دیابت نوع ۲ – جلوگیری از اثرات پیری

ما باید پیری را بپذیریم، حتی اگر این ایده را دوست نداشته باشیم که نمی توانیم آن را کنترل کنیم. اما در حالی که نمی‌توانیم «پیری» را به طور کامل متوقف کنیم، کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم تا پیشرفت آن را کاهش دهیم. این احتمالاً در مورد دیابت نوع ۲ بیشتر از هر گروه دیگری از افراد صادق است.

قند خون بالا بزرگترین خطر برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ است، زیرا داشتن قند بیش از حد در خون در طول زمان با عوارض طولانی مدت مرتبط است، مانند:

  • بیماری قلبی،
  • نارسایی کلیه،
  • کوری و حتی
  • بیماری آلزایمر.

مشخص شده است که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تا ۶۵ درصد خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهند.

وقتی فردی به انسولین مقاوم می‌شود، هم سطح قند خون و هم سطح انسولین در جریان خون افزایش می‌یابد، اما انسولین در مغز شما به زیر سطح طبیعی می‌رسد. وقتی سیگنال دهی و انتقال طبیعی مغز شروع به درد می کند، عدم تعادل در مغز شما رخ می دهد. سپس سلول های آسیب دیده مغز رشد می کنند.

برای اینکه از کار پانکراس خود حمایت کنید و سالم بمانید، باید تعداد مولکول های مضر رادیکال های آزاد را در بدن خود کاهش دهید. رادیکال های آزاد واقعاً اسلحه های شل در بدن شما هستند. شما در یک ماموریت “جستجو و نابود کردن” هستید که به سلول های شما حمله می کند و تلاش می کند آنها را نابود کند. اکنون، وقتی رادیکال های آزاد به پوست شما حمله می کنند، چین و چروک ایجاد می شود و پیرتر به نظر می رسد. همچنین شناخته شده اند که سلول های بتا را در لوزالمعده شما از بین می برند… منجر به دیابت و حتی پانکراتیت می شود.

همه ما بارها آن را شنیده ایم، اما هنوز هم صادق است: ورزش یکی از مهم ترین راه ها برای جلوگیری از اثرات منفی پیری است. هر چه فرد مبتلا به دیابت بیشتر حرکت کند و تناسب اندام پیدا کند، بدن او برای مبارزه با پیری مجهزتر است. ممکن است سال‌ها همچنان بر سر راه خود قرار گیرند، اما شرایطی که معمولاً بر افرادی که سبک زندگی کم تحرکی دارند تأثیر می‌گذارد، احتمالاً به زمان‌های بیشتری موکول می‌شوند.

راه دیگر برای مبارزه با شروع پیری، تمیز کردن سبک زندگی است. استعمال دخانیات و الکل بدن شما را در معرض میزان زیادی از سوء استفاده قرار می دهد. اما هنگامی که با دیابت نوع ۲ ترکیب می شود، آسیب مضاعف می شود. وقتی این عادت های بد را ترک می کنید، تنها یک چیز وجود دارد که می توانید توجه خود را روی آن متمرکز کنید: حفظ سطح قند خون سالم. همچنین، حذف الکل و تنباکو به این معنی است که شما احساس بهتری خواهید داشت و انرژی بیشتری برای مقابله با خوردن غذاهای سالم و کنترل قند خون خود خواهید داشت.

یکی از مخرب ترین عناصر در زندگی ما استرس است. اگرچه ما نمی توانیم آن را ببینیم، اما قطعاً اثرات منفی آن را می بینیم. استرس هر ناحیه از بدن شما را پیر می کند، از چشمانتان گرفته تا اعصابتان و در هر نقطه ای از این بین. کنترل سطح قند خون شما زمانی که استرس زیاد است بسیار دشوارتر است.

رژیم غذایی مناسب نه تنها انرژی لازم را به شما می دهد، بلکه در داخل نیز به شما کمک می کند. هنگامی که بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کند، بسیار کارآمدتر عمل می کند. هر جزء از بدن، اندام‌ها و حتی مغز شما می‌تواند وظایف محوله خود را به بهترین شکل انجام دهد. وقتی هر یک از این نواحی سالم باشند، کمتر مستعد ابتلا به بیماری ها و بیماری ها هستند.

اما خوردن مداوم به اندازه کافی از غذاهای مناسب تقریبا غیرممکن است. این امر به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت که به اندازه کافی برای حفظ برنامه غذایی خود تلاش می کنند صادق است. از آنجایی که دیابت این شکاف را در رژیم غذایی ایجاد نمی‌کند، مکمل‌ها راه مناسب دیگری برای دادن آنچه بدن می‌خواهد هستند.

مهمترین راه برای به تاخیر انداختن پیری؟ سطح قند خون خود را تثبیت و حفظ کنید. هنگامی که دیابت نوع ۲ شما از کنترل خارج می شود، به معنای واقعی کلمه به تمام اعضای بدن شما آسیب می رساند.