روندها و خطرات رژیم غذایی


اوه، رژیم های کلیشه ای زیادی وجود دارد، و من نمی دانم کدام یک را برای این مقاله انتخاب کنم. بسیاری از مردم عجله دارند تا از مدهای جدید بیرون استفاده کنند و حتی از این نوآوری های خوشمزه استقبال می کنند. با این حال، کمی بعد، دوباره چیز جدیدی در مالکیت عمومی ظاهر شد و سپس رژیم قبلی در جدول زمانی ما به تاریخ پیوست. با این حال، به نظر می رسد برخی از رژیم های غذایی در طول زمان پایدار می مانند. برخی از آنها بسیار بد هستند.

بیایید دریابیم که به دلیل خطراتی که در بر دارند، در نهایت از کدام روندهای غذایی شکست بخوریم:

رژیم پالئو

رژیم پالئو ادعا می کند که خوردن آنچه مردم قبلا می خوردند بهترین گزینه برای ما است. البته هیچ کس به این واقعیت اهمیت نمی دهد که نئاندرتال های متوسط ​​بیش از ۳۰ سال عمر نکرده اند. با این رژیم با لبنیات، غلات کامل، حبوبات و دیگر غذاهایی که دور از دسترس غارنشینان بودند خداحافظی می کنیم.

اسموتی – آب میوه

روندهای جدید غذا خوردن مصرف روزانه آب میوه ها و اسموتی ها را دیکته می کند. اگرچه این ممکن است در نگاه اول بی گناه و حتی سالم به نظر برسد، خواندن دوم می تواند سوالاتی را ایجاد کند. حقیقت این است که از طریق آب میوه‌ها، میوه‌ها و سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنیم و نمی‌توانیم کالری مصرفی خود را کنترل کنیم. به خصوص آب میوه ها و اسموتی های بسته بندی شده انتخاب های سالمی نیستند.

رژیم سم زدایی

بدن ما دستگاه های سم زدایی مخصوص به خود را دارد. بنابراین پیروی از رژیم سم زدایی برای بهبود سلامتی ما ضروری نیست. علاوه بر این، رژیم‌های سم‌زدایی بسیار خطرناک توصیف شده‌اند. کسانی که از چنین رژیم غذایی پیروی می کنند ممکن است به دلیل دریافت کالری بسیار کم در طول روز باعث مشکلات سلامتی شوند. به هر حال، هر کاهش وزنی که در طول رژیم سم زدایی از آن لذت می بریم موقتی است.

رژیم های کم کربوهیدرات

رژیم های کم کربوهیدرات بسیار محبوب شده اند و به طور قابل توجهی مصرف کربوهیدرات را در طول روز محدود می کنند. طرفداران چنین رژیم هایی استدلال می کنند که کاهش وزن هنگام اجتناب از کربوهیدرات ها به طور کلی ثابت است. با این حال، با پرهیز از کربوهیدرات ها، سلامت، قند خون و متابولیسم ما به خطر می افتد و ممکن است هورمون ها در بدن ما مختل شوند. بله، متابولیسم ما کندتر از همیشه است و انرژی لازم برای انجام ورزش منظم را نداریم.

رژیم های بدون گلوتن

این یکی از بزرگترین مدهاست، به خصوص برای افرادی که سلیاک ندارند. اما اگر مشکل سلامتی ندارید که مستلزم پرهیز از گلوتن باشد، این مرحله غیر ضروری است. برخی از غذاهای بدون گلوتن حاوی مقدار زیادی کالری، مواد نگهدارنده، قند و چربی هستند. بنابراین، همه غذاهای بدون گلوتن به طور خودکار به عنوان یک انتخاب سالم برای ما طبقه بندی نمی شوند.

پیگیری یک رژیم غذایی سالم، با تمام فواید آن، بی انتها است. همه ما به یک رژیم غذایی کامل علاقه مندیم و همه ما می خواهیم وزن خود را سالم نگه داریم و با انرژی کامل ادامه دهیم. برخلاف مد هر فصل، ارزش پیروی از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی را دارد. این رژیم همچنین راز زندگی بهتر است!

بهترین سلامتی