دیابت نوع ۲ – وضعیت مراقبت از خود چگونه است؟

کنترل قند خون یکی از کلیدهای کنترل دیابت نوع ۲ است. به عنوان یک قاعده، اندازه گیری قند خون چهار بار در روز توصیه می شود تا دارو، رژیم غذایی و ورزش به طور مطلوب هماهنگ شوند.

ورزش برای همه ضروری است، به خصوص کسانی که دیابت نوع ۲ دارند. این به کنترل وزن، ثابت نگه داشتن قند خون و عادی سازی حساسیت به انسولین کمک می کند. پیروی از داروهای تجویز شده، به دلایل واضح، یکی دیگر از ابزارهای مهم مراقبت از خود است.

پاهای دیابتی نیاز به توجه ویژه دارد. افراد مبتلا به دیابت بیش از هر عارضه دیگری روزهای بیشتری را در بیمارستان با عفونت پا می گذرانند. گردش خون اغلب ضعیف است و احساس اغلب به دلیل آسیب عصبی کاهش می یابد. افراد دیابتی با کاهش حس می توانند بدون اینکه متوجه شوند به پاهای خود آسیب بزنند. بدون اکسیژن و مواد مغذی از جریان خون، جراحات پا به مدت طولانی بهبود می یابد.

محققان دانشگاه فدرال دو پیائوی در ترسینا، پی، برزیل، مراقبت از خود را در ۳۳۱ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ تجزیه و تحلیل کردند. یافته های آنها در ژانویه و فوریه ۲۰۱۵ در مجله پزشکی منتشر شد مجله پرستاری برزیل. هر دیابتی پرسشنامه ای در مورد جنبه های مختلف خودمراقبتی دریافت کرد. مشخص شده است که دیابت نوع ۲ به طور کلی …

  • با این حال، در مورد مصرف داروهای خود با وجدان بودند

  • قند خون خود را به طور منظم کنترل نکردند و

  • به اندازه توصیه شده ورزش نکرد.

پدیکور هم بد بود. تنها ۳۸.۷ درصد از بیماران دیابتی نوع ۲ پنج تا هفت روز در هفته پای خود را معاینه می کردند.

نتایج فوق منجر به این نتیجه شد که بیماران دیابتی قطعاً باید از نیازهای سلامتی خود آگاهی بیشتری داشته باشند و مهارت های لازم برای مراقبت صحیح از خود را توسعه دهند.

مؤسسه ملی بهداشت در ایالات متحده توصیه می کند که افراد دیابتی …

۱. روزانه پاهای آنها را معاینه کنید…

  • به دنبال بریدگی، لکه های قرمز، تورم یا ناخن های پا با ظاهر غیر طبیعی باشید.

  • کفش های خود را از نظر وجود سنگریزه یا سایر اشیاء که ممکن است به دلیل آسیب عصبی محیطی نتوانید آن ها را احساس کنید، بررسی کنید.

  • کفش ها باید به خوبی جا بیفتند و به جایی روی پاها ساییده نشوند.

  • روزانه پاهای خود را در آب گرم با دمای ۹۰ تا ۹۵ درجه فارنهایت بشویید. فقط آنها را بشویید اما آنها را خیس نکنید زیرا این کار روغن های طبیعی را از پوست شما پاک می کند.

  • نشاسته ذرت یا پودر تالک را بین انگشتان پا بمالید تا خشک بماند.

  • نوک و کف پای خود را با لوسیون آرام کنید، اما نه بین انگشتان پا که برای جلوگیری از عفونت باید خشک نگه داشته شوند.

۲. پیاده روی راهی عالی برای کنترل وزن، کاهش قند خون، وضعیت قلب خود را بهبود بخشید و گردش خون را در پاهای خود تقویت کنید. بیماران دیابتی نوع ۲ که از بی حسی و گزگز پا رنج می برند، مجبورند زیاد راه بروند. داروها می توانند وضعیت را بهبود بخشند و راه رفتن را با ناراحتی کمتر ممکن کنند، اما پیاده روی برای سالم نگه داشتن پاهای شما مهم است.

۳. سطح گلوکز خون را اندازه گیری و ثبت کنید. این شما را به غذاهایی که می خورید و اینکه چگونه غذاهای مختلف بر قند خون شما تأثیر می گذارد و اینکه چگونه ورزش انجام می دهید به قند خون شما کمک می کند، می برد. سوابق خود را در قرار ملاقات با پزشک خود همراه داشته باشید.

رژیم لاغری سریع