دیابت نوع ۲ – تأثیر مصرف زیاد پروتئین بر فشار خون شما

به بسیاری از ما از دوران کودکی آموخته‌ایم که پروتئین برای ما مفید است… اما به نظر می‌رسد که می‌تواند چند جنبه منفی داشته باشد. به گفته دانشمندان دانشگاه فدرال دو ریو گراند دو سول، پورتو آلگره، برزیل، مصرف بیش از حد پروتئین، به ویژه پروتئین حیوانی، برای فشار خون شما خطرناک است.

تحقیقات او، که در گزارش شده است مجله کالج آمریکایی تغذیه سطوح پروتئین و فشار خون رژیم غذایی را در مارس ۲۰۱۵ مقایسه کرد در حالی که افرادی که قبلاً دیابت نوع ۲ تشخیص داده شده بود فعالیت های عادی خود را در یک دوره ۲۴ ساعته انجام دادند.

این مطالعه شامل ۱۲۱ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ بود.

دیابت نوع ۲ با فشار خون بالاتر از حد متوسط…

  • سطوح HbA1c بالاتر و

  • مصرف پروتئین بالاتر

نسبت به کسانی که فشار خون طبیعی دارند.

خوردن بیش از ۳.۰۸ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز، احتمال ابتلا به فشار خون را تا ۲.۵۳ برابر افزایش می دهد. از این اطلاعات به این نتیجه رسیدیم که کاهش گوشت در رژیم غذایی می تواند راهی برای کمک به کاهش فشار خون بالا باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در آتلانتا، ایالات متحده، توصیه می کند …

  • ۴۶ گرم پروتئین برای زنان بالغ و

  • ۵۶ گرم برای آقایان.

یک فنجان لوبیا خشک حدود ۱۶ گرم پروتئین دارد. لازم نیست همه اسیدهای آمینه تشکیل دهنده پروتئین را به یکباره مصرف کنید. خوردن کالری کافی و انواع حبوبات، توفو، آجیل، غلات کامل، سبزیجات و میوه ها در یک روز پروتئین و اسیدهای آمینه مورد نیاز شما را تامین می کند.

نصف فنجان توفو ۱۰ گرم یا حدود ۲۰ درصد از پروتئین مورد نیاز روزانه یک بزرگسال را تامین می کند. ناگفته نماند ۳۶ درصد کلسیم و ۴۳ درصد آهن. یک چهارم فنجان سویا بیش از ۳۰ درصد از پروتئین مورد نیاز روزانه یک بزرگسال را تامین می کند.

  • cookchanneltv.com دستور تهیه فلافل با توفو و سویا را دارد. شما نیاز دارید: دانه گشنیز، زیره سبز، سیر، توفو، سویا، پیاز زرد، گشنیز، آرد، سس سویا، فلفل، روغن نباتی، سرکه برنج، عسل (وگان)، روغن زیتون، آرگولا، کاهو رومی، تاهینی، موسیر ترشی و کنجد برشته شده.

  • minimalistbaker.com دستور تهیه فلافل با: کلم پیچ، نخود، سیر، تاهینی، آب لیموی تازه، زیره سبز، فلفل سیاه، آرد جو دوسر و دانه انگور یا روغن زیتون را دارد.

  • foodandwine.com توصیه می‌کند سوپ لوبیا توفو را با روغن کانولا، پیاز، سیر، آب، خمیر سویا یا میسو، سس سویا، شکر قهوه‌ای روشن (جایگزین)، فلفل دلمه‌ای قرمز، جوانه‌های لوبیا، کدو سبز، توفو، و فلفل سبز تند درست کنید. .

رژیم لاغری سریع