دیابت نوع ۲ – هنگام شمارش کربوهیدرات ها مراقب باشید!

به نظر می رسد کل زندگی یک دیابتی حول محور غذا می چرخد ​​… به طور خاص، شمارش کربوهیدرات ها یا کربوهیدرات ها. کربوهیدرات ها غذاهایی هستند که در طول هضم به قند تجزیه می شوند. پس چرا کربوهیدرات ها را می شماریم نه پروتئین یا چربی؟ این به این دلیل است که کربوهیدرات ها بیشترین تأثیر کوتاه مدت را روی قند خون شما دارند.

اما شمارش مقدار مناسب کربوهیدرات در یک غذا آنقدرها هم که فکر می کنید آسان نیست. از آنجایی که همه برچسب های مواد غذایی یکسان نیستند، ممکن است تغییراتی رخ دهد. و از آنجایی که تولیدکنندگان مواد غذایی در مورد محتوای کربوهیدرات یک غذا به شما اطلاع نمی دهند، اگر نمی دانید به دنبال چه چیزی باشید، به طور بالقوه می توانید نتایج متفاوتی نسبت به موارد ذکر شده دریافت کنید.

با کمال تعجب، تنها چند غذای انتخابی وجود دارد که محتوای دقیق کربوهیدرات را می توان به راحتی شناسایی کرد. شکر یکی است از آنجایی که تماماً از کربوهیدرات ساخته شده است، محتوای کربوهیدرات یکسانی را اندازه گیری می کند، چه وزن آن را بر حسب گرم محاسبه کنید و چه تعداد کربوهیدرات های موجود در آن. متأسفانه، از آنجایی که وزن اکثر مواد غذایی دیگر فقط تا حدی کربوهیدرات است، برای تعیین میزان دقیق کربوهیدرات آنها باید به روش های مختلفی تکیه کنید.

برای اینکه در محاسبات خود کارآمد باشید، حداقل در ابتدا باید از مقیاس گرمی استفاده کنید. هنگامی که به وزن خاص برخی غذاها عادت کردید، می توانید بر اساس تجربه در مورد آن قضاوت کنید. همچنین به مجموعه ای از فنجان ها و قاشق های اندازه گیری برای کمک نیاز دارید.

هنگام اندازه گیری مواد غذایی همچنین باید توجه داشته باشید که ممکن است تفاوت های زیادی در وزن و حجم وجود داشته باشد. اگر برچسب مواد غذایی هر دو نوع اندازه گیری را بیان می کند، آنها کار را برای شما انجام داده اند. بیشتر اوقات فقط یک مورد ارائه می شود، بنابراین باید مقایسه کنید. در هر صورت، برچسب مواد غذایی حاوی تمام اطلاعات لازم برای تعیین محتوای کربوهیدرات است.

یک مشکل رایج این است که افراد در اندازه گیری های خود دقیق نیستند. آنها در مورد اینکه یک فنجان غذا واقعاً چیست صادق نیستند و سعی می کنند آن را انباشته یا محکم در یک وعده بسته بندی کنند تا در نهایت وعده های بیشتری دریافت کنند. مهم است که در مورد بخش های غذا صادق باشیم، یا اینکه کل فرآیند اندازه گیری غذا یک موضوع قابل بحث است.

برای محاسبه دقیق محتوای کربوهیدرات یک غذا:

۱. آن را بر حسب گرم وزن کنید.

۲-میزان کربوهیدرات موجود در غذا را با هم مقایسه کنید.

۳. درصد کربوهیدرات ها را در وزن غذا ضرب کنید.

محتوای کربوهیدرات غذاها را می توان از منابع مختلفی تعیین کرد. استفاده از این اطلاعات نتایج شما را بسیار دقیق تر از تکیه بر برچسب غذا برای تخمین کربوهیدرات می کند.

رژیم لاغری سریع