دیابت نوع ۲ – مشکل رژیم ADA چیست؟

انجمن دیابت آمریکا، تغذیه درمانی پزشکی یا MNT را برای جلوگیری از شروع دیابت نوع ۲، مدیریت مشکل دیابت موجود و جلوگیری از عوارض بیشتر مرتبط با کنترل ضعیف قند خون توصیه می کند. در واقع، انجمن دیابت آمریکا بیان می کند که MNT باید بخشی از آموزش خود مدیریتی هر دیابتی باشد.

همانطور که ممکن است این رژیم برای مدیریت دیابت موثر به نظر برسد، بسیاری از دیابتی ها همچنان رژیم ADA را به عنوان یک سبک غذایی ناقص می دانند که اکثر مردم هرگز نمی توانند به طور کامل از آن پیروی کنند. در انجمن دیابت روزانه، نگرانی های زیادی توسط افراد واقعی که دیابت تشخیص داده اند مطرح شده است:

۱. به نظر می رسد ADA کربوهیدرات بسیار بیشتری را نسبت به اکثر بیماران دیابتی در یک روز توصیه می کند. یک دیابتی که در فروم دیابت پستی ارسال کرد، سعی کرد رژیم ADA را با نتایج ضعیف دنبال کند.

۲. ADA شیرین کننده های مصنوعی و نوشیدنی های رژیمی را توصیه می کند، که به نظر می رسد برای بسیاری از دیابتی های نوع ۲ که به دنبال معکوس کردن وضعیت خود هستند، حواس پرتی عمده ای دارند.

۳. بسیاری از بیماران دیابتی نوع ۲ هنگام شمارش کالری گیج می شوند.

به دلیل این بیماری ها، انجمن دیابت آمریکا (ADA) یک “ابزار” جدید و ساده برای طراحی رژیم غذایی ADA ایجاد کرده است:

  • دنبال کردن راحت تر
  • بسیار جذاب تر و
  • مناسب برای بیماران دیابتی

این ابزار جدید رژیم غذایی، روش Create Your Plate نام دارد.

بشقاب خود را ایجاد کنید ممکن است یکی از ساده ترین ابزارهایی باشد که نه تنها برای کنترل قند خون بلکه برای کاهش وزن ایجاد شده است. در رویکرد Create Your Plate، اندازه بخش ها مهم است.

برای تجسم ظاهری که می خواهید بشقاب خود را هنگام استفاده از روش Create Your Plate داشته باشید، به صورت ذهنی آن را به دو نیمه چپ و راست تقسیم کنید. سپس تصور کنید که نیمه سمت راست به دو قسمت مساوی تقسیم شده است. اولین قدم این است که نیمه چپ بشقاب خود را با سبزیجات غیر نشاسته ای پر کنید مانند: اسفناج، لوبیا سبز، کاهو و غیره. سپس بخش کوچکی از غذاهای نشاسته ای مانند برنج، ماکارونی یا سیب زمینی را در قسمت بالا سمت راست قرار دهید و بخش کوچکی از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، تخم مرغ، ماهی یا مرغ را در قسمت پایین سمت راست قرار دهید. ربع. به حد کافی ساده است؟ با این روش بشقاب خود را بسازید، دیگر لازم نیست نگران شمارش کربوهیدرات های خود باشید یا نگران میزان کالری مصرفی خود باشید. فقط بخورید و از وعده غذایی خود راضی باشید.

ابتلا به دیابت نوع ۲ به این معنی نیست که باید گرسنه بمانید. همچنین به این معنا نیست که خود را در کربوهیدرات بچسبانید تا حداقل کربوهیدرات مصرفی روزانه خود را تامین کنید.

یک رژیم موثر دیابتی به معنای انتخاب غذاهای مناسب در نسبت های مناسب است. نه تنها پیروی از رویکرد Create Your Plate آسان است، بلکه دارای سه مزیت کلیدی است: مصرف کالری را کاهش می دهد، کربوهیدرات ها را کنترل می کند و گرسنگی شما را برطرف می کند. پس برای چی منتظری؟