دیابت نوع ۲ – دیابتی ها چه بخورند؟

تشخیص دیابت نوع ۲ برای اکثر افراد یک شوک است. اما چرا به آن به عنوان یک بیماری فکر نکنید که به شما این فرصت را می دهد تا در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید، آن را تغییر دهید و سپس وضعیت خود را معکوس کنید؟ صرف نظر از اینکه شرایط شما در هنگام تشخیص چقدر دشوار است، این یکی از معدود شرایطی است که می توانید به عنوان یک فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ به سلامتی عالی دست پیدا کنید.

این واقعاً هیچ رازی نیست، این غذا در بشقاب شماست. یکی از مهمترین کلیدهای کنترل و معکوس کردن دیابت نوع ۲ این است که ابتدا بدانید کدام غذاها برای شما مضر هستند. سپس اجازه ندهید آنها به شما صدمه بزنند!

نحوه تغییر گام به گام رژیم غذایی:

۱. نوشیدنی های رژیمی را با آب و دمنوش های گیاهی مانند چای نعناع، ​​بابونه، سبز، مدفوع یا گل رز جایگزین کنید.

۲. میزان قهوه ای که روزانه می نوشید را کاهش دهید: یک فنجان در روز مصرف کنید.

۳. شروع به خوردن یک لیوان لیوان سبزیجات غیر نشاسته ای در روز کنید. این کاسه می تواند حاوی:

  • کلم بروکلی، گل کلم،
  • مارچوبه، کلم، هویج،
  • کاهو، کلم پیچ، اسفناج،
  • پیاز، سیر، تره فرنگی،
  • زنجبیل، کرفس،
  • فلفل سبز، فلفل چیلی،
  • کدو سبز و
  • سایر سبزیجات غیر نشاسته ای

۴. از برنج سفید به برنج قهوه ای تغییر دهید.

۵. از نان سفید به نان های غلات کامل جوانه زده یا نان های سبوس دار با کمتر از ۱۷ گرم کربوهیدرات در هر برش تغییر دهید.

۶. روغن های گیاهی و ذرت یا گلرنگ را به روغن زیتون تغییر دهید.

۷. مارگارین و کره مصنوعی را دور بریزید و کره بدون نمک را جایگزین کنید.

۸. گوشت و محصولات ماهی را با برش های واقعی گوشت و ماهی جایگزین کنید.

۹. تنقلات خود را به بادام خام، گردو، بادام زمینی بدون نمک تغییر دهید.

۱۰ غلات کامل را به ۲ تا ۳ وعده در روز محدود کنید، مگر اینکه شما یک مرد ۱۷۵.۳ سانتی متری (۵ فوت ۹ اینچ) قد یا بلندتر (۳ تا ۴ وعده برای افراد بلند قد) باشید.

۱۱. میوه را فقط در اندازه مصرف کنید.

۱۲. غذاهای بسته بندی شده در کمد خود را مرور کنید. اگر نمی توانید یک وعده از آن غذا را در یک زمان بخورید، آن را دور بریزید.

۱۳. دوباره به سراغ غذاهای بسته بندی شده در کمد بروید. غذاهایی که حاوی بیش از ۳۰ گرم کربوهیدرات در یک وعده هستند را حذف کنید.

۱۴ دوباره به سراغ غذاهای بسته بندی شده در کمد بروید. غذاهای حاوی بیش از ۳۰۰ میلی گرم سدیم در هر وعده را حذف کنید.

به عنوان یک دیابتی نوع ۲، شما باید یک انتخاب داشته باشید. آیا می خواهید با هر وعده غذایی کم کم به مصرف غذاهایی که برای شما مضر هستند و تمام مشکلات سلامتی شما را ایجاد می کنند ادامه دهید؟ واکنش های بد به این غذاها حتی اگر شما آنها را احساس نکنید، رخ می دهد.