آهن و فیبر در پیشگیری از بیماری ها


بسیاری از بیماری ها ناشی از ژنتیک هستند و بنابراین هرچه تلاش کنیم نمی توانیم از هویت ژن های خود فرار کنیم. با این حال، تغذیه مناسب و سلامتی می تواند برای ما مفید باشد و ما را با هر مشکلی مواجه کند.

اگر به دنبال راه هایی برای تجهیز خود در برابر بیماری ها و وراثت ضعیف هستید، روی افزایش مصرف آهن و فیبر خود تمرکز کنید. آهن و فیبر می توانند از ما محافظت کنند و به ما کمک کنند تا سلامتی مان را بهبود ببخشیم. ارزشش را دارد و خواهید دید که دریافت روزانه آهن بیشتر بسیار آسان است. بیایید ببینیم چگونه:

ابتدا می توانیم کربوهیدرات های سفید را با غلات کامل جایگزین کنیم. اگرچه این ممکن است در ابتدا طعم همیشگی ما را برآورده نکند، اما به تدریج شروع به درک طعم طبیعی و کامل محصولات غذایی کامل خواهیم کرد. به جای برنج سفید، برنج سبوس دار، برنج قهوه ای یا اسپاگتی در سفره نان سبوس دار انتخاب کنید. بهتر است از دانه های کتان، دانه های چیا، کینوا، جو دوسر و سبوس استفاده کنید. با کمال تعجب، بسیاری از این طعم ها خوشمزه هستند!

سپس می توانیم عادت به خوردن یک سیب در روز داشته باشیم. ضرب المثل معروف چندان دور از واقعیت نیست، زیرا سیب حاوی مقدار زیادی فیبر است و به عملکرد صحیح بدن ما کمک می کند. بسیاری از میوه های دیگر مانند گلابی و انجیر حاوی مقدار مساوی آهن و فیبر هستند. بنابراین، ارزش دارد سالاد میوه را امتحان کنید و خوشمزه ترین میوه هایی را که ذائقه شما را راضی می کند، کشف کنید.

حبوبات یک راه حل عالی برای غذاهای روزمره ما هستند. سرشار از پروتئین و آهن هستند و هزینه زیادی ندارند و از بسیاری جهات برای بدن ما مفید هستند. اگر فقط به عدس یا لوبیا عادت دارید، سعی کنید: نخود و لوبیا را امتحان کنید، به جای سوپ، آنها را به یک سالاد مقوی تبدیل کنید، و به طور کلی ترکیبات زیادی از حبوبات را با سبزیجات و غلات مخلوط کنید. شما از طعم و توانایی آنها برای پر کردن سریع ما شگفت زده خواهید شد!

به عنوان میان وعده، می‌توانیم کراکر، دانه‌ها یا مغزهای خوراکی کامل را انتخاب کنیم. یکی دیگر از سلاح هایی که در دست ماست پاپ کورن است که مقدار کمی آهن و فیبر در اختیار ما قرار می دهد. در همان زمان، دانه های زیادی نیز در بازار وجود دارد – و آنها به عنوان میان وعده های بسته بندی شده با فیبر و آهن (در میان سایر مواد معدنی) عالی هستند!

در نهایت، اگر دیدیم که ممکن است در رژیم غذایی خود به آهن بیشتری نیاز داشته باشیم، می توانیم یک مکمل غذایی طبیعی مصرف کنیم. در حالت ایده آل، باید توسط پزشک یا متخصص تغذیه که دانش و اطلاعات صحیحی در مورد تاریخچه پزشکی و نیازهای خاص ما دارد، مطلع شویم. اما مصرف مکمل های غذایی ایرادی ندارد. گاهی اوقات بهترین راه حل برای مشکل ماست.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید میزان دریافت آهن و فیبر روزانه خود را افزایش دهید، اکنون می‌دانید که چگونه این کار را انجام دهید! تنها با چند راز ساده و خلق و خوی مناسب به راحتی می توانید عادات غذایی تثبیت شده خود را در طول زمان تغییر دهید و قطعا از نتیجه آن راضی خواهید بود. از یک رژیم غذایی جدید و پیشرفته لذت ببرید و به بدن خود سلاحی را بدهید که برای مقابله با هر مشکل تغذیه ای به بهترین شکل نیاز دارد!

بهترین سلامتی

رژیم لاغری سریع