها احساس بی حسی و گزگز می کنند.

* بینایی شما ضعیف شده است، به این معنی که در دیدن چیزها مشکل دارید.

* ناتوانی جنسی

بنابراین اگر یک یا چند مورد از این علائم را دارید، ممکن است ایده خوبی برای غربالگری دیابت نوع ۲ باشد.

رژیم لاغری سریع