تحقیقات هوش مصنوعی فیس بوک می تواند باعث ایجاد عینک AR و روبات های هوشمندتر شود


Gettyimages-669913928

فیس بوک روی افزودن عینک واقعیت افزوده کار می کند.

گتی ایماژ

فیس بوک آینده ای را پیش بینی می کند که در آن شما می توانید با نواختن طبل یا زدن فرمول در حالی که از عینک واقعیت اضافی یا سایر وسایل مصنوعی استفاده می کنید یاد بگیرید. برای تحقق بخشیدن به آینده ، رسانه های اجتماعی به سیستم هوش مصنوعی نیاز دارند تا از طریق چشم شما مشاهده شوند.

کریستن گرومن ، محقق علمی در فیس بوک گفت: “این دنیایی است که در آن ما دستگاه های پوشیدنی داریم که می تواند با ذخیره اطلاعات در مواقع مناسب و یا کمک به ثبت خاطرات در زندگی روزمره من و شما را در زندگی روزمره منفعت دهد.” او گفت که این فناوری در نهایت می تواند برای تجزیه و تحلیل فعالیت های ما مورد استفاده قرار گیرد و به ما در یافتن موارد اشتباه مانند کلیدهای ما کمک کند.

آن آینده همچنان راهی برای خروج است ، همانطور که در فیس بوک مشاهده شد عینک های هوشمند مارک Ray-Banکه در سپتامبر بدون اثر AR راه اندازی شد. بخشی از این چالش آموزش سیستم هوش مصنوعی برای درک بهتر تصاویر و ویدئوهایی است که مردم از دیدگاه خود می گیرند تا هوش مصنوعی بتواند به مردم در به خاطر سپردن اطلاعات مهم کمک کند.

قبل ، بعد از detector-modelfinal.png

فیس بوک می گوید تجزیه و تحلیل ویدئوهای گرفته شده از دیدگاه اول شخص برای کامپیوتر یک چالش است.

فیس بوک

فیس بوک می گوید با 13 دانشگاه و آزمایشگاه همکاری کرده است تا 750 نفر را برای ضبط بیش از 2200 ساعت فیلم ویدئویی اول شخص در دو سال به کار گیرد. شرکت کنندگان که در انگلستان ، ایتالیا ، هند ، ژاپن ، عربستان سعودی ، سنگاپور ، ایالات متحده ، رواندا و کلمبیا زندگی می کنند ، از خود فیلم گرفتند که در فعالیت های روزانه مانند ورزش ، خرید ، نوازش یا باغبانی شرکت می کنند. آنها از انواع دستگاه های پوشیدنی از جمله دوربین های GoPro ، عینک های هوشمند Vuzix Blade و عینک آفتابی ضبط ویدئو ZShades استفاده می کنند.

از ماه مه ، محققان فیس بوک می توانند ادعای دسترسی به این اطلاعات را داشته باشند ، این شبکه اجتماعی می گوید اولین آرشیو ویدئویی نانوشته جهان است. این پروژه که Ego4D نام دارد ، نشان می دهد که چگونه شرکت های فناوری می توانند فناوری هایی مانند AR ، واقعیت مجازی و روباتیک را بهبود بخشند تا آنها را در زندگی روزمره خود نقش بزرگتری ایفا کنند.

کار این شرکت در زمان آشفته ای برای فیس بوک انجام می شود. این شبکه اجتماعی پس از دفن مقالاتی که وال استریت ژورنال در مورد چگونگی تحقیقات داخلی شرکت نشان می دهد که از خطرات این پلتفرم آگاه است ، حتی اگر آنها را در معرض دید عموم قرار دهد ، با بررسی قانونگذاران ، دبیران و مردم روبرو شده است. فرانسیس هاوگنمدیر سابق محصولات فیس بوک معلوم شد که یک خبرنگار است و قبل از کنوانسیون هفته گذشته در مورد محتویات هزاران سند محرمانه خود که قبل از ترک شرکت در ماه مه تهیه کرده بود ، سخنرانی می کرد. او مصمم است که وارد شود انگلیسی و ملاقات پنل نظارت نیمه مستقل فیس بوک در آینده ی نزدیک.

حتی قبل از افشاگری هاوگن ، عینک های هوشمند فیس بوک انتقاد منتقدان را برانگیخته است که نگرانند این دستگاه می تواند برای ضبط مخفیانه افراد استفاده شود. در جریان تحقیقات ویدئویی اول شخص ، این شبکه اجتماعی گفت که به مسائل مربوط به حریم خصوصی پرداخته است. فیلمبرداران توانستند ویدئوهای خود را مشاهده و حذف کنند ، و این شرکت چهره تماشاچیان را تار کرده و پلاک ها را گرفته بود.

تحقیقات بیشتر در زمینه هوش مصنوعی را تشویق کنید

screen-shot-2021-10-13-at-11-03-48-am.png

لباسشویی و آشپزی در فیلم های کشورهای مختلف نشان داده شده است.

فیس بوک

به عنوان بخشی از این پروژه ، فیس بوک می گوید که پنج چالش معیار برای محققان ایجاد کرده است. استانداردها شامل فراخوانی هستند ، بنابراین می دانید چه زمانی ؛ پیش بینی ، بنابراین رایانه می داند که در آینده چه کار خواهید کرد. و استفاده از دست و اشیاء ، برای درک آنچه شخص در ویدئو انجام می دهد. دو معیار آخر این است که بدانید چه کسی و چه موقع ، در ویدئو و چه کسی در رابط کاربری است.

گرومن گفت: “این باعث ایجاد نوار برای شروع آن شد.” “این معمولاً بسیار قدرتمند است زیرا اکنون شما یک روش سیستماتیک برای ارزیابی داده ها دارید.”

کمک به هوش مصنوعی برای درک ویدئوی اول شخص می تواند یک چالش باشد زیرا رایانه ها معمولاً از تصاویری که از دید سوم شخص بیننده گرفته شده اند ، یاد می گیرند. وقتی خود را ضبط می کنید که در حال بازی فوتبال یا سوار شدن بر روی یک تردر هوایی هستید ، چالش هایی مانند تاری حرکت و فیلم از زوایای مختلف به وجود می آید.

فیس بوک می گوید به دنبال گسترش این برنامه در کشورهای دیگر است. این شرکت می گوید تنوع بخشیدن به ویدئو مهم است زیرا اگر قرار است لیوان های AR به مردم در پخت سوپ یا شستن لباس ها کمک کند ، دستیاران هوش مصنوعی باید درک کنند که این فعالیت ها در مناطق مختلف جهان متفاوت است.

فیس بوک می گوید این مجموعه ویدیویی شامل فعالیت های مختلفی است که در 73 مکان در 9 کشور جهان فیلمبرداری شده است. شرکت کنندگان شامل افراد در سنین ، جنسیت و مشاغل مختلف بودند.

شیوع COVID-19 تحقیقات محدودی نیز داشته است. به عنوان مثال ، فیلم این مجموعه بیشتر به فعالیت های خانگی مانند آشپزی یا صنایع دستی می پردازد تا رویدادهای عمومی.

برخی از دانشگاه هایی که با فیس بوک همکاری کرده اند عبارتند از دانشگاه بریستول در انگلستان ، جورجیا تک در ایالات متحده ، دانشگاه توکیو در ژاپن و Universidad de los Andes در کلمبیا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *